וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקמה ברסלר: אנחנו המחסום בין ישראל דמוקרטית ודיקטטורית ולכן אנחנו ברחוב

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 15:07

אחת ממנהיגות המחאה מבהירה בריאיון לוואלה! שההפגנות יימשכו כל עוד הרפורמה על השולחן ומשרטטת תנאים להפסקתן. על הביקורת על רדיפת ח"כים בחו"ל: "מי שנותן יד להפיכת ישראל לדיקטטורה צריך להסתובב עם אות קין, לא לשבת בשקט במסעדה". ולא, לדבריה היא לא בדרך לפוליטיקה

שיקמה ברסלר בראיון לתוכנית סופ"ש שלו באולפן וואלה! 08 ביוני 2023/סטילס: ראובן קסטרו

המחאה נגד המהפכה המשפטית נכנסת מחר לשבוע ה-23, וממשיכה להוציא מדי שבוע רבבות ישראלים לצמתים ולרחובות. וכל עוד הרפורמה המשפטית של שר המשפטים יריב לוין נמצאת על השולחן, מובילי המחאה נחושים להמשיך ולהחריף את הפעילות שלהם, כפי שמבהירה שקמה ברסלר, אחת ממנהיגות המחאה, בראיון באולפן וואלה.

"כלום לא השתנה. החקיקה עדיין על השולחן, האקדח מכוון לרקה: זה נכון שבממשלה אומרים שרוצים הסכמות - אבל הם יכולים תוך שעות ספורות לחוקק את החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים וצריך להקשיב למה שאומרים חברי הקואליציה אחד אחרי השני - שהם ימשיכו לחוקק אם לא יהיו הסכמות", ברסלר אומרת. "אם הייתי יודעת שזה באמת ייעצר ובאמת מדינת ישראל תצעד קדימה אז אין לי מה לצאת יותר, אבל אין לאזרחים שום עירבון לכך. הניסיון מלמד שאין לנו על מה לבטוח. אנחנו הבנו שאנחנו המחסום בין ישראל דמוקרטית לדיקטטורית ולכן אנחנו ברחוב".

שקמה ברסלר, הפגנה נגד המהפכה המשפטית,קפלן ת"א, 25 במרץ 2023. ראובן קסטרו
נחושה להחריף את הפעילות כל עוד הרפורמה על השולחן. שקמה ברסלר בהפגנה, 25 במרץ 2023/ראובן קסטרו

ברסלר, פיזיקאית במקצועה ואם ל-4 שהפכה לאחת הפנים הבולטות והמוכרות במחאה האזרחית נגד המהפכה, שירטטה בראיון את התנאים והדרישות לסיום ההפגנות השבועיות נגד הממשלה. "אני הראשונה שתשמח להישאר בבית במוצאי שבת", היא אומרת ומיד מבהירה ומחדדת: "התנאי הראשון - הסירו את החוקים האלו, ולא מדובר רק בשלושה חוקים אלא בסט של עשרות חוקים שמובילים לדיקטטורה או למשהו מאוד סקטוריאלי שלא רואה את טובת הציבור. אל תקפיאו. תבטלו. תסירו אותם, לחלוטין, כדי שנדע שאם תרצו לחזור יהיה לכם תהליך לעבור ולא מהיום למחר משנים את שיטת המשטר. דבר שני - תגידו - תכריזו - אנחנו שם עד שייצא עשן לבן, ואל תאיימו שאם לא נגיע להסכמה תחזרו באופן חד צדדי לחוקק כמו קודם. ותעגנו את זה בחקיקה, תעשו חוקים שמבטיחים לנו שאתם לא שוברים מחר את הכלים ומתחילים מחדש".

עוד בוואלה!

עימות אלים בין מפגין ומאבטח של ניר ברקת בבוסטון

לכתבה המלאה
מעצר שקמה ברסלר במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית,מול רפאל מכון דוד, 23 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
הפכה בן לילה למנהיגה בסדר גודל לאומי. שקמה ברסלר נעצרת בהפגנה, 23 במרץ 2023/אתר רשמי, ללא

במקביל להפגנות מוצ"ש, המחאה נגד המהפכה המשפטית מקיימת כל העת הפגנות ומשמרות מחוץ לבתים של שרי הממשלה והח"כים, שיבושים בכנסים ובפגישות, ואף התרחבה מעבר לים, עם מפגינים בלוס אנג'לס ניו יורק פריז ווושינגטון שרודפים אחרי חברי הקואליציה ומשבשים להם את הביקורים הרשמיים בחו"ל עם תקריות מביכות. ברסלר לא מקבלת את הביקורת על הרדיפה האישית והסגנון של חלק מההפגנות: "צריך לזכור שהדבר הכי אלים שנעשה כאן בתקופה האחרונה מצד המשטר נגד אזרחי ישראל זה ניסיון הפיכה דיקטטורי. דיקטטורה זה דבר מאוד אלים שמקבל את כוח השלטון שלו מכוח הזרוע ולא מתוך זה שנבחר על ידי האנשים. אנחנו ראינו מהלכים קואליציוניים מאוד אלימים בכינון של תקציב שפוגע באוכלוסיות שלמות. אז זה נכון שניתן לומר שלצעוק במגפון זה אלים אבל סדרי הגודל חייבים להיות בפרופורציות", היא אומרת.

"אדם שנותן את ידו למהלך אלים והרסני כמו הפיכת ישראל לדיקטטורה צריך להסתובב עם אות קין על המצח. אין לנו יכולת להטביע אותות קין באנשים, הדרך שלנו להראות את זה היא להראות בכל מקום שהאנשים האלו נמצאים שהם צריכים להיות מבוישים ונבוכים. לא צריך להיות אלימים, לא צריך לפגוע בהם, או לגעת בהם, כי זה פוגע בהם ובנו. אות קין הוא ביטוי יהודי ומשמעותו ברורה. אנשים שנותנים ידם להפיכת ישראל לדיקטטורה לא צריכים לשבת בשקט במסעדה אלא להיות מובכים, נבוכים מבוישים".

הפגנה נגד הממשלה, ניו יורק. 3 ביוני 2023. שלמה וייס, מערכת וואלה!
הפגנה נגד נציגי הממשלה בניו יורק, 3 ביוני 2023/מערכת וואלה!, שלמה וייס
מפגינים חוסמים את איילון במהלך ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 3 ביוני 2023. ראובן קסטרו
לא מודאגת מהיחלשות המחאה. מפגינים חוסמים את איילון, 3 ביוני 2023/ראובן קסטרו

ברסלר גם לא מוטרדת מהיחלשות המחאה או טענות על התפזרות שלה לנושאים אחרים, כמו ההפגנות נגד החרדים בבני ברק וההתעסקות בחוק הגיוס. "מטבע הדברים אנחנו מדברים על אירוע שנמשך המון שבועות ופוגש מציאות ואקטואליה משתנה ואנחנו אנשים ואנחנו מגיבים לשינויים האלה", היא אומרת "אבל זה עבד אז, ועובד עד היום ונבדק במבחן התוצאה. בפועל החוקים לא מתקדמים, והדברים שהם רוצים לעשות לא מתקדמים אז המחאה מצליחה מאוד בתצורה הראשונית שלה ובתצורה הנוכחית שלה, התפקיד שלנו לוודא שהיא תמשיך להצליח גם בעתיד, עד שנעגן בצורה שאנחנו יכולים לסמוך עליה ששינויי עומק יתקבלו אך ורק בהסכמה רחבה. מועצה מכוננת, ועדה נשיאותית כזו או אחרת. זה לא משנה השם. צריכים לצאת מהמחאה הזו עם הידיעה שמכאן מדינת ישראל הולכת רק קדימה לדמוקרטיה שהיא יותר חזקה ולא נופלת לעולמות חשוכים".

למרות שהפכה כמעט בן לילה למנהיגה בסדר גודל לאומי, ברסלר דווקא לא מאותתת שפניה לפוליטיקה. "הפוליטיקה המפלגתית לא מעניינת אותי. המחאה מאוד פוליטית אבל היא מאוד לא מפלגתית. אנחנו חייבים להמשיך לפעול במישור הפוליטי אזרחי. הפקרנו את השטח יותר מדי זמן ומראים שדווקא מרבית הציבור רוצה משהו אחר. אבל לי אישית, הכנסת זה לא המקום שלי. אין לי גחמה כזו או רצון להגיע לשם".

הראיון המלא משודר בתוכנית סופ"ש שלו שתעלה בקרוב בוואלה פלוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully