וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית: העתירות שמבקשות להוציא את רה"מ לנבצרות - אינן רלוונטיות

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 0:29

בהרב מיארה הסבירה כי בעקבות חוק הנבצרות שאושר בשבוע שעבר, היא לא תתייחס לעתירות שמבקשות להוציא לנבצרות את נתניהו. מנגד, היא הבהירה כי תדון בנושא הסדר ניגוד העניינים שהוא הפר לכאורה

בווידאו: נתניהו: "מאמין שאפשר להביא רפורמה שתתן מענה לשני הצדדים"/צילום: לע"מ

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה הלילה (שני) כי לא תשיב לעתירות שביקשו להוציא לנבצרות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות חוק הנבצרות שאושר בשבוע שעבר. עם זאת, בהרב מיארה הדגישה כי היא תדון בנושא הסדר ניגוד העניינים שעליו נתניהו חתום, ואותו הוא הפר לכאורה כשהודיע בנאומו כי הוא "נכנס לאירוע" המהפכה המשפטית.

"העתירות שהוגשו טרם תיקון חוק היסוד בעניין הנבצרות, אינן אקטואליות עוד בנוסחן הנוכחי. בתוך כך, הובהר כי תיקון חוק היסוד אינו גורע מחובתו של ראש הממשלה לפעול בהתאם להסדר ניגוד העניינים שנקבע עבורו", נכתב בהודעת היועמ"שית. "לעתירות התוקפות את תיקון החוק לגופו או מעלות טענות לעניין הפרת הסדר ניגוד העניינים של רה"מ, תתייחס היועצת המשפטית לממשלה בהליכים הרלוונטיים".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
מנסה להרגיע את הרוחות? בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי

בסוף השבוע הודיעה בהרב מיארה לנתניהו כי הפר את פסיקת בג"ץ כשהודיע בפומבי שיחל לעסוק בסוגיית המהפכה המשפטית. במכתב ששלחה כתבה בהרב מיארה כי "הצהרתך וכל פעולה שתבוצע על ידך בניגוד לאמור היא בלתי חוקית ונגועה בניגוד עניינים". נתניהו טען בנאומו כי לאחר אישור חוק הנבצרות, הוא יוכל לעסוק ברפורמה המשפטית. עם זאת, בהרב מיארה הבהירה כי תיקון החקיקה אינו פוטר אותו מהסדר ניגוד העניינים, ולכן עליו להימנע מכל יוזמות לשינוי מערכת המשפט והרכב הוועדה לבחירת שופטים.

"עליך להימנע מנקיטת פעולות שמעוררות חשש לקיומו של ניגוד עניינים בין האינטרסים האישיים שלך הנוגעים להליך הפלילי לבין תפקידך כראש ממשלה", כתבה היועמ"שית. בסביבת נתניהו הדפו את טענותיה של היועמ"שית, ומסרו כי לא הפר אף פסיקה או הסדר ניגוד עניינים. "כל אדם בר דעת מבין שבעת הזאת של משבר לאומי בעל השלכות פנימיות וחיצוניות למדינה, ראש הממשלה חייב לפעול כדי לנסות להביא להסכמה לאומית רחבה ככל האפשר, למניעת אלימות ולהבטחת החוק והסדר והתפקוד השוטף", אמרו.

"להודעת ראש הממשלה אתמול אין שום השלכה על ענייניו האישיים", הוסיפו בסביבתו של נתניהו. "ממילא, הוא כבר הודיע לבית המשפט העליון, שאף שופט חדש שייבחר על ידי הוועדה למינוי שופטים לא יטפל במישרין או בעקיפין בענייניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully