וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לבחירת שופטים ועתיד המהפכה המשפטית: דריכות בקואליציה לקראת הכרעת נתניהו

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 8:47

יממה לבחירות לוועדה, רה"מ ממשיך לקיים שיחות קדחתניות עם לוין, בזמן שבבית הנשיא מנסים לגבש הסכם ביניים שכולל כמה הסכמות עבור הקפאת יתר החקיקה. אם נתניהו רוצה להבטיח שייבחר מועמד אחד מהקואליציה, בהתאם לדרישת האופוזיציה, הוא יצטרך לבקש מהיתר לפרוש מהמרוץ

הפגנות נגד המהפכה המשפטית במסגרת השבוע ה-23 למחאה/מחאת הסטודנטים, רובי יהב

יממה לבחירות בכנסת לוועדה לבחירת שופטים, דריכות בקואליציה לקראת ההכרעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו על מספר המועמדים מטעם הקואליציה בבחירות ובהמשך - גם על עתיד המהפכה המשפטית. באופוזיציה דורשים שייבחר רק נציג אחד מהקואליציה, בנוסף למועמדת האופוזיציה ח"כ קארין אלהרר, ומאיימים בפיצוץ בשיחות ההידברות בבית הנשיא אם ייבחרו שני ח"כים מהקואליציה.

בשלב זה יש שמונה ח"כים מועמדים מטעם הקואליציה, וכדי לוודא בחירה של אחד בלבד - ראש הממשלה יצטרך לבקש משאר המועמדים למשוך את מועמדותם ולפרוש לפני ההצבעה במליאה שתתחיל מחר אחרי 11:00.

לקראת ההצבעה, נתניהו מקיים בימים האחרונים שיחות קדחתניות עם שר המשפטים יריב לוין ובכירים נוספים בקואליציה על המשך ההידברות בבית הנשיא והקפאה ארוכת טווח של הרפורמה המשפטית המקורית של לוין ובעיקר של ליבת הרפורמה - השינוי בהרכב הוועדה לבחירת שופטים. בבית הנשיא מנסים בשבועות האחרונים לגבש הסכם ביניים, שבמסגרתו יוכרזו הסכמות עם יש עתיד והמחנה הממלכתי על שני נושאים - צמצום עילת הסבירות ושינוי מעמד היועצים המשפטיים במשרדי הממשלה - בתמורה להקפאה ארוכת טווח של שאר חלקי המהפכה המשפטית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 11 ביוני 2023. אלכס קולומויסקי, אתר רשמי
צריך להכריע. נתניהו/אתר רשמי, אלכס קולומויסקי

באופוזיציה דורשים הקפאה לכל הקדנציה או לתקופה ארוכת טווח, בעוד לוין והשותפים בקואליציה, יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, מתנגדים נחרצות להקפאה שאינה מוגבלת בזמן.

בבית הנשיא ניסו לקדם את הסכם הביניים עוד לפני הבחירות לוועדה לבחירת שופטים מחר במליאה, אך באופוזיציה דרשו קודם שהבחירות יתקיימו כסדרן ולוודא שאלהרר אכן נבחרת כנציגה בוועדה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שלא משתתף בשיחות ההידברות, אמר אתמול כי ביום רביעי, אחרי הבחירות, יוכרז ההסכם בבית הנשיא, שיכלול, לדבריו, גם אפשרות לחזרה של יו"ר ש"ס אריה דרעי לשולחן הממשלה.

עוד בוואלה!

איבד את הסבלנות: ח"כ רוטמן חוטף בכוח מגפון ממפגינה בניו יורק

לכתבה המלאה
יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
בשיחות קדחתניות עם רה"מ. לוין/ראובן קסטרו

עם זאת, מקורות המעורים בשיחות ההידברות אומרים כי לא הושגו עדיין הסכמות - לא בנושאי התוכן ולא לגבי משך ההקפאה של המהפכה המשפטית. במסגרת המגעים לגבי צמצום עילת הסבירות יש אכן ניסיון לגבש הסכמות שיאפשרו את שובו של דרעי לממשלה אך לפי גורמים ביש עתיד ובמחנה הממלכתי טרם הושגה הסכמה בנושא - והמשא ומתן יתחדש רק לאחר שיוודעו תוצאות הבחירות לוועדה לבחירת שופטים ובחירתה של אלהרר תאושר.

בשלב זה יש לקואליציה שמונה מועמדים רשומים לבחירות לוועדה לבחירת שופטים בעוד האופוזיציה התאחדה מאחורי אלהרר כמועמדת יחידה. מטעם עוצמה יהודית - לה הובטח מקום בוועדה בהסכמים הקואליציוניים - חברי הכנסת יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך, מטעם הליכוד - חברי הכנסת טלי גוטליב, אלי דלל, משה פסל, משה סעדה ואביחי בוארון ומטעם ש"ס ח"כ אוריאל בוסו.

אם ראש הממשלה יחליט שהוא מעונין שייבחר רק מועמד אחד, הוא יורה לשאר מועמדי הקואליציה למשוך את מועמדותם לפני ההצבעה. ח"כ טלי גוטליב כבר הצהירה שלא תמשוך גם אם תהיה משמעת קואליציונית ועל כן יש חשש באופוזיציה שגורמים בקואליציה ובאופוזיציה שמעוניינים בפיצוץ השיחות בבית הנשיא יבחרו בגוטליב כדי לסכל את בחירתה של אלהרר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully