וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל רותחת", "הדמוקרטיה הישראלית בנקודת שבר": סיקור עולמי

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 10:31

"אם נתניהו איבד שליטה, זה משום שהתסבוכת שיצר אינה קשורה רק אליו. כדי לעלות לשלטון, נתניהו סיפק את המומנטום לאג'נדת ימין קיצוני אנטי-ליברלית שבמשך שנים צוברת תאוצה", נכתב ב"וושינגטון פוסט"

בווידאו: הפגנות ענק ברחבי הארץ, עשרות אלפים חסמו את נתיבי איילון/צילום: יותם רונן, חדשות 13

"ישראל רותחת", נכתב הבוקר (שני) בראשית ה"ניו יורק טיימס", לפני הידיעות על המצב באוקראינה, נזקי סופת הטורנדו במיסיסיפי ושאר החדשות בארצות הברית. "הפגנות פרצו זמן קצר לאחר שראש הממשלה נתניהו פיטר את שר הביטחון, קרא לעכב את החקיקה", מוסיפה כותרת המשנה.

באתר "וושינגטון פוסט" קידמו החדשות מישראל לראשית עמוד הבית, עם עדכונים לגבי ההפגנות. בנוסף, פורסם ניתוח של המתרחש במדינה, כשהכותרת היא "משבר הדמוקרטיה בישראל אינו קשור רק לנתניהו, אלא הרבה מעבר לכך".

וכך נכתב: "אם נתניהו איבד שליטה, זה משום שהתסבוכת שיצר אינה קשורה רק אליו. כדי לעלות לשלטון, הוא הכניס את הימין הקיצוני שמזוהה עם המתנחלים מהשוליים ל'זרם המרכזי' וללב הקואליציה שלו. הוא גם הסתמך מאוד על תמיכת המפלגות האורתודוקסיות החרדיות, שהרפורמות המשפטיות היו כלי מרכזי בעבורם כדי לקדם את אמונותיהם בחברה הישראלית הנרחבת. נתניהו סיפק את המומנטום לאג'נדת ימין קיצוני אנטי-ליברלית שבמשך שנים צוברת תאוצה".

עמוד הבית של ה-BBC נפתח עם הידיעה הראשית על הפגנות נרחבות בעקבות פיטורי שר הביטחון . ב"סקיי ניוז" גם כן העלו את הידיעה לראשית עמוד הבית, עם כותרת על דבריו של הנשיא הרצוג לנתניהו: "התעשת עכשיו!". באתר "פייננשל טיימס" פותחת הידיעה על התעצמות ההפגנות בעקבות פיטורי גלנט את עמוד הבית, לצד כתבה על איראן והמרי נגד המשטר.

גם באתר הפיננסי "בלומברג", מככבת ישראל בראש עמוד הבית, עם כותרת על התחדשות ההפגנות, וכמה ידיעות קטנות יותר בנושא, כולל מאמר מערכת של עורכי האתר, שכותרתו "הדמוקרטיה הישראלית בנקודת שבר".

בווידאו: לאחר פיטורי השר גלנט המוני מפגינים מוחים מחוץ לביתו של ראש הממשלה/צילום: רוני כנפו
פינוי מפגינים במהלך ההפגנה באיילון בתל אביב, 27 במרץ 2023. אורי סלע
פינוי מפגינים בתל אביב, אמש/אורי סלע
פינוי מפגינים במהלך ההפגנה באיילון בתל אביב, 27 במרץ 2023. אורי סלע
פינוי מפגינים בתל אביב, אמש/אורי סלע
בנימין נתניהו נואם בנושא המהפכה המשפטית. 23 במרץ 2023. לע"מ, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו/צילום מסך, לע"מ

אתר CNN הפך את הידיעה על המתרחש בישראל ללייב בלוג בראש עמוד הבית, עם עדכונים שוטפים על המתפתח, כמו גם ידיעה נפרדת על ההפגנות וידיעה שלישית המסבירה מהי הרפורמה המשפטית. גם אתר "גרדיאן" הבריטי פתח את עמוד הבית עם החדשות על הציפייה לעצירת הרפורמה עם לייב בלוג על ההתפתחויות.

באתר הצרפתי "לה פיגרו" הכותרת היא "אחרי הפגנות ענק, הנשיא רוצה לעצור את הרפורמה באופן מיידי".

באתר "אל ערביה" מדובאי, מוקדש כל הטור הימני של עמוד הבית לישראל, עם ארבע ידיעות נפרדות על דברי הנשיא, ההפגנות, התפטרות אסף זמיר וידיעה על נתניהו המכונה "דיקטטור". אתר "אל ג'זירה" הקטארי הקדיש את הטור השמאלי בעמוד הבית לישראל, כשהכותרת הראשית היא תחינתו של הנשיא לעצור את הרפורמה.

שיירה שמובילים פקודיו של יוני נתניהו מסיירת מטכ"ל, יחד עם לוחמים מגולני ומהצנחנים אשר לקחו חלק במבצע יונתן לקראת טיסתו של רה"מ נתניהו לברלין, נתב"ג, 15 במרץ 2023. ראובן קסטרו
הפגנות נגד הרפורמה המשפטית/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully