וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בעקבות הדחת גלנט ואירועי הלילה: קורא לעצור את הליך החקיקה לאלתר

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 7:50

הנשיא פנה לחברי הקואליציה: "התחושות קשות וכואבות, עיני כל העולם נשואות אליכם". עוד קרא לכל חברי הכנסת: "שימו את אזרחי המדינה מעל הכול, יש לנהוג באחריות ובאומץ ללא דיחוי נוסף". נתניהו צפוי לנאום היום, ראשי הקואליציה יתכנסו כדי לדון בעצירת החקיקה

בווידאו: לאחר פיטורי השר גלנט המוני מפגינים מוחים מחוץ לביתו של ראש הממשלה/צילום: רוני כנפו

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא הבוקר (שני) לעצור לאלתר את הליך החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית, זאת בעקבות התגובה הציבורית החריפה להדחת שר הביטחון יואב גלנט. בהודעתו פנה לקואליציה ולאופוזיציה ואמר: "תתעשתו כעת! זה לא רגע פוליטי, זה רגע למנהיגות ואחריות". בהמשך היום צפויים לדון ראשי הקואליציה בעצירת החקיקה, וראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לשאת דברים לציבור.

"אני פונה לראש הממשלה, חברי הממשלה וחברות וחברי הקואליציה: התחושות קשות וכואבות", מסר הרצוג. "דאגה עמוקה אופפת את כל העם. הבטחון, הכלכלה, החברה - כולם מאויימים. עיני כל העם בישראל נשואות אליכם. עיני כל העם היהודי נשואות אליכם. עיני כל העולם נשואות אליכם.

"למען אחדות עם ישראל, למען האחריות המתחייבת אני קורא לכם לעצור את הליך החקיקה לאלתר. אני פונה לראשי כל סיעות הכנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחד, לשים את אזרחי המדינה מעל הכול, ולנהוג באחריות ובאומץ ללא דיחוי נוסף. תתעשתו כעת! זה לא רגע פוליטי, זה רגע למנהיגות ואחריות".

יצחק הרצוג, נשיא המדינה, בטקס הענקת אזרחות כבוד של עיריית תל אביב, 13 במרץ 2023. ראובן קסטרו
קורא לעצירת החקיקה לאלתר. הרצוג/ראובן קסטרו

בינתיים, ההתייעצויות בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכו כמעט עד אור הבוקר. בעקבות הפגנות הענק שהביאה הודעת הפיטורים של שר הביטחון, החל אמש לחץ בליכוד, בקואליציה ובסביבת ראש הממשלה להודיע על עצירה מידית של החקיקה. ואולם, שר המשפטים יריב לוין ניהל קרב בלימה בהתנגדותו לכל עצירה, בגיבוי עוצמה יהודית ווהציונות הדתית. בהמשך לכך, נתניהו צפוי לשאת בהמשך היום דברים לציבור.

ראשי הקואליציה צפויים להתכנס הבוקר בשעה 09:00 לישיבה מכרעת שתעסוק בשאלה האם לעצור את החקיקה עד כנס הקיץ של הכנסת בעוד כחודשיים. נתניהו, ראשי ש"ס ויהדות התורה, וכן חלק משרי הליכוד תומכים בעצירת ההליך. המתנגדים לעצירה הם לוין, עוצמה יהודית והציונות הדתית. עד כה לא התקבלה החלטה.

במקביל, ועדת החוקה בראשות ח"כ שמחה רוטמן צפויה להתכנס הבוקר ב-08:00 כדי לאשר את ההצעה לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לקריאה שניה ושלישית, אך אם לבסוף יוחלט בקואליציה על עצירה של החקיקה - ההצעה לא תובא לאישור מליאת הכנסת כמתוכנן.

עוד בוואלה!

נתניהו איבד את בוחן המציאות והפך לדיקטטור

לכתבה המלאה
לאחר פיטורי השר גלנט עשרות אלפי מפגינים הגיעו למחלף השלום. 26 במרץ 2023. תמיר קרלנשטיין, אתר רשמי
מפגינים במחלף השלום בת"א, אמש/אתר רשמי, תמיר קרלנשטיין

אמש הדיח נתניהו את גלנט מתפקידו כשר ביטחון. המהלך נעשה לאחר שגלנט קרא בשבת לעצור את החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית. לאחר שנודע על פיטוריו, צייץ גלנט בטוויטר: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully