וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחת מכבש לחצים: נתניהו צפוי להודיע על עצירת החקיקה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 11:43

רה"מ וראשי סיעות הקואליציה צפויים להתכנס לישיבה מכרעת, שבה הוא צפוי להודיע על החלטתו ולאחר מכן למסור הודעה לציבור. גם "חוק דרעי 2" צפוי להיות מוקפא. בשל לחצים מצד בן גביר הישיבה מתעכבת. גורמים בליכוד: לוין לוחץ על סמוטריץ' ובן גביר לאיים בפירוק הממשלה

בווידאו: לאחר פיטורי השר גלנט המוני מפגינים מוחים מחוץ לביתו של ראש הממשלה/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע היום (שני) על עצירת המהפכה המשפטית. במסגרת עצירת החקיקה, גם "חוק דרעי 2", שאמור לאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר חרף פסיקת בג"ץ, לא צפוי לעבור במושב הנוכחי.

נתניהו אמור היה לעדכן את ראשי הקואליציה בהחלטה בישיבה שהתכנסה הבוקר, אך זו התארכה בשל לחצים של שר המשפטים יריב לוין על יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, שיאיימו על נתניהו שיפרקו את הממשלה אם התכנית תעצור. בן גביר הזהיר ש"עצירת החקיקה תוביל לפירוק הממשלה", אך בתום הישיבה הוחלט כי נתניהו יודע על כך במהלך היום.

השר ניר ברקת מהליכוד קרא לכל חברי הקואליציה לגבות את נתניהו בעצירת החקיקה. "אסור לנו להביא להפלת ממשלת ימין במו ידינו", אמר. "כוחנו באחדותנו".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו עם שר המשפטים יריב לוין במהלך דיון והצבעה באולם הישיבות של הכנסת. ב-6 במרץ 2023.. יונתן זינדל, פלאש 90
שר המשפטים מתנגד לכל עצירה. לוין ונתניהו בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

בעקבות התגובה הציבורית החריפה להודעת הפיטורים של שר הביטחון יואב גלנט, החל אמש לחץ בליכוד, בקואליציה ובסביבת ראש הממשלה להודיע על עצירה מידית של החקיקה, אך שר המשפטים יריב לוין ניהל קרב בלימה בשיחות ליליות בהתנגדותו לכל עצירה, בגיבוי חברי עוצמה יהודית והציונות הדתית.

בהודעה שמסרה הבוקר מפלגת הציונות הדתית, שבראשה עומד שר האוצר בצלאל סמוטריץ', נאמר כי "לאחר הרבה התלבטויות והתייעצויות עמדתנו היא שאסור לעצור את החקיקה בשום אופן". לטענתה, אף שהיא תומכת בהידברות תהיה זו "כניעה לאלימות". עם זאת, היא לא אמרה כיצד תנהג אם אכן תיעצר החקיקה.

גם בן גביר קרא שלא לעצור את החקיקה. "היום הזה נפל דבר בישראל. הקולות של הטייסים שווים יותר מהקולות של גולני ומג"ב. הקולות של צהלה שווים יותר מהקולות של דימונה ובאר שבע, והקולות של אנשי ההייטק שווים יותר מעובדי הכפיים. אסור לעצור את הרפורמה במערכת המשפט ואסור להיכנע לאנרכיה", כתב בטוויטר.

מנגד, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, קרא לחברי הליכוד לתמוך בהקמת ממשלה חדשה שלא בראשות נתניהו. "מתברר שזה עובד. שום דיקטטור לא מסוגל לעמוד מול מחאה ציבורית רחבה וצודקת שמקיפה את כל חלקי האוכלוסייה", כתב בטוויטר. אני מקווה שב-10:30 מעבר לעצירת החקיקה, נשמע על התפטרותם של ראש הממשלה ושר המשפטים. במידה ולא, אני קורא לחבריי בליכוד, לטובת מדינת ישראל להדיח את נתניהו ולהקים קואליציה חדשה המורכבת ממפלגות ציוניות, כשראש הממשלה יבוא משורות הליכוד".

עוד בוואלה!

פרקליטו של נתניהו: לא אייצג אותך במשפט אם החקיקה תעבור

לכתבה המלאה
הפגנה באיילון, 26 במרץ 2023. תומר נויברג, פלאש 90
הפגנה באיילון, 26 במרץ 2023/פלאש 90, תומר נויברג

הלחץ על נתניהו לעצור את החקיקה התעצם מאז שעות הערב אתמול, עם החלטתו לפטר את גלנט שהוציאה עשרות אלפי מפגינים לרחובות. הבוקר קרא נשיא המדינה יצחק הרצוג לקואליציה ולאופוזיציה ואמר: "תתעשתו כעת! זה לא רגע פוליטי, זה רגע למנהיגות ואחריות". הוא הפציר בקואליציה לעצור את הליך החקיקה לאלתר.

במהלך הלילה, גם ארצות הברית דחקה בהנהגה בישראל להגיע לפשרה בהקדם האפשרי, והביעה דאגה מההתפתחויות סביב פיטוריו של גלנט.

למרות הצפי לעצירת החקיקה, יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן המשיך הבוקר בדיונים על החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירות שופטים לקראת אישורו לקריאה שנייה ושלישית. חברי אופוזיציה ניסו לשבש את ההצבעה ואמרו לו "אתה חי בסרט. תעצור עכשיו", אך הוא התעלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully