וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארגני המחאה: 155 אלף איש השתתפו בהפגנה בתל אביב, מפגינים חוסמים את איילון

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 22:44

כאלף בני אדם הפגינו נגד המהפכה המשפטית מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, לאחר העימותים האלימים בין שוטרים ומפגינים שהתפתחו במקום אמש. בקפלן נערכת ההפגנה במתכונות מיוחדת עקב מותם של שלושת הלוחמים בגבול מצרים. אלפים מפגינים ברמת השרון, כרכור ומוקדים נוספים

בוידאו: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית מתחדשות ברחבי הארץ/צילום: שלומי גבאי, גלעד פירסט, אמיר ששוני, שב"פ, אביב חסידוב.

כ-155 אלף מפגינים השתתפו הערב (שבת) בהפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחוב קפלן בתל אביב. כך העריכו מארגני המחאה. בנוסף העריכו המארגנים כי בהפגנות בשאר המוקדים השתתפו עוד כ-145 אלף איש. מפגינים חוסמים כעת את נתיבי איילון.

לאחר העימותים האלימים בין שוטרים למפגינים בהפגנה שנערכה אמש סמוך לבית ראש הממשלה בנימין נתניהו בקיסריה, ההפגנות נגד המהפכה המשפטית התחדשו ברחבי הארץ. בעקבות התקרית הביטחונית בגבול מצרים שבה נהרגו שלושה לוחמים, מארגני המחאה המרכזית בקפלן בתל אביב הודיעו כי ההפגנה תתקיים במתכונת מיוחדת ותיפתח בדקת דומייה לזכר החיילים.

כאלף מפגינים הגיעו למוקד ההפגנה בקיסריה, ליד ביתו של נתניהו. המפגינים חסמו את התנועה בכביש הראשי של היישוב, ומחזיקים בשלטים עליהם נכתב "כולנו גידי", המתייחסים לגידי ברן בן ה-21 שנעצר אמש בהפגנה. במקום נמצאים כוחות משטרה רבים המאבטחים את האירוע ומצוידים באמצעים לפיזור הפגנות. על ההפגנה מפקד מפקד תחנת המשטרה בחדרה זהר מסלואי.

מפגינים חוסמים את איילון במהלך ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 3 ביוני 2023. ראובן קסטרו
חסימת איילון, 3 ביוני 2023/ראובן קסטרו
מפגינים חוסמים את איילון בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 3 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מפגינים חוסמים את איילון, 3 ביוני 2023/ראובן קסטרו
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 3 ביוני 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בקפלן, 3 ביוני 2023/ראובן קסטרו

בעצרת המחאה ברמת השרון אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "לא נקבל אלימות כלפי הפטריוטים הישראלים שיוצאים להפגין. האלימות המשטרתית כלפי המפגינים אתמול בקיסריה וחדרה היא חמורה ומסוכנת. היא צריכה להיחקר. היא לא יכולה לחזור על עצמה".

לפיד הוסיף: "במשטר דמוקרטי אי אפשר לקבל מראות של מפגינים צעירים בעד הדמוקרטיה מובלים עם פלנלית על העיניים. אי אפשר לקבל מראות של דם מרוח על ניידות משטרה. ב-14 ליוני יהיה רגע המבחן: הכנסת צריכה לבחור את נציגיה לוועדה לבחירת שופטים, היא צריכה לבחור את נציגת האופוזיציה, לכנס את הוועדה ולהתחיל לעבוד לפי הכללים שהיו נהוגים כל השנים. בלי זה, כל ההידברות היא הונאה, ואנחנו לא ניתן יד להונאה".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, 3 ביוני 2023. ראובן קסטרו
ההכנות לשבוע ה-22 להפגנות בתל אביב, 3 ביוני 2023/ראובן קסטרו
אלוף (מיל') עמירם לוין בהפגנה בקיסריה, 3 ביוני 2023. שלומי גבאי
אלוף (מיל') עמירם לוין בהפגנה בקיסריה, 3 ביוני 2023/שלומי גבאי
מפגינים מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בקיסריה. 3 ביוני 2023. שלומי גבאי
מפגינים בקיסריה, היום/שלומי גבאי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברמת השרון, 3 ביוני 2023. שי קוריאנסקי, אתר רשמי
הפגנה ברמת השרון, 3 ביוני 2023/אתר רשמי, שי קוריאנסקי

בהפגנה המרכזית ברחוב קפלן בתל אביב יינאמו הערב השרה לשעבר לימור לבנת, העיתונאי מיקי רוזנטל, יו"ר האגודה למען הלהט"ב הילה פאר ותא"ל במילואים דוד אגמון, לשעבר המנהל של לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם משה רדמן, ממובילי מחאת ההייטקיסטים, שנעצר ונפצע אמש בהפגנה בקיסריה, התווסף לרשימת הנואמים.

ברחובות מתקיימת הפגנה בהשתתפות 3,000 איש נגד ההפיכה בצומת פארק המדע בכביש רחובות-נס ציונה. הצומת נחסם לתנועה. בהפגנה ישתתפו הסופר ספי רכלבסקי, שופטת ביה"מ העליון בדימוס אילה פרוקצ'יה, סגנית ראש עיריית תל אביב מיטל להבי ונטע גלנץ, מורה וחברת דירקטוריון ארגון חושן של הקהילה הגאה.

להפגנה בכרכור הגיעו אלפי בני אדם. הסופרת מיריק שניר אמרה בנאומה בהפגנה: "לאחר ליל הבלהות אמש, ברור עוד יותר לאן מנסים לגרור אותנו ולמה אנחנו פה".

סתיו שפיר שנאמה בהפגנה אמרה: "הם מנסים להביא אותם להתייאש אבל עדיף שנראה בזה זריקת התעוררות ענקית". היא איזכרה "17 עצורים הלילה באלימות משטרתית גדולה ושחלקם סיימו את הלילה בבתי חולים ביניהם שני מנהיגים של מחאת כרכור, גידי ועידו". היא אמרה כי "שלטון שמשתמש באלימות כדי להשתיק ביקורת, כדי להשתיק מחאה, הוא לא שלטון דמוקרטי."

הסופרת מיריק שניר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בכרכור, 3 ביוני 2023. יואב איתיאל
"ברור לאן מנסים לגרור אותנו", הסופרת מיריק שניר בהפגנה בכרכור/יואב איתיאל

כ-2,000 מפגינים התכנסו בצומת נהלל. בהפגנה נאמו אלוף (מיל') עמירם לוין, ד"ר מיטל פינטו מומחית למשפט חוקתי, פרופ יועד צור מהטכניון , עמי דרור איש שב"כ בעברו וייזם טכנולוגי וחה"כ רם בן ברק. הארוע התחיל בדקת דומיה לזכר חללי צה"ל שנלו הבוקר בגבול מצריים.

לוין אמר בהפגנה: " אל תטעו, בהתחלה, כפי שכבר קרה בחווארה, הם יטווחו באזרחים פלסטינאים הנתונים בעל כורחם לשלטוננו, אח"כ הם ישסו את המשטרה בערביי ישראל כי הם ערבים, ובהמשך יפעילו את לה פמיליה וגם את המשטרה נגדנו ונגד כל מי שמתנגד למשטר הדיקטטורי. זה לא יקרה מחר או מוחרתיים, זה כבר קורה, כפי שקרה אתמול בקיסריה כך מתחושת עליונות וגזענות נבנית דיקטטורה".

לוין הוסיף: "במדינה הידועה לשמצה קראנו להם קלגסים, וההמשך ידוע לכולם, ולנו, העם היהודי בפרט.
זה ביבי שמינה את הממשלה ההזויה הזו, ורק הוא אחראי להתדרדרות הנוראה שפוגעת בכל אחת ואחד מאתנו, בכלכלה, בביטחון, בחינוך, והורסת את קודש הקודשים שעליו הקמנו את המדינה ונלחמנו עליה, מדינה יהודית, דמוקרטית ושוויונית, כפי שנכתב ונחתם על ידי כל גווני החברה במגילת העצמאות".

הפגנה בצומת נהלל, 3 ביוני 2023. אמיר שושני, אתר רשמי
ההפגנה בצומת נהלל, היום/אתר רשמי, אמיר שושני
הפגנה נגד המהפכה המשפטית ברחובות, 3 ביוני 2023. רובי יהב, אתר רשמי
הפגנה נגד המהפכה המשפטית בצומת פארק המדע ברחובות, 3 ביוני 2023/אתר רשמי, רובי יהב
מפגינים מחוץ לביתו של בנימין נתניהו בקיסריה. 3 ביוני 2023. שלומי גבאי
מפגינים בקיסריה, היום/שלומי גבאי

עימותים אלימים התפתחו אמש בהפגנה אמש מול ביתו של ראש הממשלה בקיסריה, לאחר שהשוטרים במקום הפעילו כוח בניסיון לפזר את המפגינים, שהגיעו למקום בלי התראה מוקדמת. עד כה, ארבעה מפגינים נעצרו ביניהם משה רדמן, ממובילי מחאת ההייטקיסטים ואחד ממארגני ההפגנה הערב בקיסריה.

בהמשך הלילה, נעצרו 14 מפגינים נוספים בחשד להפרת סדר, כשמאות אנשים התאספו בתחנת המשטרה בחדרה וחסמו את שער התחנה, במחאה על העימותים בקיסריה. 16 מהעצורים שוחררו לאורך הלילה בתנאים מגבילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully