וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ השיב לנתניהו: "אם תהיה חקיקה חד צדדית - לא תהיה הידברות"

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 16:13

יו"ר המחנה הממלכתי התייחס לדברי רה"מ שאמר כי הקואליציה תחל השבוע בקידום צעדים מעשיים של המהפכה המשפטית, והזהיר: "אם יעשה שוב את אותה הפעולה הכוחנית והדורסנית - הוא יפגע בדמוקרטיה, בחברה הישראלית, בכלכלה ובביטחון. לטענתו, "לא יהיה לו רוב בעם ולא בכנסת"

בני גנץ בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו_15.06.23/צילום סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ התייחס היום (ראשון) לדבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה שנערכה הבוקר, שם אמר כי הקואליציה תחל כבר השבוע בקידום צעדים מעשיים של המהפכה המשפטית. בתוך כך, גנץ הבהיר כי "אם תהיה חקיקה חד צדדית - לא תהיה הידברות".

"בשבוע שעבר נתניהו גילה חוסר אחריות לאומי וניסה לפגוע ביכולת להגיע להסכמות", אמר גנץ במהלך סיור שערך בדרום הארץ יחד עם חבר הכנסת ממפלגתו, גדי איזנקוט. "הוא נכשל ולא בפעם הראשונה. הוא טעה בציבור ובחברי הקואליציה שלו - ולא בפעם הראשונה. נתניהו בוודאי יודע, מה המשמעות של לחזור שוב ושוב על אותה פעולה ולצפות לתוצאות אחרות", הוסיף.

בהמשך, גנץ הזהיר את נתניהו מפני מהלכי חקיקה חד צדדים ואמר כי "אם נתניהו ילך לחקיקה חד צדדית ויעשה שוב את אותה הפעולה הכוחנית והדורסנית - הוא יפגע בדמוקרטיה, בחברה הישראלית, בכלכלה ובביטחון. ואחרי כל אלו - הוא גם יכשל". לדבריו, אם נתניהו אכן יממש את דבריו "לא יהיה רוב בעם" ו"לא יהיה לו רוב בכנסת". עוד אמר יו"ר המחנה הממלכתי: "אני מציע לו במקום לאיים - לקיים. לקיים את ההבטחה בבית הנשיא ולהשלים את התהליך בוועדה לבחירת שופטים, לקיים את ההבטחה לאזרחי ישראל ולהגיע להסכמות".

בני גנץ, 15 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"לא יהיה לו רוב בעם ולא יהיה לו רוב בכנסת". יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, הממשלה התכנסה לישיבתה השבועית. בפתח הישיבה, ראש הממשלה נתניהו הודיע שיקדם חקיקה חד צדדית של המהפכה המשפטית: "נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט באופן מדוד ואחראי", אמר. ראשי הקואליציה התכנסו מיד לאחר ישיבת הממשלה, ודנו בין היתר על המשך הצעדים בנוגע לרפורמה המשפטית.

לאחר מכן, נתניהו תקף את ראשי האופוזיציה יאיר לפיד וגנץ, אחרי שהאחרונים הודיעו על השהיית ההידברות בשל דחיית הבחירות לנציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים. "בשבוע שעבר הוכח שהם שיחקו משחק", טען נתניהו. "זה היה מצג שווא של הידברות, שלושה חודשים שהנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר. המטרה הייתה למרוח ולמשוך זמן".

בתגובה לדברי נתניהו, ראש האופוזיציה יאיר לפיד התריע: "אם נתניהו יתקדם עם ההפיכה המשטרית באופן חד צדדי כפי שהצהיר, הוא יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל, עם פחות מחצי מהכלכלה, פחות מחצי מהביטחון ופחות מחצי מהכנסת". מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית איימו להחריף את צעדיהם. "האיומים של נתניהו על מערכת המשפט ייענו בתגובה ציונית הולמת: הפגנות ושיבושים שיביאו לכך שכל ניסיון לפגוע במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית ייכשלו", מסרו.

עוד בוואלה!

נתניהו: נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של המהפכה המשפטית

לכתבה המלאה
גדי איזנקוט בהכרזה על כניסתו לחיים הפוליטיים לצד בני גנץ וגדעון סער 14 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
"אנו בימי חירום הדורשים תכנית חירום לאומית". חה"כ איזנקוט לצד בני גנץ וגדעון סער/ראובן קסטרו

בהמשך דבריו, גנץ התייחס לפשיעה והאלימות בחברה הערבית וקרא לחברי הממשלה לקחת אחריות ו"להתחיל לעבוד" במקום להאשים את היועמ"שית, את המפכ"ל ואת הממשלות הקודמות. "יש כאן מאבק לאומי חשוב ואסור להרפות. מעל 100 הרוגים מהחברה הערבית בחצי שנה - לעולם לא יחזרו למשפחותיהם. את הבאים בתור חובה להציל", הוסיף.

"צריך חוקרים, צריך אנשי מודיעין וצריך אותם עכשיו. כי כדי לנצח - צריך קודם כל לפענח. אין פתרונות קסם. יש היום כלים רבים שלא מופעלים והבעיה אינה רק הצפת כוח משטרתי בשטח. תשבו עם היועמ"שית וראש השב"כ ותחשבו על כלים אפקטיביים. נבחרתם כדי לייצר פתרונות, לא כדי לחולל סיסמאות", אמר.

לדבריו של גנץ, יש להקים קבינט מיוחד שזה יהיה עיקר עיסוקו, "זה לא עניין של החברה הערבית - זה עניין של מדינת ישראל. זו לא גזירת גורל, אסור שנהפוך מסטארטפ ניישן למדינת פרוטקשן", טען.

גם חבר הכנסת איזנקוט התייחס לנושא וגרס כי "אנו בימי חירום הדורשים תכנית חירום לאומית". לטענתו, "נדרש גיבוי ושיקום אמון במשטרה לצד קריאה לדגל לאלפי שוטרים שעזבו בשנים האחרונות.
כמו כן נדרש שילוב זרועות של כלל משרדי הממשלה לטיפול מהיר בארגוני פשיעה, לתמיכה ברשויות חלשות ולתוכניות ארוכות טווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully