וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן טוען: ההסכם על המהפכה המשפטית יפורסם ברביעי, דרעי יוכל לחזור לממשלה

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 16:15

יו"ר ישראל ביתנו אמר כי ההסכם המסתמן בבית הנשיא הוא "רע למדינת ישראל, מהותו - חזרתו של דרעי לממשלה בתמיכת גנץ ולפיד". גנץ הגיב: "אני לא יודע על סמך מה הוא אומר את מה שהוא אומר". על רקע המגעים הצהיר: "שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינה"

בווידאו: ליברמן טוען: ההסכם על המהפכה המשפטית יפורסם ברביעי, דרעי יחזור לממשלה/רוני כנפו

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען כי ההסכם המסתמן בבית הנשיא יפורסם ברביעי הקרוב, מיד לאחר הבחירות לנציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. "מדובר בהסכם רע למדינת ישראל, מהותו - חזרתו של דרעי לממשלה בתמיכת גנץ ולפיד", הוסיף בישיבת סיעתו, והביע תקווה "שהם יתעשתו ולא יתנו לזה יד כי ברגע שהוא חוזר זה חיזוק משמעותי לקואליציה משיחית של נתניהו".

ליברמן המשיך, "הקואליציה הזאת יכולה תוך חמישה חודשים להסב נזק עצום למדינת ישראל. הקואליציה הזאת, בגלל החזרה של דרעי, תוכל עוד להחזיק ארבע שנים". הוא הצהיר כי "יעשה הכול" כדי למנוע את ההסכמות המסתמנות בין הקואליציה לאופוזיציה.

לאחר מכן התייחס לנתניהו ואמר, "אין סיכוי שהוא יחוקק את כל החוקים שיריב לוין רוצה. המטרה שלו להגיע לבית הלבן ואם הוא לא יגיע לשם הוא יהפוך למצורע בכל הזירה הבינלאומית. שרי הליכוד מבינים שהמשך החקיקה זה קודם כל להרוג את כלכלת ישראל. אם יהיה או לא יהיה הסכם, נתניהו לא ימשיך בשאר החקיקה".

אביגדור ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו, 5 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"אין שום סיכוי שנהיה חלק מקואליצית נתניהו". ליברמן/פלאש 90, יונתן זינדל

בבית הנשיא מנסים לגבש עסקת ביניים שתאפשר את המשך הקפאת הרפורמה המשפטית של לוין ומנסים לגבש הסכמות עם האופוזיציה על חקיקה בנוגע לעילת הסבירות ומעמד היועמשים בתמורה להקפאה ארוכת טווח על שאר חלקי המהפכה המשפטית ובראשם שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים. באופוזיציה דורשים הקפאה לכל הקדנציה, אך בקואליציה טרם נעתרו לבקשה, ולוין מתנגד לדחייה ארוכת טווח של הרפורמה ודורש שההקפאה תהיה לתקופה של שנה לכל היותר.

במסגרת המגעים לגבי צמצום עילת הסבירות יש אכן ניסיון לגבש הסכמות שיאפשרו את שובו של דרעי לממשלה אך לפי גורמים ביש עתיד ובמחנה הממלכתי טרם הושגה הסכמה בנושא.

במהלך ההצהרה ליברמן הבהיר, "אין שום סיכוי שנהיה חלק מקואליצית נתניהו, קודם השמיים יפלו על הארץ". זאת, בניגוד לציוץ שפרסם בשבת בערב, בו קרא להקים קואליציה עם נתניהו ועם שאר המפלגות הציוניות בכנסת, ללא החרדים והציונות הדתית ועוצמה יהודית. "אם נתניהו יהיה מוכן להיפרד מהשותפים 'הטבעיים' שלו, אפעל בכל הכוח למען הקמת קואליציה ציונית וליברלית עם סדר יום ברור - כינון חוקה והפרדה בין דת ומדינה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
בני גנץ. ראובן קסטרו
"אני לא יודע על סמך ליברמן אמר את מה שאמר". ליברמן/ראובן קסטרו

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לדברי ליברמן בעניין הסכם וחזרת דרעי לממשלה, ואמר: "אני לא יודע על סמך מה הוא אומר את מה שהוא אומר, לא יודע את מה שהוא יודע. כרגע צריך להתמקד בבחירות לוועדה לבחירת שופטים ביום רביעי ולהמשיך את המגעים בבית הנשיא".

בפתח דבריו התייחס גנץ גם הוא למגעים להסכמות בנושא המהפכה המשפטית: "מי שרוצה לקרוע את מדינת ישראל בלי להפוך כל אבן, מי שמוכן שהמדינה תשלם מחירים עצומים בלי לעשות כל מאמץ, עושה טעות קשה ומרה". הוא פנה לנתניהו וקבע, "המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הם יעמדו בעקרונות שהצבנו. שום שיקול פוליטי לא יעמוד ביננו לבין מה שנכון למדינת ישראל".

לאחר מכן המשיך לנושא האלימות בחברה הערבית וקרא לפטר את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מתפקידו. "מי שחושב שיש פתרונות קסם, ששב"כ ייכנס וכל הבעיות ייעלמו, מטעה את הציבור", אמר, "דרושה עבודה מערכתית מקיפה. בשביל שזה יקרה - אני קורא להקים קבינט שיושיב את כל חלקי הממשלה סביב השולחן. אני קורא לנתניהו לפטר את בן גביר. אין לו את היכולת, אין לו את האמון שנדרש עם צמרת המשטרה והחברה הערבית, ואני אפילו לא יודע אם יש לו את הרצון האמיתי לפתור את הבעיה. האחריות גדולה מדי - המצב חמור מדי".

בן גביר וסמוטריץ': פשיעה בחברה הערבית? יוקר מחייה? ירושה שקיבלנו

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר זרק את האחריות על המצב החמור במגזר הערבי על הממשלה הקודמת. "בימים האחרונים מתנהל נגדי קמפיין של חבורת רוקדים על הדם, אלה שחושבים שבתקופת סגלוביץ' ובר לב היה פה שווייץ", אמר בישיבת סיעתו. "את הירושה הזאת קיבלנו מהממשלה הקודמת ואנחנו מתקנים לאחר שנים של הזנחה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' גם האשים את הממשלה הקודמת במצב הכלכלי ויוקר המחייה במדינה. לדבריו, "בשנה וחצי בלבד הממשלה הקודמת הספיקה לעשות מהלכים קשים שפגעו קשות באזרחי ישראל. כשמוסיפים לזה את המשבר העולמי שפוקד את כל כלכלות העולם, מקבלים את התוצאה איתה אנו מתמודדים עכשיו".

סמוטריץ' התייחס לפרסום בוואלה! על דחיית על הדיון בהבנייה באזור E1, ואמר: "ממש אוטוטו יהיו בשורות גדולות להתיישבות ביהודה ושומרון, הממשלה הזאת מחויבת לכך. ההתיישבות ביהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל". בסוף דבריו אמר סמוטריץ' כי ראשי הקואליציה החליטו לדחות את חקיקת חוק הגיוס לחורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully