וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 הרוגות, בהן אם ובתה, במתקפה רוסית על קייב: "לא פתחו להן את המקלט"

בירת אוקראינה ספגה עוד לילה של הפגזות - ה-18 במספר בחודש האחרון - והשלוש נהרגו ככל הנראה משרידי טיל. "הן דפקו חזק מספיק, אף אחד לא פתח", אמר בעלה של אחת ההרוגות. מחוז גבול ברוסיה ממשיך לספוג הפגזות, זלנסקי בפסגה אירופית במולדובה: "מוכנים להצטרף לנאט"ו"

בווידאו: שלוש הרוגות, בהן אם ובתה, במתקפה רוסית על קייב/רויטרס

אם ובתה ואישה נוספת נהרגו הלילה בהפצצות האוויריות הרוסיות המתמשכות על קייב, אחרי שנותרו מחוץ למקלט. בירת אוקראינה ספגה 18 התקפות בחודש האחרון, אך רובם המל"טים והטילים שמשגרת לעברה מוסקבה מיורטים על ידי מערכות ההגנה האווירית המתקדמות שקיבלה קייב ממדינות המערב. נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, המבקר היום (חמישי) במולדובה השכנה, לוחץ על נאט"ו לצרף את ארצו לברית.

גורמים רשמיים בקייב אמרו כוחות ההגנה האווירית יירטו במהלך הלילה עשרה טילים, בהם טילי "איסקנדר", אך שרידי טיל פגעו בסמוך למקלט שאליו ניסו להיכנס הנשים והילדה, בת תשע. "הכניסה הייתה סגורה, היו שם אולי חמש עד עשר נשים עם ילדים", אמר ירוסלב ריבצ'וק, שאיבד את אשתו בהפגזה. "אף אחד לא פתח להן. הן דפקו חזק מספיק, הן ניסו להיכנס למקלט, אף אחד לא פתח להן. אשתי מתה", אמר.

סב יושב לצד גופת נכדתו שנהרגה בהפצצה רוסית על קייב, אוקראינה, 1 ביוני 2023. רויטרס
הרשויות פתחו בחקירה. סב יושב לצד גופת נכדתו בת התשע בקייב, הבוקר/רויטרס

רוסיה מכחישה שהיא תוקפת מטרות אזרחיות או מבצעת פשעי מלחמה באוקראינה, אך כוחותיה החריבו את ערי אוקראינה ופגעו שוב ושוב ביעדים לא צבאיים מאז תחילת הפלישה בפברואר אשתקד. מאות אלפי בני אדם נהרגו ונפצעו ומיליונים נוספים נעקרו מבתיהם, ולעימות הגדול ביותר באירופה מאז מלחמת העולם השנייה אין סוף באופק - אלא להיפך.

אוקראינה נערכת כבר חודשים ארוכים למתקפת נגד שמטרתה לשחרר את השטחים שכבשה רוסיה במזרח המדינה ובדרומה, ולצורך כך היא הצטיידה בטנקים, בטילי שיוט, במערכות ארטילריה ובמל"טים מתקדמים מבעלות בריתה במערב.

בשבועות האחרונים נראה שהיא החליטה לקחת את המלחמה לתוך שטחה של רוסיה, שבירתה מוסקבה ספגה מתקפת מל"טים חסרת תקדים ביום שלישי. זאת בזמן שעיירות הגבול שלה במערב המדינה נתונות תחת הפגזות רצופות, שהובילו לפינוי של תושבים.

לוחמי מיליציית חיל המתנדבים הרוסי בסמוך לגבול בצפון אוקראינה, 24 מאי 2023. רויטרס
המלחמה זולגת לתוך רוסיה. כוחות רוסיים המתנגדים לפוטין בתוך אוקראינה/רויטרס

משרד ההגנה של רוסיה אמר כי הוא סיכל חדירות נוספות מעבר לגבול, וטען כי הרג 30 לוחמים אוקראינים והשמיד ארבעה כלי רכב משוריינים. למרות ההאשמות של מוסקבה, קייב מתעקשת כי התקיפות בתוך רוסיה הן מעשה ידיה של מיליציה רוסית המתנגדת למשטרו של ולדימיר פוטין. המיליציה, המכונה חיל המתנדבים הרוסי, אמרה מוקדם יותר כי היא מנהלת לחימה בתוך שטחה של רוסיה.

מושל מחוז הגבול בלגורוד, ויצ'סלב גלדקוב, אמר כי הכוחות של אוקראינה הפגיזו שוב ושוב את עיירת הגבול שבקינו ברקטות גראד שגרמו לשריפה במעון לילדים ולנזק למבנה מנהלי. לדבריו, לפחות תשעה אזרחים נפצעו, ומאות ילדים, נשים וזקנים פונו מבתיהם. סרטון שפורסם ברתשות החברתיות הראה שריפה גדולה המתחוללת בשבקינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully