וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן: מודאגים מהדחת גלנט

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 23:11

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן הגיבה לוואלה! על פיטוריו של שר הביטחון ע"י ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו מודאגים מאוד מההתפתחויות בישראל ומההשפעה האפשרית שלהם על מוכנות צה"ל. המצב שנוצר - מדגיש עוד יותר את הצורך בהשגת פשרה"

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט הובילו לתגובה אמריקנית. דוברת המועצה לביטחון לאומי אמרה לוואלה! כי הממשל האמריקני מודאג מהחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון.

"אנחנו מודאגים מאוד מההתפתחויות בישראל ומההשפעה האפשרית שלהם על מוכנות צה"ל כפי שהתריע שר הביטחון יואב גלנט. המצב שנוצר מדגיש עוד יותר את הצורך הדחוף בהשגת פשרה", מסרה הדוברת.

המהלך נעשה לאחר שגלנט קרא אמש פומבית לעצור את החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית. עד כה נתניהו לא הגיב בקולו להצהרתו של גלנט, שהגיב לפיטוריו בטוויטר, וכתב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי".

נתניהו זימן את גלנט ללשכתו ואמר לו שהוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה בעת ששהה בביקור מדיני בחו"ל במהלך סוף השבוע. השר גלנט לא תיאם את דבריו עם רה"מ מראש, ובכך חיבל במאמצים להגיע לפתרון. בסביבת רה"מ טוענים כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
שר הביטחון יואב גלנט. ראובן קסטרו ויונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו שר הביטחון יואב גלנט/אתר רשמי, ראובן קסטרו ויונתן זינדל, פלאש 90

עוד נמסר מגורמים בליכוד כי שר המשפטים יריב לוין ובנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הם שלחצו על נתניהו לפטר את גלנט, ושיכנעו אותו שהוא חותר תחתיו ועליו להפגין כוח. בסביבת נתניהו היו שהמליצו לא לפטרו אך יאיר ויריב לחצו מהרגע הראשון ובסוף הכריעו.

ההחלטה לפטר את גלנט הוציאה המונים לרחובות. לרחוב קפלן בתל אביב הגיעו אלפים, שירדו גם לנתיבי איילון וחסמו את הנתיבים לשני הכיוונים. גם לירושלים הגיעו אלפים, שהתייצבו מחוץ לבית רה"מ ברחוב עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully