וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפני ההכרעה: נתניהו שוקל לבקש לדחות את ההצבעה על הוועדה למינוי שופטים

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 13:58

לפי גורמים בכנסת, נתניהו מעוניין לקבל עוד זמן למיצוי המגעים מול האופוזיציה ובתוך הקואליציה, כדי להגיע להבנות על המשך הקפאת המהפכה המשפטית. עם זאת, ביש עתיד והמחנה הממלכתי אומרים כי לא יושגו הסכמות עד שלא תובטח בחירתה של נציגת האופוזיציה לוועדה

בווידאו: לפני הבחירות לוועדה למינוי שופטים: יום מתוח מול השרים/אפרת ספרן, מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לבקש דחייה של כמה שעות מחר בהצבעה במליאת הכנסת על הוועדה לבחירת שופטים - כך נודע היום (שלישי) לוואלה. לפי גורמים בכנסת, נתניהו מעוניין לקבל עוד זמן למיצוי המגעים מול האופוזיציה ובתוך הקואליציה בניסיון להגיע להבנות על המשך ההקפאה והחקיקה של המהפכה המשפטית.

עם זאת, ביש עתיד ובמחנה הממלכתי אומרים כי לא יושגו הסכמות לפני שייוודעו תוצאות הבחירות ותובטח בחירתה של נציגת האופוזיציה, חברת הכנסת קארין אלהרר, לוועדה. ההצבעה מתוכננת להתחיל מחר ב-11:00 במליאה, אך נתניהו שוקל לבקש מיו"ר הכנסת אמיר אוחנה לדחות אותה בכמה שעות. בשלב זה יש שמונה חברי כנסת מועמדים מטעם הקואליציה, וכדי לוודא בחירה של אחד בלבד - ראש הממשלה יצטרך לבקש משאר המועמדים למשוך את מועמדותם ולפרוש לפני ההצבעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 11 ביוני 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

אם ראש הממשלה יחליט שהוא מעוניין שייבחר רק מועמד אחד, הוא יורה לשאר מועמדי הקואליציה למשוך את מועמדותם לפני ההצבעה. חברת הכנסת טלי גוטליב כבר הצהירה שלא תמשוך גם אם תהיה משמעת קואליציונית, ועל כן יש חשש באופוזיציה שגורמים בקואליציה ובאופוזיציה שמעוניינים בפיצוץ השיחות בבית הנשיא יבחרו בגוטליב כדי לסכל את בחירתה של אלהרר.

לקראת ההצבעה, נתניהו מקיים בימים האחרונים שיחות קדחתניות עם שר המשפטים יריב לוין ובכירים נוספים בקואליציה על המשך ההידברות בבית הנשיא והקפאה ארוכת טווח של הרפורמה המשפטית המקורית של לוין ובעיקר של ליבת הרפורמה - השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. בבית הנשיא מנסים בשבועות האחרונים לגבש הסכם ביניים, שבמסגרתו יוכרזו הסכמות עם יש עתיד והמחנה הממלכתי על שני נושאים - צמצום עילת הסבירות ושינוי מעמד היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה - בתמורה להקפאה ארוכת טווח של שאר חלקי המהפכה המשפטית.

באופוזיציה דורשים הקפאה לכל הקדנציה או לתקופה ארוכת טווח, בעוד לוין והשותפים בקואליציה, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, מתנגדים נחרצות להקפאה שאינה מוגבלת בזמן. בבית הנשיא ניסו לקדם את הסכם הביניים עוד לפני הבחירות לוועדה לבחירת שופטים מחר במליאה, אך באופוזיציה דרשו קודם שהבחירות יתקיימו כסדרן ולוודא שאלהרר אכן נבחרת כנציגה בוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully