וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני הבחירות לוועדה לבחירת שופטים: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית התחדשו

ההפגנות מתקיימות בפעם ה-23, ימים אחדים לפני הבחירות לוועדה לבחירת שופטים - בעוד טרם נקבע אם אכן לקואליציה יהיו שני נציגים, על חשבון נציג אחד מהאופוזיציה. בתל אביב ציינו את 100 הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה. בחיפה קרא אהוד ברק למרי אזרחי

הפגנות נגד המהפכה המשפטית במסגרת השבוע ה-23 למחאה/מחאת הסטודנטים, רובי יהב

ההפגנות נגד המהפכה המשפטית התחדשו הערב (שבת), זה השבוע ה-23. זאת, ימים לפני הבחירות לוועדה לבחירת שופטים - בעוד טרם נקבע אם אכן לקואליציה יהיו שני נציגים, על חשבון נציג אחד מהאופוזיציה.

בהפגנה המרכזית בקפלן שבתל אביב מציינים את 100 הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה; בין הדוברים היה ד"ר ת'אבת אבו ראס, מנכ"ל שותף של עמותת 'יוזמות אברהם'.

אבו ראס אמר: "באתי לדבר כאן על מה זה להיות ערבי במדינת ישראל. על האסון הנורא שעובר על החברה שלנו. אסון שהממשלה הנוכחית גורמת לו באוזלת ידה, ברשלנות ובגזענות שלה. לפני עשר דקות קיבלתי הודעה על רצח השכן שלי מקלנסווה. חיי הערבים הפקר. חיינו שווים כקליפת בשום בעיני הממשלה. איך הממשלה מרשה לעצמה לזלזל בחיינו בצורה כזו? איך יכול להיות שבן גביר קיבלת את הפיקוד על הממשלה? איזו הפקרות מזעזעת זו? מה זה אם לא הפקרות פושעת? באיזו מן דמוקרטיה מבחינים בין דם לדם?".

פעילי מחאת המשפחות שכולות ומחאת לוחמי מלחמת יום כיפור הפגינו ליד "טנק המגילה" בתל אביב. המפגינים לובשים חולצות עם הכיתוב "במותם ציוו לנו את הדמוקרטיה".

ת'אבת אבו ראס, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"באיזו מן דמוקרטיה מפרידים בין דם לדם?", ת'אבת אבו ראס, מנכ"ל יוזמות אברהם בהפגנה בקפלן, 10 ביוני 2023/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בקפלן, 10 ביוני 2023/ראובן קסטרו

איל נוה, ממובילי מחאת המילואימניקים אחים לנשק אמר בהפגנה בקפלן: "נתניהו, אתה מחליש את מדינת ישראל. אתה מבודד אותה. העולם מחרים אותך, ואיראן? דוהרת לפצצה. אתה מסכן את ביטחון מדינת ישראל. הטרוריסט המורשע, שמינית לשמירה על הבטחון הלאומי, מפרק את משטרת ישראל, מפקיר את בטחון האזרחים ואדיש לפשיעה בחברה הערבית. איתמר בן גביר הוא סכנה מוחשית ומידית לביטחון המדינה".

עוד אמר נוה: "אחיי מהליכוד: הפכו אתכם לסניף של בן-גביר. זה כבר לא הבית שלכם. נתניהו, שריך ושותפיך ממשיכים להביך אותך ואותנו. אנחנו יודעים, כי אנחנו איתם כל הזמן. היינו שם כשרוטמן האלים תקף מפגינה, כשברקת ברח ושיקר, כששיקלי נזרק מוושינגטון וכשסמוטריץ הוחרם בפריז. ערוץ התעמולה שלך מבזה את לוחמות ולוחמי צה"ל שנפלו עוד בטרם נקברו. תרבות הפילוג והשנאה שלך קורעים את העם. זו המורשת שלך".

אייל נווה, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
איל נוה, נציג מחאת המילואימניקים בקפלן, הערב/ראובן קסטרו

עינת גז, מנכ"לית פפאיה גלובל ונציגת מחאת ההייטקיסטים אמרה בהפגנה בקפלן: "שמענו השבוע את ראש הממשלה שלנו מתראיין ואומר ש'כלכלת ישראל חזקה כי היא כלכלת הייטק'. הממשלה הזאת מבריחה את טובי בניה לארצות אחרות. אולי הם יחזרו לבקר אותנו מפעם לפעם, אבל מסים הם לא ישלמו פה, עובדים הם לא יגייסו פה. אנחנו הופכים מסטארט-אפ ניישן לסטארט-אפ רילוקיישן".

פרופסור דן בן-דוד, נשיא מוסד שורש למחקר כלכלי-חברתי מהחוג למדיניות ציבורית באוניברסיטת תל-אביב אמר: "ישראל נמצאת על תוואי הכלכלי-חברתי מאוד מאוד יציב במשך עשרות שנים. הבעיה היא שזהו תוואי שאינו בר קיימא בטווח הארוך. כמחצית מילדי ישראל מקבלים היום השכלה של עולם שלישי, והם שייכים לחלקי האוכלוסיה הגדלים הכי מהר. הגענו אל נקודת האל-חזור הדמוגרפית-דמוקרטית שאחריה כבר לא ניתן יהיה לבצע בכנסת את השינויים שכבר עתה נראים לרבים כבלתי אפשריים. למעשה, המחאות האלה מספקות לישראל את היציאה האחרונה של המדינה מהאוטוסטרדה אל הגיהנום".

עינת גז, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
עינת גז, נציגת מחאת ההייטקיסטים בהפגנה בתל אביב/ראובן קסטרו

בחיפה נאם אהוד ברק שאמר בנאומו בצומת חורב: "אני נרגש לעמוד כאן מולכם, הגיבורות והגיבורים של מחאת העם חיפה. אנחנו בני כל הגוונים בחברה הישראלית: ערבים, יהודים, חילונים, דתיים ומסורתיים, כולנו משפחה אחת. משפחת שלטון החוק והדמוקרטיה. אנו במאבק על נשמתה ועתידה של ישראל. הוא לא יהיה קל ולא קצר, אבל אנחנו נלחמים כמשפחה אחת על כל מה שיקר לנו, ואנחנו ננצח

ברק הוסיף כי "מטרת המחאה חייבת להיות ברורה: אין פשרות עם מי שניסה לרסק את הדמוקרטיה, נכשל הפעם ופועל להצליח תחת תעמולת כזב ומסכי עשן. מעל חקיקת ההרס שהחלה מתנוסס דגל שחור ויש לפעול להפסקתה ולהרקחת מי שמקדמים אותה. לשם כך על המחאה להתגבר ולעבור למרי אזרחי. אי ציות אזרחי בלתי אלים. התסריט למרי אזרחי כבר נכתב על ידי מהטמה גנדי, מרטין לותר קינג ועוד. אני קורא לאזרחי ישראל להתכונן לפעול, וכשתבוא הקריאה, להיענות לה".

צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, הערב/ראובן קסטרו

ד"ר אמיר חניפס, יו"ר המרכז הישראלי דרוזי וממובילי מחאת הדרוזים הערב במחאה בעפולה בפני מאות מוחים : " עפולה הידועה כבירת העמק
הופכת להיות בחודשים האחרונים ומאז הקמתה של ממשלת הזדון, למוקד אזור
המהווה סימן לחוסר המשילות של הממשלה הזאת
ולשבר העמוק עם שכנינו הערבים הסופגים השבוע
את הנרצח ה- 100 תוך חצי שני .ומי שחושב שחוסר המשילות הזו וחוסר הביטחון לאזרחי ישראל יישאר אצל האוכלוסייה הערבית טועה טעות מרה. לא סתם קראו מפכל"י משטרה לשעבר על בן גביר להתפטר מידית כי הוא סכנה לביטחון ישראל. איזה אירוניה ! מי שהיה באין סוף של חקירות של משטרה ושב"כ בגלל דעותיו ומעשיו הוא זה שביבי המושחת והנאשם מינה אותו לשמור על ביטחוננו. אבל היום אנחנו אומרים לממשלה הזו בקול גדול: בושה, צריך לשמור עלינו ועל המדינה מפניכם ומפני מה שאתם עושים לביטחון המדינה, לכלכלת המדינה ולחיבור שלנו זה עם זה.
אך הצלחתם להרוס כל כך הרבה בכל כך מעט זמן".

חסימות הכבישים בתל אביב

  • החל מהשעה 17:30 נחסמו הרחובות הבאים לתנועת כלי רכב:
  • רחוב קפלן נחסם מרחוב אבן גבירול עד דרך מנחם בגין לשני הכיוונים.
  • צומת קפלן דרך מנחם בגין נחסם לצפון ולדרום (כולל השיקועים).
  • רמפות גשר השלום נחסמו לצפון ולדרום (לא תהיה אפשרות לרדת לכביש 20).
  • צומת יגאל אלון - השלום נחסם למערב ולדרום.
  • נחסם צומת יגאל אלון- תוצרת הארץ (כלי הרכב יופנו לרחוב תוצרת הארץ).
  • נחסם צומת השלום- תוצרת הארץ (התנועה תופנה מזרחה).
  • צומת השלום - עליית הנוער נחסם למזרח.
  • צומת יגאל אלון - תובל נחסם לצפון.
  • צומת יצחק שדה - המסגר נחסם לצפון.
  • לא תתאפשר יציאה מרחוב בן אביגדור לרחוב המסגר.
  • ייחסמו הרחובות מיגאל אלון לכיוון עמינדב, קרמניצקי, תובל, ויקי שירן והיציאה מתחנת הדלק (התנועה תתאפשר מרחוב הסוללים).
  • יש להישמע להוראות השוטרים המוצבים בחסימות ולהשתמש בדרכים חלופיות.
צעדה במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
צעדה במסגרת ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 10 ביוני 2023/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, 10 ביוני 2023. גלעד פירסט, באדיבות "בונות אלטרנטיבה", אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, היום/אתר רשמי, גלעד פירסט, באדיבות "בונות אלטרנטיבה"

הפגנות מתקיימות במוקדים שונים ברחבי הארץ, ובהם הרצליה, רעננה, רחובות, רמת השרון וצומת גומא.
בהפגנה בצומת נהלל הודלקו 100 נרות לזכר 100 חללי האלימות בחברה הערבית בתחילת העצרת המרכזית של העמק שבה השתתפו כ-1,500 איש. השבוע נאמו בהפגנה משה רדמן יזם ומשקיע היטק, תא"ל מיל דוד אגמון (מנהל לשכת רוה"מ לשעבר), השר לשעבר מאיר שטרית , הייזם ומשקיע ההיטק אופיר דובובי ואשת מחאת המשוררים והסופרים הילה מגל נמש.

לימור רגב ממארגנות המחאה:" צומת נהלל הפכה בשבעות האחרונים לחלק מחומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית. קו ישיר עובר מבלפור, לרוטשילד ועד נהלל שבעמק. קו שמציג את ארץ ישראל היפה. ארץ ישראל שרוצה דמוקרטיה, רוצה עתיד טוב לכל הילדים בלי הבדל דת גזע ומין, עתיד המבוסס על ערכי מגילת העצמאות עליה אנו נלחמים כבר שלושה דורות".

תא"ל במיל' אמיר השכל בהפגנה בנהריה, 10 ביוני 2023. עופר ברקן, אתר רשמי
"אנחנו הילד ההולנדי עם האצבע בסכר". תא"ל במיל' אמיר השכל בהפגנה בנהריה/אתר רשמי, עופר ברקן

להפגנה בנהריה הגיעו כ-500 איש. תא"ל במיל' אמיר השכל אמר בנאומו בהפגנה: "כל מה שאני יכול להציע לכם זה תעוזה, נחישות והתמדה. צפויים לנו ימים קשים של מאבק. עלינו לשמור כוחות, אנרגיה ולהתמיד. כי אנחנו הילד ההולנדי שתוקע את האצבע בסכר, אנחנו המכשול האחרון בפני ההפיכה המשטרית".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף ת"א, 10 ביוני 2023/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף ת"א, 10 ביוני 2023/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף ת"א, 10 ביוני 2023. ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כיכר דיזנגוף ת"א, 10 ביוני 2023/ראובן קסטרו

לאורך השבוע הפגינו נגד נציגי הממשלה שהגיעו לניו יורק לטובת צעדת תמיכה בישראל. באחת מהתקריות, ח"כ שמחה רוטמן תועד חוטף בכוח מגפון ממפגינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully