וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה יעדים באזור דמשק, נגרם נזק

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 8:32

גורם צבאי סורי אמר כי התקיפה בוצעה מאזור רמת הגולן וכי לא היו נפגעים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, אחד היעדים שהותקף הוא בסיס הסמוך לנמל התעופה שבו יש נוכחות של אנשי חיזבאללה

תקיפה אווירית של ישראל באזור דמשק/טוויטר

סוריה אמרה הלילה (שני) כי ישראל תקפה יעדים בפאתי הבירה דמשק. גורם צבאי סורי אמר לכלי התקשורת הרשמיים כי התקיפה בוצעה מאזור רמת הגולן וכי היא התמקדה בכמה אתרים. לדבריו, מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט חלק מהטילים. הגורם הוסיף כי נגרם רק נזק ולא היה אבידות.

הארגון הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון ומזוהה עם האופוזיציה, דיווח כי אחד היעדים שהותקפו היה בסיס של מערך ההגנה האווירית הסורי באזור נמל התעופה, שבו יש נוכחות של אנשי חיזבאללה.

לפי הארגון, זו הייתה התקיפה ה-17 במספר של ישראל בסוריה מתחילת השנה, חלק מהמערכה הממושכת נגד התבססות איראן והעברת כלי נשק מתקדמים לחיזבאללה ולמשטר אסד. ימים האחרונים הזהירו הן בישראל והן בחיזבאללה מפני האפשרות של מלחמה חדשה בגבול הצפון.

במקביל, הערוץ "סבארין ניוז", המזוהה עם המיליציות הפרו-איראניות, דיווח כי רסיסים של טיל הגנה אווירית סורי נפלו בשכונת מגורים ממערב לדמשק.

טיל בשמי דמשק במהלך תקיפה שיוחסה לישראל, סוריה, 29 במאי 2023. טוויטר, צילום מסך
טיל בשמי דמשק במהלך התקיפה, הלילה/צילום מסך, טוויטר

הפעם האחרונה בה סוריה האשימה את ישראל בתקיפה בשטחה הייתה בתחילת החודש, אז משטר אסד האשים את חיל האוויר בתקיפה באזור העיר חאלב שבצפון-מערב המדינה. בתקשורת הסורית דווח כי חייל נהרג ושבעה נוספים נפצעו בעקבות התקיפה הישראלית. כמו כן, נמל התעופה הבינלאומי בחאלב הושבת לכמה ימים בעקבות נזק שנגרם לו בתקיפה.

הארגון הסורי לזכויות אדם, דיווח כי יעד התקיפה היה מחסן נשק ששייך לחיזבאללה. גופי אופוזיציה סוריים אחרים טענו כי המטרות שהותקפו שימשו את הגורמים הפרו-איראניים השוהים בקרבת נמל התעופה בעיר חאלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully