וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרניות עיניהם של האחים יגל והלל שנרצחו בפיגוע הושתלו בארבעה מטופלים

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 10:45

משפחת יניב, ששכלה את שני בניה שנורו למוות בפיגוע בחווארה לפני כשבוע, תרמה את הקרניות שהשיבו מאור עיניים למטופלים בבית החולים בילינסון. ההורים, אסתי ושלום: "העיניים הטובות והיפות של הלל ויגל ימשיכו להאיר את העולם שלנו דרך שליחים יקרים"

קרניות עיניהם של יגל והלל יניב, שנרצחו לפני כשבוע בפיגוע ירי בחווארה, הושתלו בארבעה מטופלים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה - כך הודיע הבוקר (רביעי) בית החולים יחד עם המרכז הלאומי להשתלות. מיד לאחר הפיגוע, החליטו הוריהם של האחים, שהיו חתומים על כרטיס אדי, לתרום את הקרניות.

אחת המטופלות, ציונה זלצברג, בת 68 ממגדל העמק, סיפרה על ההתרגשות, לאחר ששבה אליה הראייה: "לא הייתי מתארת לעצמי. איזו משפחה חזקה, אני כל כך מחכה לפגוש אותם כבר. רק לחבק אותם".
מטופל נוסף שקיבל חזרה את מאור עיניו בזכות ההשתלה הוא רון כרמלי, בן 66: "כשקרה המקרה הנורא הזה, הסתכלתי בטלוויזיה וראיתי את העיניים היפות שלהם, הכחולות הגדולות. לא דמיינתי את זה אפילו בחלומות הכי גדולים שלי, שאזכה לחזור לראות בזכותם. אני כל כך מעריך אותם ואת המעשה האצילי הזה". 

הושתלו קרניות עיניהם של הלל ויגל יניב שנרצחו בפיגוע בחווארה בארבעה אנשים בבית החולים בילינסון. דוברות בית החולים בילינסון,
"מחכה לפגוש ולחבק אותם". ציונה זלצברג/דוברות בית החולים בילינסון

הוריהם של יגל והלל, אסתי ושלום יניב מסרו: "התרגשנו הבוקר לקבל את ההודעה על השתלת קרניות העיניים של הלל ויגל. אנו מאחלים לנתרמים לראות את העולם מתוך טוב ושמחה, כמו שראו אותו הלל ויגל המתוקים שלנו. העיניים הטובות והיפות שלהם ימשיכו להאיר את העולם שלנו דרך שליחים יקרים וזה ממלא אותנו בסיפוק שגם אחרי מותם זכו לעשות טוב לאחרים".

ד"ר תמר אשכנזי, מנהלת המרכז הלאומי להשתלות, סיפרה: "כשהתקשרתי לתמי פינק המתאמת בביה"ח היא כבר חיכתה למשפחה. כמה קשה לפנות למשפחה לבקש תרומת איברים מהורים שאיבדו את ילדם, וכמה מורכב לעשות זאת כשמדובר באובדן של שני ילדים. זה מצב נדיר וקשה במיוחד. בשיחה מאוחרת עם תמי, לדבר על הקושי שלה היא אמרה 'זו משפחה מאלפת. מהמשפחות המיוחדות. מלח הארץ, הכי יפים שאנחנו מכירים'. נראה לי שכל עם ישראל הבין את זה בראיונות שנעשו בהמשך עם משפחת יניב".

פרופ' אירית בכר, מנהלת מערך העיניים בבי"ח בילינסון, אמרה: "השתלת קרניות היא מבצע רפואי שמפגיש בין עולם של שכול ואובדן מחד לבין הצלת ראיה והתרגשות של המושתלים מאידך. זהו אחד מהרגעים שמשרים בכולנו תחושה של אחדות, רעות, נתינה ללא תנאי. השתלתי מאות קרניות במהלך שנות עבודתי אך ההשתלות הללו היו מרגשות עבורי מאוד. ההחלטה האצילית של המשפחה ברגע של טרגדיית חייהם, מרגשת מאין כמוה. מאז הטרגדיה, בשבוע האחרון ביצענו ארבעה ניתוחים להשתלת קרניות עבור מטופלים שממתינים להשתלת הקרנית למעלה משנה. בזכות תרומה זו יכולנו להחזיר מאור עיניים לכל ארבעת המטופלים. המושתלים יוכלו לראות באופן מיטבי כחודש לאחר הניתוח".

הצילום המשפחתי האחרון של משפחת יניב- לפני שהלל מנחם ויגל יעקב נרצחו בפיגוע בחווארה. 26 בפברואר 2023. באדיבות המשפחה, עיבוד תמונה
"ראיתי בטלוויזיה את העיניים היפות שלהם". האחים יגל והלל/עיבוד תמונה, באדיבות המשפחה

אתמול חיסלו כוחות הביטחון את המחבל שביצע את פיגוע הירי. מאז הפיגוע ביום ראשון שעבר, פעלו שב"כ וכוחות הביטחון על מנת לאתר את המחבל, עאבד אל-פתאח חרושה בן ה-48 ממחנה הפליטים עסכר סמוך לשכם, פעיל חמאס. לאחר מידע מודיעיני שהצביע על מקום הימצאו במחנה הפליטים ג'נין, פשטו בשעות הצהריים לוחמי ימ"מ ושב"כ על מבנה חשוד בו הוא שהה. במהלך הפשיטה החלו חילופי אש לאחר שחמושים פתחו במקום פתחו בירי. מהירי נהרג המחבל, ושני לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully