וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלגת השלטון בפולין פרסמה סרטון נגד האופוזיציה עם תמונה מאושוויץ: "עלבון לזכר הקורבנות"

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 13:17

המפלגה הלאומנית מנסה להשחיר צעדת מחאה נגדה, והשתמשה בתמונת השלט "העבודה משחררת" כדי לנגח עיתונאי שקרא לשים ב"תא" את הנשיא ומנהיגה: "אתם באמת רוצים לצעוד תחת הסיסמה הזו?". במוזיאון אושוויץ גינו: דוגמה לשחיתות המוסרית של הדיון הציבורי". גם הנשיא התנער

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל מבקרת לראשונה במחנה ההשמדה אושוויץ, 6 בדצמבר 2019. רויטרס
שלט "העבודה משחררת" במחנה ההשמדה אושוויץ/רויטרס

מפלגת השלטון בפולין פרסמה סרטון נגד האופוזיציה שכלל תמונה ממחנה ההשמדה אושוויץ, שגינה בחריפות את השימוש הפוליטי שעשתה בו.

הסרטון פורסם בתגובה לעיתונאי התומך באופוזיציה, שכתב בטוויטר כי הנשיא אנדז'יי דודה ומנהיג מפלגת השלטון "חוק וצדק" ירוסלב קצ'ינסקי צריכים להיות ב"תא". מפלגת השלטון הלאומנית, שתחתיה נשחקה הדמוקרטיה בפולין, טוענת שהוא התכוון לתאי גזים, שבהם השתמשו הנאצים כדי לרצוח מיליוני יהודים בשואה, אך העיתונאי תומאש ליס מתעקש כי הוא התכוון לתא מאסר.

הסרטון מציג תמונת רקע של שער הכניסה הידוע לשמצה של אושוויץ, שעליו נכתב "העבודה משחררת", ואת אחד מציוציו של העיתונאי, לפני שמוצגת השאלה: "האם אתם באמת רוצים לצעוד תחת הסיסמה הזו?".

הסרטון של מפלגת השלטון נגד האופוזיציה

מוזיאון אושוויץ גינה את הסרטון. "ניצול הטרגדיה של אנשים שסבלו ומתו במחנה הגרמני הנאצי אושוויץ - על ידי שני צדי המחלוקת הפוליטית - הוא עלבון לזכר הקורבנות", נכתב בחשבון הטוויטר של המוזיאון. "זאת דוגמה עצובה, כואבת ובלתי מתקבלת על הדעת של השחיתות המוסרית והאינטלקטואלית של הדיון הציבורי".

השימוש שעשתה מפלגת השלטון באושוויץ זכה לביקורת אפילו מצד חלק מתומכיה, בהם הנשיא, שהדגיש כי אין להשתמש בקורבנות השואה בקמפיינים פוליטיים. "זכרם של קורבנות הפשעים הגרמניים באושוויץ הוא קדוש שאין לחלל אותו. אסור להשתמש בטרגדיה של מיליוני הקורבנות במאבק פוליטי. זו פעילות לא ראויה ואין לה שום תירוץ", כתב דודה בטוויטר.

יותר מ-1.1 מיליון בני אדם, רובם יהודים, נספו במחנה אושוויץ בתאי גזים או מרעב, מקור וממחלות. הוא שוחרר על ידי הצבא האדום ב-1945, ושמו הפך שם נרדף לזוועות שביצעו הנאצים לאורך השואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully