וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ אמריקני: נתניהו דחה את הדיון על תוכנית הבנייה הנפיצה ליד ירושלים

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 15:53

בכירים ישראלים אמרו שישראל עדכנה אתמול את ממשל ביידן לגבי ההחלטה לא לקיים את הדיון בתכנית ביום שני הקרוב. בשבועיים האחרונים פנו ארה"ב וכמה מדינות אירופיות ללשכת רה"מ והביעו התנגדות לקידום התוכנית בשטח ב-E1 שבין מעלה אדומים לירושלים

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את הדיון שתוכנן במנהל האזרחי ביום שני הבא בתוכנית הבנייה הנפיצה בשטח E1 שבין התנחלות מעלה אדומים לירושלים. זאת, בעקבות לחץ אמריקני. שני בכירים ישראלים אמרו לוואלה כי ישראל עדכנה אתמול את ארה"ב בהחלטה.

מאחורי הקלעים:

  • בכירים ישראלים אמרו שהממשל האמריקני וכמה מדינות אירופיות פנו ללשכת ראש הממשלה בשבועיים האחרונים והביעו התנגדות לקידום תוכנית הבנייה ב-E1.
  • כבר באמצע השבוע העבירו יועציו של נתניהו מסרים לאמריקנים כי הנטייה היא לדחות את הדיון בנושא תוכנית הבנייה בתוכנית הרגישה, אך רק אתמול (חמישי) ישראל עדכנה את הממשל סופית בנושא.

למה זה חשוב:

  • שטח E1 נחשב לאחד האזורים הרגישים ביותר בגדה המערבית מבחינה מדינית ובינלאומית. כבר למעלה משני עשורים מופעל על ישראל לחץ אמריקני ואירופי לא לקדם את תוכנית הבנייה באזור הזה.
  • החשש האמריקני והאירופי הוא שבנייה בשטח E1 תחבר בין מעלה אדומים לבין ירושלים ותיצור רצף אורבני ישראלי שיחתוך את הגדה המערבית לחצי וימנע הקמת מדינה פלסטינית בעלת רצף טריטוריאלי.
  • הנושא נחשב רגיש עוד יותר לאור רצונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לייצב את היחסים מול הבית הלבן ולקבל הזמנה לפגישה עם הנשיא ג'ו ביידן. קיום הדיון עלול להגביר את המתיחות בין ישראל לארצות הברית.

מה הם אומרים:

  • מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully