וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הבחירות לוועדה למינוי שופטים: נתניהו ולוין במרתון שיחות

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 11:34

ראש הממשלה ושר המשפטים מקיימים בימים האחרונים רצף פגישות בנושא המהפכה המשפטית. סלע המחלוקת: משך הקפאת הרפורמה כחלק משיחות ההידברות. באופוזיציה דורשים הקפאה לכל הקדנציה בתמורה להסכמות על עילת הסבירות ומעמד היועמ"שים, לוין מסכים לדחייה זמנית בלבד

בוידאו: ראש הממשלה בנימין נתניהו: "על אף הקשיים - יש לרתום את יכולות השב"כ במלחמה במשפחות הפשע בחברה הערבית"/לע"מ עומר מירון / לע"מ, סאונד: בן פרץ / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר המשפטים יריב לוין צפויים להמשיך לקיים היום (שני) שיחות לקראת הבחירות בוועדה לבחירת שופטים, שיתקיימו ביום רביעי במליאת הכנסת. זאת, בהמשך לסדרת שיחות מרתוניות שהשניים מקיימים בימים האחרונים בנושא.

לפי גורמים בקואליציה, נתניהו נוטה להסכים לבחירת נציג אחד מהקואליציה ונציג אחד מהאופוזיציה לפי הנוהג, כדי לא לפוצץ את שיחות ההידברות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא. עם זאת, הוא מנסה במקביל להגיע להסכמות עם האופוזיציה על המשך הקפאת המהפכה המשפטית וחקיקה בהסכמה לפני הבחירות בוועדה, ועל כן - טרם קיבל החלטה סופית בנושא. לפי הגורמים, המחלוקת המרכזית בין נתניהו ולוין היא על משך ההקפאה של השינויים בהרכב הוועדה לבחירת שופטים.

במקביל, בבית הנשיא מנסים לגבש עסקת ביניים שתאפשר את המשך הקפאת הרפורמה המשפטית של לוין, ומנסים לגבש הסכמות עם האופוזיציה על חקיקה בנוגע לעילת הסבירות ומעמד היועמ"שים בתמורה להקפאה ארוכת טווח על שאר חלקי המהפכה המשפטית, ובראשם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים.

יריב לוין ובנימין נתניהו במליאת הכנסת - הצבעות על התקציב. 23 במאי 2023. נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת
המחלוקת המרכזית בין נתניהו ולוין היא על משך ההקפאה של השינויים בהרכב הוועדה לבחירת שופטים/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

באופוזיציה דורשים הקפאה לכל הקדנציה, אך בקואליציה טרם נעתרו לבקשה, ולוין מתנגד לדחייה ארוכת טווח של הרפורמה, ודורש שההקפאה תהיה לתקופה של שנה לכל היותר.

בשלב זה, יש לקואליציה שמונה מועמדים רשומים לבחירות לוועדה לבחירת שופטים בעוד האופוזיציה התאחדה מאחורי ח"כ קארין אלהרר כמועמדת יחידה. מטעם עוצמה יהודית לה הובטח מקום בוועדה לבחירת שופטים בהסכמים הקואליציוניים מועמדים חברי הכנסת יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך, מטעם הליכוד מועמדים חברי הכנסת טלי גוטליב, אלי דלל, משה פסל, משה סעדה ואביחי בוארון ומטעם ש"ס מועמד חבר הכנסת אוריאל בוסו.

אם ראש הממשלה יחליט שהוא מעונין שייבחר רק מועמד אחד, הוא יורה לשאר מועמדי הקואליציה למשוך את מועמדותם. יצוין כי ח"כ גוטליב כבר הצהירה שלא תמשוך גם אם תהיה משמעת קואליציונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully