וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון בהודו: כ-260 הרוגים בהתנגשות רכבות במזרח המדינה

עודכן לאחרונה: 3.6.2023 / 17:26

כאלף איש נוספים נפצעו בתאונה, הקטלנית ביותר זה עשרות שנים, כשרכבת ירדה מהפסים במדינת אודישה ופגעה ברכבת אחרת, שהתדרדרה מהפסים ופגעה ברכבת מטען חונה. כוחות צבא סייעו בפעולות החילוץ, מודי כינס דיון חירום. "הצלחתי לצאת מהקרון, ואז ראיתי הרבה גופות"

233 הרוגים בתאונה בין שתי רכבות בהודו, 3 ביוני 2023/רויטרס

לפחות 261 נוסעים נהרגו בתאונת רכבות שאירעה אמש (שישי) במזרח הודו, ועוד כאלף איש נוספים נפצעו. הרשויות במדינת אודישה צופות כי מניין הקורבנות בתאונת הרכבות, הקטלנית ביותר זה עשרות שנים, ימשיך לעלות. יותר מ-200 אמבולנסים הוזעקו לזירת התאונה.

ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי כינס דיון חירום בעקבות תאונת הרכבות וכוחות צבא, משטרה וכיבוי סייעו בפינוי לכודים ובטיפול בפצועים. הוא הביע צער על האסון ואמר כי מחשבותיו עם משפחות הקורבנות. "פעולות החילוץ בזירת התאונה נמצאות בעיצומן וכל הסיוע האפשרי ניתן לאלו שנפגעו", כתב מודי בטוויטר. בהמשך היום הוא צפוי לבקר בזירת התאונה, שאירעה במחוז בלסור. ראש ממשלת אודישה הכריז על יום אבל.

ההתנגשות בין הרכבות התרחשה בסביבות השעה 19:00 (שעון מקומי), כשרכבת שיצאה מבנגלור להאורה שבמערב בנגל התנגשה עם רכבת שהייתה בדרכה מקולקטה לצ'נאי. בשלב זה, עדיין לא ברור מי התדרדרה ראשונה מהפסים והתנגשה בשנייה לאור דיווחים סותרים של הרשויות.

לפי חלק מהדיווחים בתקשורת המקומית גם רכבת משא הייתה מעורבת בתאונה, אך הרשויות טרם אישרו זאת. משרד הרכבות הודיע כי הוא פתח בחקירה.

קרונות שהתדרדרו מהפסים אחרי תאונת רכבות במדינת אודישה שבמזרח הודו, 3 ביוני 2023. רויטרס
יותר מ-13 מיליון איש נוסעים ברכבות בהודו מדי יום. זירת האסון, הבוקר/רויטרס

בתיעוד הרגעים שלאחר התאונה, נראו תושבים מטפסים על אחת הרכבות המרוסקות כדי למצוא ניצולים ולחלצם בעוד שנוסעים ששרדו את התאונה קראו לעזרה והתייפחו. "ראיתי דם, גפיים שבורים ואנשים מתים מסביבי", אמר עד ראיה.

"ישנתי", אמר אחד הניצולים לערוץ NDTV. "התעוררתי מהרעש שכשהרכבת שירדה מהפסים. פתאום ראיתי 10-15 אנשים מתים. הצלחתי לצאת מהקרון, ואז ראיתי הרבה גופות מבותרות".

במקביל, מאות צעירים ביקשו לסייע גם הם למאמצי ההצלה והתייצבו מחוץ לבית החולים הממשלתי בסורו שבאודישה כדי לתרום דם לפצועים.

233 הרוגים בתאונה בין שתי רכבות בהודו. 3 ביוני 2023. רויטרס
תושבים מטפסים על הרכבת המרוסקת כדי למצוא ניצולים, הלילה/רויטרס

להודו יש את אחת מרשתות הרכבות הגדולות ביותר בעולם, עם כ-13 מיליון נוסעים מדי יום. ואולם, תאונות רכבות בהודו הן דבר שבשגרה, אף שהממשלות האחרונות השקיעו מאות מיליוני דולרים בשיפור התשתיות המיושנות.

אסון הרכבת החמור ביותר בהודו היה בשנת 1981, כשרכבת נוסעים צפופה צנחה מהמסילה לנהר בעת סופת ציקלון במדינת ביהאר. לפחות 800 בני אדם נהרגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully