וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו איבד את בוחן המציאות והפך לדיקטטור

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 7:30

החלטת ראש הממשלה לפטר את שר הביטחון גלנט רק כי התריע מפני סכנה לביטחון המדינה - מהלך שבו נוקטים רודנים כפוטין וארדואן. זה לא אותו נתניהו שהכרנו - הוא הפך לפוליטיקאי חסר כל שיקול דעת. לאזרחים לא נותר אלא לשמור על עצמם ועל ילדיהם לבד

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

החלטתו של בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, יממה אחרי שהתריע בפני האומה כי תוכנית הממשלה להחלשת מערכת המשפט היא סכנה ברורה ומיידית לביטחון המדינה, היא מהמהלכים המפחידים והמטלטלים ביותר שביצע ראש ממשלה ישראלי מאז הקמת המדינה. אין דרך אחרת לתאר את מה שעשה נתניהו אלא כמהלך שבו נוקטים דיקטטורים דוגמת פוטין או ארדואן.

נתניהו פיטר את גלנט בתקופה הביטחונית הרגישה ביותר שבה הייתה ישראל זה שנים - בתחילתו של חודש הרמדאן ועל רקע עשרות התרעות לפיגועים בגדה המערבית, שבועות ספורים אחרי פיגוע חמור של מחבל שחדר מלבנון לתוך ישראל וכאשר איראן קרובה מאי פעם לנשק גרעיני.

גורמים רבים שפגשו את נתניהו מאז הקמת הממשלה או עקבו אחרי התנהלותו בשבועות האחרונים נדהמו מכך שראש הממשלה נטש את כל ההתנהלות השמרנית, המחושבת והזהירה שבה נקט במשך שנים. הם ראו אדם אחר שאותו כבר לא זיהו - פוליטיקאי חסר כל שיקול דעת שלא ניתן עוד לצפות את מהלכיו.

פיטורי גלנט הם עדות נוספת לשינוי שעבר נתניהו. ראש הממשלה התיישר לפי הקו הקיצוני של בנו יאיר ושל חברי סיעתו בליכוד בראשות שר המשפטים יריב לוין. אם מישהו עוד השלה את עצמו שפניו של נתניהו להידברות או לפשרה כלשהי, הצעד שבו נקט הערב הבהיר כי פניו לעימות כולל עם מוסדות המדינה ועם לפחות מחצית מהעם.

במשך שבועות ניסה גלנט לשכנע את נתניהו בשיחות פרטיות. הציג לו את האיומים והסיכונים וביקש ממנו לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני כדי שהשרים ישמעו זאת גם כן. נתניהו סירב בעקשנות והמשיך לדהור קדימה. ביום חמישי האחרון הוא הצליח למנוע מגלנט לשאת את נאומו, אך תוך לפחות מ-48 שעות הבין שר הביטחון כי נתניהו מרח אותו, חזר לתוכנית המקורית והתייצב מול מצלמות הטלוויזיה.

נתניהו שינה כמה פעמים את גרסתו לגבי הסיבה לפיטורי גלנט. תחילה טען כי איבד את האמון בו כיוון שנשא את נאומו בזמן שהיה בחו"ל ובכך חיבל במאמצים להשיג פשרה. אחר כך, טען נתניהו כי גלנט פוטר כיוון שלא הגיב בצורה נחרצת מספיק נגד "איומי הסרבנות" של אנשי המילואים.

הצהרת גלנט לפני פיטוריו: לעצור את החקיקה

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

ראשית, לא ברור על אילו מאמצים נתניהו מדבר, כשבמקום להישאר בישראל ולעבוד מסביב לשעון על מציאת פתרון הוא המריא לנסיעת תענוגות חסרת כל הגיון בלונדון. שנית, החלטת נתניהו לפטר את גלנט קרוב לוודאי תשכנע עוד עשרות אלפי אנשי מילואים כי לא ניתן יותר לסמוך על שיקול הדעת של ההנהגה ולא להתייצב לשירות.

אחרי פיטורי גלנט נותרת ממשלת ישראל ללא כל דמות ביטחונית משמעותית עם עמוד שדרה ושכל ישר. ספק אם מפקדי הצבא ייתנו אמון בראש השב"כ לשעבר אבי דיכטר או בכל אדם אחר מתוך הממשלה שיסכים להצעת נתניהו להחליף את גלנט.

לאחר פיטורי השר גלנט יותר מאלף מפגינים הגיעו למחלף השלום. 26 במרץ 2023. אורי סלע
לאחר פיטורי השר גלנט יותר מאלף מפגינים הגיעו למחלף השלום. 26 במרץ 2023/אורי סלע

החלטת נתניהו לפטר את שר הביטחון מכבירה עוד יותר את חוסר היציבות החמור שבו נמצאת המדינה. בנות בריתה ואויבותיה של ישראל מסתכלות על ההתרחשויות ומגיעות למסקנה אחת - ישראל חלשה יותר מאי פעם. במצב מפחיד שכזה לא נותר לאזרחים דבר מלבד לשמור על עצמם ועל ילדיהם.

נתניהו הישן שהכרנו היה מחפש דרכים פוליטיות לצאת מהפלונטר עם מינימום נפגעים בנפש וברכוש. הטנטרום במסגרתו פיטר את גלנט מראה כי איבד את בוחן המציאות. בלי גלנט, אדלשטיין ואולי גם דוד ביטן נתניהו ישלוט כעת על חודם של קול או שניים. כמה זמן תוכל ממשלתו להתנהל כך? אין בכך כל היגיון פוליטי אלא רק אובדן עשתונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully