וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפות נמשכות: בירושלים נופץ חלון בחדר הסעודה האחרונה, בחיפה חסידים פרצו למנזר

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 17:17

אירועי הביזוי של מבנים ואנשי דת נוצרים לא נפסקים - בשבוע שעבר נעצר גבר יהודי, בשנות ה-30 לחייו, בחשד שיידה אבן לעבר החלון מהתקופה העות'מאנית, ככל הנראה תחת השפעת אלכוהול. ובחיפה, חסידי ברסלב החלו לפקוד בשבועות האחרונים את הכנסיה שבסטלה מאריס

בוידאו: חסידי ברסלב מתפללים במנזר סטלה מאריס/שימוש לפי סעיף 27א'

חלון בחדר הסעודה האחרונה בהר ציון בירושלים ניזוק ביום חמישי האחרון בידי גבר יהודי - ככל הנראה תחת השפעת אלכוהול, שיידה אבן לעבר חלון מהתקופה העות'מאנית באתר הקדוש לנוצרים. במשטרה פתחו בחקירה, ועצרו חשוד במעורבות במעשה - תושב ירושלים בשנות ה-30 לחייו. בית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורו בתנאים מגבילים.

בתוך כך, בשבועות האחרונים, החלו חסידי ברסלב לפקוד את הכנסיה שבמנזר הכרמליטים בסטלה מאריס שבחיפה, שמאמינים שבמקום קבור הנביא אלישע, מתלמידיו של אליהו הנביא. הם מקיימים תפילות בדלת הכנסיה ולפני כשבוע אף נצפו שניים מהם מתפללים בתוך קודש הקודשים שלה. ביום שישי האחרון, ערבי נוצרי, תושב העיר, נעצר בחשד שתקף שני חסידים שפקדו את הכנסיה, ושוחרר בלחץ בכירים בכנסיה הקתולית.

בעקבות האירועים בחיפה, והזעם הגובר בקרב ערביי העיר, היום קיים מפקד תחנת משטרת חיפה פגישה עם ראשת העיר והנזירים והנזירות, שבה הודיע על עיבוי מערך האבטחה המשטרתית בסביבת המנזר. יתרה מזאת, הערב צפויה הפגנת הזדהות עם הנזירים. במקביל, החסיד שניסה לפרוץ לכנסיה והותקף בשבוע שעבר, מבקש להגיש תלונה במשטרה.

חלון בחדר הסעודה האחרונה בהר ציון בירושלים ניזוק בידי גבר יהודי, ככל הנראה בעת שהיה תחת השפעת אלכוהול. גדי דהאן, אתר רשמי
חלון בחדר הסעודה האחרונה בהר ציון בירושלים ניזוק בידי גבר יהודי, ככל הנראה בעת שהיה תחת השפעת אלכוהול/אתר רשמי, גדי דהאן

ברקע העלייה באירועי תקיפה וביזוי מבנים ואנשי דתי נוצרים וארמנים בעיר העתיקה בירושלים, התקיים ביום שישי האחרון, כנס בנושא תחת הכותרת: "מדוע יהודים מסוימים יורקים על גויים", שבו השתתפו חוקרים ומרצים שונים מהאוניברסיטאות בעיר. כותרת הכנס גררה ביקורת קשה כלפי המארגנים שנאלצו לשנות את מיקומו ברגע האחרון.

כפי שפורסם בוואלה!, משרד החוץ החליט להחרים את הכנס בהחלטה חריגה מאוד לא להשתתף בו במיוחד לאור העובדה שמשרד החוץ הוא הגורם המרכזי שאחראי על היחסים עם העולם הנוצרי ועל הקשרים עם הכנסיות השונות.

יסכה הרני, חוקרת עצמאית שהשתתפה בכנס ביום שישי התייחסה לוונדליזם בחדר הסעודה האחרונה, ואמרה: "ממש לא מעניין אותי שהיה שיכור. הפוגעים הם משום מה תמיד קומץ / נוער שוליים / חריגים במצב לא סטנדרטי". הרני סיפרה: "העברתי למזרחן שנכח בכנס את תמונות החלון המנופץ. וכך השיב לי: בחלקו העליון של הפסוק מתנוססים דברי האל לדוד - "ושפוט את הבריות בצדק ואל תלך אחרי מדוחי לבך". חבל שיהודים שיכורים ולמרבה הצער, גם צלולים ועירניים אבל בעלי השקפות עולם מעוותות לא נותנים דעתם ללכת בדרך הנכוחה שאליה מכוון הפסוק".

השחתת בית הקברות הנוצרי בירושלים. תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
השחתת בית הקברות הנוצרי בירושלים/אתר רשמי, תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

גדי דהאן, מורה דרך בירושלים, אמר בתגובה לניפוץ החלון: "לפני כ-10 שנים הרסו את הקרמיקה שעיטרה והעשירה את קבר דוד המלך. אבוי לנו שאנחנו נקרעים בין קיצוניות אחת לשנייה".

בחודשים האחרונים ישנה התגברות של התקפות והתנכלויות מצד יהודים חרדים ופעילי ימין קיצוני נגד כמרים, נזירות וצליינים נוצרים בארץ, ובמיוחד בירושלים. אחת התופעות שמתרבות בחודשים האחרונים היא יריקות מצד יהודים על אנשי דת נוצרים, ונדליזם נגד מבנים או סמלים שמייצגים את הנצרות כמו מנזרים, כנסיות וצלבים. חלק מההתנכלויות הללו תועדו וסרטונים שלהם הופיעו ברשתות החברתיות וגם בכתבות בערוצי הטלוויזיה בישראל.

בחודש אפריל, תושב ירושלים בן 32, נעצר בחשד לשוד של מנזר בשכונת עין כרם בעיר. על פי החשד, שני חשודים רעולי פנים נכנסו למנזר בשבוע שעבר, כפתו את אחת מהנזירות במקום בדבק מסקינטייפ, אטמו את פיה, וגנבו מהמקום כסף זר בשווי רב. נזירה נוספת שהיתה במקום, רצה לחדרה, התבצרה שם והזעיקה את כוחות המשטרה.

גם בחודש ינואר האחרון, אירעו כמה מקרי שנאה דומים נגד אתרים נוצריים. המרכז הנוצרי המרוני ביישוב מעלות הושחת ונהרס על ידי אלמונים. שבוע קודם לכן, הושחתו קברים בבית העלמין הנוצרי בהר ציון ורוססו כתובות נאצה על קירות המנזר הארמני בעיר העתיקה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully