וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מאשימה: ישראל תקפה באזור דמשק, חייל נפצע קשה

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 3:50

הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה על תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור הבירה דמשק. לפי הדיווחים השונים, התקיפה בוצעה באמצעות טילים ששוגרו על ידי מטוסים ישראליים "בשני גלים", במהלכה הותקפו בין היתר מחסנים של מיליציות איראניות

תקיפה אווירית של ישראל באזור דמשק/טוויטר

הטלוויזיה הממלכתית הסורית וסוכנות הידיעות הסורית "SANA" דיווחו הלילה (רביעי) על תקיפה של חיל האוויר הישראלי באזור הבירה דמשק. לפי הדיווחים השונים, מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הופעלו כנגד "מטרות עוינות שנצפו בשמי הבירה", ובעקבות כך - הדי פיצוצים נשמעו בעיר.

מקור צבאי סורי אמר לסוכנות הידיעות "SANA" כי בסמוך לשעה 01:05, "האויב הישראלי" ביצע תקיפה אווירית שמקורה מכיוון "הגולן הסורי הכבוש", והיא, כך לדבריו, כוונה לכמה יעדים הנמצאים מדרום-מערב לדמשק. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות, חייל סורי נפצע קשה בתקיפה ובמקביל - נזק נגרם לרכוש.

הארגון הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה, דיווח כי התקיפה הישראלית בסוריה כוונה לעבר מטרות באזור נמל התעופה הבינלאומי בדמשק ובעיר אל-כיסווה, ביניהם מחסנים השייכים למיליציות האיראניות הנמצאות בסוריה. לפי הדיווח, חלק מהמחסנים הושמדו ושריפות פרצו בחלק אחר מהמחסנים שהותקפו. כמו כן, דווח כי חייל סורי נפצע באורח קשה בתקיפות.

ישראל תקפה בסוריה משגרי רקטות, 9 באפריל 2023. טוויטר, אתר רשמי
יירוטים בשמי דמשק, תמונת ארכיון/אתר רשמי, טוויטר

מקור ביטחוני סורי אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", זו המתפרסמת בשפה הערבית, כי התקיפה בוצעה באמצעות טילים ששוגרו על ידי מטוסים של חיל האוויר הישראלי שטסו מעל שטח ישראל. לטענתו, מערכות ההגנה האוויריות של סוריה הצליחו ליירט בהצלחה את רוב הטילים ששוגרו על ידי ישראל, כך לדבריו, "בשני גלים".

במקביל, בסוריה דווח על שריפה שפרצה באזור העיר אל-כיסווה, הנמצאת כ-20 קילומטרים דרומית לבירה דמשק, וזאת כתוצאה מפגיעת טיל ישראלי באזור. צוותי ההצלה הוזעקו למוקד הפגיעה, והחלו במאמצים להשתלט על האש ולמנוע את התפשטותה.

עוד בוואלה!

סוריה: ישראל תקפה יעדים באזור דמשק, נגרם נזק

לכתבה המלאה
ישראל תקפה בסוריה משגרי רקטות, 9 באפריל 2023. טוויטר, אתר רשמי
יירוטים בשמי דמשק, תמונת ארכיון/אתר רשמי, טוויטר

הפעם האחרונה בה סוריה האשימה את ישראל בתקיפה בשטחה הייתה לפני קצת יותר משבועיים, ב-28 במאי, אז, ישראל הואשמה בתקיפה של יעדים בפאתי הבירה דמשק. גורם צבאי סורי אמר לכלי התקשורת הרשמיים כי התקיפה בוצעה מאזור רמת הגולן וכי היא התמקדה בכמה אתרים. לדבריו, מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט חלק מהטילים. הגורם הוסיף כי נגרם רק נזק ולא היה אבידות.

הארגון הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה, דיווח אז כי אחד מהיעדים שהותקפו היה בסיס של מערך ההגנה האווירית הסורי באזור נמל התעופה, שבו יש נוכחות של אנשי חיזבאללה.

בתחילת חודש מאי, סוריה האשימה את חיל האוויר הישראלי בתקיפה באזור העיר חלב שבצפון-מערב המדינה. בתקשורת הסורית דווח כי חייל נהרג ושבעה נוספים נפצעו בעקבות התקיפה הישראלית. כמו כן, נמל התעופה הבינלאומי בחאלב הושבת לכמה ימים בעקבות נזק שנגרם לו בתקיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully