וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושתלי הקרניות של הלל ויגל יניב נפגשו עם המשפחה: "לקחתם רוע והפכתם אותו לאהבה"

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 19:30

כמה חודשים לאחר שנרצחו בפיגוע בחווארה, ולאחר שקרניות עיניהם הושתלו בארבעה מטופלים שונים, המושתלים נפגשו בביה"ח בלינסון עם בני משפחת יניב. האם אסתר: "הצחוק והעיניים הצעירות ימשיכו להביט דרך השליחים היקרים שפגשנו פה". אחד המושתלים: "אהיה אסיר תודה לנצח"

בוידאו: מושתלי הקרניות של הלל ויגל יניב נפגשו עם המשפחה: "לקחתם רוע והפכתם אותו לאהבה"/תמר כהן

כארבעה חודשים לאחר שהאחים הלל ויגל יניב בני ה-21 וה-19 מהר ברכה נרצחו בפיגוע בחווארה, וקצת יותר משלושה חודשים לאחר שקרניות עיניהם של האחים הושתלו בארבעה מטופלים שונים, מושתלי הקרניות נפגשו לראשונה עם בני משפחת יניב: האמא אסתר, האבא שלום ושלושת ילדיהם רחל, צור וקמה. המפגש המרגש התקיים בבית החולים בילינסון, שם גם בוצעו ההשתלות.

אחרי שהתחבקו ארוכות אלו עם אלו, אסתר פנתה למושתלים ואמרה: "אנו לא בחרנו להיות בתוך זה, אלא נבחרנו. האור הגדול מהעיניים של הלל ויגל שאליהם אנחנו מתגעגעים באופן אינסופי, ימשיך מעתה והלאה. הצחוק והעיניים הצעירות ימשיכו להביט דרך השליחים היקרים שפגשנו פה".

"אנחנו נרגשים ומודים לכולם על התודה שאתם מקדישים לנו", הוסיף האב שלום. "מאור עיניהם של ארבעת המושתלים נפתח בזכות התרומה. יש הרבה טיפות של מים, אבל יש הבדל בין טיפה לטיפה. יש טיפות מים שמגיעות לים המלוח, אבל הטיפה של הלל ויגל זכתה להגיע לאדמה, להצמיח ערכים, תקוות ורגשות. הטיפות של הלל ויגל ימשיכו להאיר בזכותכם".

מושתלי הקרניות של הלל ויגל יניב ז"ל, נפגשו לפני זמן קצר לראשונה עם משפחת יניב 18 ביוני 2023. דוברות בילינסון, אתר רשמי
"הטיפות של הלל ויגל ימשיכו להאיר בזכותכם"/אתר רשמי, דוברות בילינסון
מושתלי הקרניות של הלל ויגל יניב ז"ל, נפגשו לפני זמן קצר לראשונה עם משפחת יניב 18 ביוני 2023. דוברות בילינסון, אתר רשמי
מושתלי הקרניות של הלל ויגל יניב ז"ל, נפגשו לראשונה עם משפחת יניב/אתר רשמי, דוברות בילינסון

אחד מהמושתלים, רון כרמלי בן ה-66 מפתח תקווה, שבגלל בצקת בקרנית לא ראה בעינו במשך שנים, פנה למשפחה ואמר: "לקחתם רוע ואכזריות והפכתם אותם לאהבת חינם. בעזרת המלאכית פרופ' אירית בכר ובעיקר בזכותכם, זכיתי סוף סוף לראות את הנכדה שלי, כמו שצריך, להרים אותה ולחבק אותה בלי לפחד".

ציונה זלצברג, בת 68 ממגדל העמק שסבלה מעכירות קשה בקרנית ולא הצליחה לראות שנים רבות, הודתה למשפחת יניב: "הדלקתם את האור בעיניי. עכשיו אני יכולה לחזור לשני הדברים שאני הכי אוהבת: לרקוד ריקודי עם ולטייל בארץ ובעולם. הבנים שלכם מופיעים לי כל הזמן בראש מאז ההשתלה ואני לעולם לא אשכח את מה שהענקתם לי".

יצחק בוסקילה, בן 42 מטירת כרמל שבמשך עשור סבל מראייה לקויה מאוד בשתי עיניו, הוסיף: "בזכות התרומה המרגשת הזו מסלול חיי עומד להשתנות ואני אצליח לראות איך הילדים שלי גדלים ואחזור לנהוג. אהיה אסיר תודה לנצח".

מושתלי הקרניות של הלל ויגל יניב ז"ל, נפגשו לפני זמן קצר לראשונה עם משפחת יניב 18 ביוני 2023. דוברות בילינסון, אתר רשמי
"הבנים שלכם מופיעים לי כל הזמן בראש מאז ההשתלה"/אתר רשמי, דוברות בילינסון
מושתלי הקרניות של הלל ויגל יניב ז"ל, נפגשו לפני זמן קצר לראשונה עם משפחת יניב 18 ביוני 2023. דוברות בילינסון, אתר רשמי
"לקחתם רוע ואכזריות והפכתם אותם לאהבת חינם"/אתר רשמי, דוברות בילינסון

פרופ' אירית בכר, מנהלת מערך העיניים בבית החולים בילינסון, ומי שביצעה שתיים מההשתלות אמרה במהלך הפגישה: "ההשתלות הללו היו מרגשות באופן יוצא דופן. העיניים הכחולות המדהימות של הלל ויגל ז"ל ליוו אותי במהלך ההשתלות וזה שב ומציף אותי גם עכשיו. השתלת הקרניות של האחים סיפרה סיפור עוצמתי של אחדות, רעות ונתינה אינסופית".

פרופ' איתן לבני, מנהל יחידת הקרנית במערך העיניים בבילינסון, ומי שביצע שתיים מההשתלות הוסיף: "אני זוכר את הרגע הזה שבו ראיתי את השם 'יניב' מופיע ליד שתי קרניות. מיד הבנתי שמדובר בהלל ויגל ז"ל מהפיגוע הנורא והרגשתי צמרמורת. הניתוח נגע בסיפור לאומי שכולנו כאבנו אותו, כאשר לצד העצב הנורא, הפעם יש פה גם אור".

מנהל קמפוס בילינסון ד"ר ערן רוטמן פנה להורים בפתח המפגש ואמר: "בתוך הרגע הקשה והמורכב הזה הראיתם גדלות נפש ותעצומות ששינו את חייהם של ארבעה אנשים מן הקצה אל הקצה. זכיתם לעשות את המצווה הזאת שהיא מלאת עוצמה וחמלה ועל כך אנו מודים לכם מעומק הלב".

תמי פינק, מתאמת ההשתלות של בית החולים בילינסון מסרה: "ההחלטה שלכם לתרום את הקרניות של הלל ויגל המדהימים ז"ל ראויה להערצה. זה נדיר כל כך ומרגש כאשר שתי קרניות של שני אחים מתקבלות כתרומה. מתוך האובדן נתתם השראה לרבים אחרים לתרום איברים ולחתום על כרטיס אדי".

הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב- לפני שהלל מנחם ויגל יעקב נרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב, לפני שהלל ויגל נרצחו בפיגוע בחווארה/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

האחים הלל מנחם יניב, בן ה-21, ויגל יעקב יניב, בן ה-19, נרצחו ב-26 בפברואר בפיגוע ירי בשומרון, בכביש 60 סמוך לכפר חווארה. השניים, תושבי הר ברכה, למדו בישיבות הסדר. צוות מד"א שהגיע למקום העניק להם טיפול רפואי ופינה אותם לבית החולים בלינסון, אולם בהמשך נקבע מותם.

קצת יותר משבוע לאחר הפיגוע הנורא, כוחות הביטחון פעלו במחנה הפליטים בג'נין, וחיסלו את המחבל שביצע את הפיגוע בו נרצחו האחים הלל ויגל. בתחילת חודש מאי, כתבי אישום הוגשו בניו של המחבל שרצח את האחים, בגין גרימת מוות בכוונה בצוותא, ועבירות אמצעי לחימה.

זמן קצר לפני מותו, הלל סיים שירות צבאי בחיל הים, ואף הוענק לו תואר מצטיין קורס. יגל סייע בתחילת השנה בהקמת שלוחת הישיבה בטירת כרמל. ימים לפני מותו היה אמור להתחיל את ההליכים לקראת גיוסו הקרבי לצה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully