וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: נתניהו איבד שליטה, פיטורי גלנט - התקף של היסטריה

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 9:59

יו"ר האופוזיציה אמר בריאיון ל-103 כי ראש הממשלה "כבר לא בשליטה כל התקופה האחרונה". עוד הוסיף לפיד כי "נתניהו לא יכול למנוע את מה שקורה אז הוא מנסה לפטר את המציאות, אם דיכטר ייכנס למשרד הביטחון זה יהיה אחד המעשים הסמרטוטיים ביותר בתולדות המדינה"

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב היום (שני) לסערה בישראל לאחר פיטורי השר הביטחון יואב גלנט ואמר כי "נתניהו כבר לא בשליטה כל התקופה האחרונה. אם הוא היה בשליטה הוא היה מונע את הרס החיים המשותפים שלנו. פיטורי גלנט - התקף של היסטריה". את הדברים אמר בריאיון ב-103 לתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגדעון אוקו.

"שר הביטחון פוטר רק כעונש על זה שאמר את האמת לממשלה, שמכחישה בפני עצמה את המציאות", תקף לפיד. "זה מסכן את ביטחון ישראל, את המרקם הפנימי שלנו. אני לא חושב שיש אזרח ישראלי שלא מרגיש עכשיו חרדה ומועקה גדולה".

"נתניהו לא יכול למנוע את מה שקורה אז הוא מנסה לפטר את המציאות", הוסיף לפיד. "אבל את המציאות אי אפשר לפטר, היא פה. הם צריכים לעצור ואם יש אנשים הגונים בליכוד, ויש, הם צריכים היום להגיד 'לא ניתן את ידנו לדבר הזה'".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 19 במרץ 2023. רויטרס
"איבד שליטה". נתניהו/רויטרס

עוד התייחס לפיד לאפשרות שנתניהו ימנה את אבי דיכטר לשר הביטחון ואמר כי אם דיכטר ייענה לבקשה "זה יהיה אחד המעשים הסמרטוטיים ביותר בתולדות המדינה". "דיכטר יודע את האמת, הוא יודע שמה שגלנט אמר זה לחלוטין במסגרת תפקידו, שלא הייתה שום חריגה", הוסיף לפיד.

עם זאת, הבהיר לפיד כי לא יישב עם נתניהו בממשלה כדי לפתור את המשבר, אך הוא מוכן לשתף עמו פעולה לצורך הידברות: "אנחנו רוצים ללכת לבית הנשיא כדי לעצב חוקה לישראל, זה שיתוף פעולה אמיתי. אני מדבר עם אנשים בליכוד כל הזמן, כל התקופה האחרונה, ואומר להם פעם אחר פעם 'אתם לא רואים שזה נגרר להידרדרות איומה שמסכנת את המדינה שכולנו אוהבים?' יש שם אנשים שגם הם פטריוטים ישראליים ומבינים שקורה פה משהו נושא שמסכן את קיומה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully