וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני ההצבעה על הוועדה לבחירת שופטים; נתניהו יכנס את ראשי הקואליציה ואת סיעת הליכוד

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 19:43

בקואליציה שקלו לדחות את ההצבעה על נציגי הכנסת לוועדה לשעות הערב על מנת להגיע להסכמות, אך היועצת המשפטית לכנסת הודיעה שלא תתאפשר דחייה והיא תתקיים בבוקר כמתוכנן. כדי לעמוד בדרישת האופוזיציה, ראש הממשלה יצטרך לבקש מהמועמדים, מלבד אחד, למשוך את מועמדותם

בווידאו: בני גנץ בישיבת הסיעה: לא נקיים דיוני פשרה על מהפכה המשפטית בלי הוועדה לבחירת שופטים/רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס מחר (רביעי) בבוקר את ראשי המפלגות בקואליציה כדי לדון ולקבל החלטות לגבי מועמדויות הקואליציה בבחירות לוועדה למינוי שופטים. בשלב זה שמונה ח"כים מועמדים מטעם הקואליציה.

על מנת לוודא בחירה של חבר כנסת אחד בלבד, כדרישת האופוזיציה בשיחות בבית הנשיא - ראש הממשלה יצטרך לבקש משאר המועמדים למשוך את מועמדותם ולפרוש לפני ההצבעה במליאה, שמתוכננת להתקיים ב-11 וחצי בבוקר. אחרי ישיבת ראשי הקואליציה נתניהו יכנס בעשר בבוקר את סיעת הליכוד.

בקואליציה שקלו לדחות את ההצבעה במליאה להמשך היום, אך היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק, הודיעה כי לא תתאפשר דחייה והיא תיערך כמתוכנן. אפיק הבהירה את הדברים בעקבות התנגדות האופוזיציה ולאחר פניית חבר הכנסת זאב אלקין מהמחנה הממלכתי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 11 ביוני 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
ראשי הקואליציה יכריעו בבוקר/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

לקראת ההצבעה, נתניהו מקיים בימים האחרונים שיחות קדחתניות עם שר המשפטים יריב לוין ובכירים נוספים בקואליציה על המשך ההידברות בבית הנשיא והקפאה ארוכת טווח של הרפורמה המשפטית המקורית של לוין ובעיקר של ליבת הרפורמה - השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. בבית הנשיא מנסים בשבועות האחרונים לגבש הסכם ביניים, שבמסגרתו יוכרזו הסכמות עם יש עתיד והמחנה הממלכתי על שני נושאים - צמצום עילת הסבירות ושינוי מעמד היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה - בתמורה להקפאה ארוכת טווח של שאר חלקי המהפכה המשפטית.

באופוזיציה דורשים הקפאה לכל הקדנציה או לתקופה ארוכת טווח, בעוד לוין והשותפים בקואליציה, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, מתנגדים נחרצות להקפאה שאינה מוגבלת בזמן. בבית הנשיא ניסו לקדם את הסכם הביניים עוד לפני הבחירות לוועדה לבחירת שופטים מחר במליאה, אך באופוזיציה דרשו קודם שהבחירות יתקיימו כסדרן ולוודא שאלהרר אכן נבחרת כנציגה בוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully