וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מרכז ליכוד עתרו לבית הדין בדרישה לקדם החלטה בעד הרפורמה המשפטית

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 10:34

מרכז הליכוד יתכנס ביום ראשון כדי לדון בבחירות המוניציפליות, וב"פורום דרור" דרשו להוסיף לסדר היום הצעה על קידום חד צדדי של הרפורמה אם ההידברות תיכשל. הפורום, המזוהה עם ח"כ קלנר שנחשב מקורב ללוין, גייס 850 חתימות של חברי מרכז ועתר כדי שההצעה תעלה כבר בראשון

בווידאו: שר המשפטים יריב לוין האשים את חברי האופוזיציה בקידום חקיקה שנוגעת לשיחות ההידברות בבית הנשיא/ערוץ הכנסת

ברקע הקשיים בשיחות ההידברות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא, גובר הלחץ בשטח הליכודי לקבל החלטה על קידום חד צדדי של הרפורמה המקורית של שר המשפטים יריב לוין. חברי "פורום דרור" בליכוד עתרו השבוע לבית הדין בדרישה להעלות הצעת החלטה לתמיכה ברפורמה בכינוס מרכז הליכוד הקרוב, שייערך ביום ראשון בכפר המכביה. בפורום גייסו בשבוע שעבר כ-850 חתימות של חברי מרכז שדורשים להצביע על הרפורמה המשפטית, אך יו"ר מרכז הליכוד חיים כץ מסרב כרגע להוסיף את הנושא לסדר היום של המרכז, שאמור להתכנס בשבוע הבא כדי לאשר את ההיערכות של המפלגה לבחירות המוניציפליות.

פורום דרור בליכוד מזוהה עם ח"כ אריאל קלנר, שנחשב למקורב ללוין, ועם חברי קבוצת מנהיגות יהודית, שהונהגה בעבר על ידי משה פייגלין. הפורום דורש לכנס את מרכז הליכוד כדי להצביע על הצעת החלטה בנוסח הבא: "א. מרכז הליכוד מחזק את ידיהם של ראש הממשלה ושל שר המשפטים במאמציהם להשגת הסכמה רחבה על הרפורמה המשפטית, וזאת מבלי לוותר על עיקרון היסוד: העם זכאי לבחור את שופטיו. ב. במידה והסכמה כזאת לא תושג, המרכז קורא למפלגת הליכוד וכל נציגיה לתת את ידם, ולקבוע בקריאה שנייה ושלישית את תיקון הוועדה למינוי שופטים ללא מורא".

יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
קידום חד צדדי של הרפורמה? השר לוין/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר אנשי פורום דרור הגיעו ליעד הנדרש לטובת כינוס מרכז המפלגה עם 850 חתימות, בהם גם חברי הכנסת אריאל קלנר, עמית הלוי, טלי גוטליב, דן אילוז ומשה פסל, ראשי מועצות וסניפים בליכוד, וקבוצות ליכודיות נוספות כמו 'הליכוד שלי' - בראשות ראש מועצת שומרון יוסי דגן ו'מלוכדים' - קבוצה אידיאולוגית בראשות שבח שטרן ויהונתן טל.

הפורום הגיש את החתימות ליו"ר מרכז הליכוד, בדרישה להוסיף את הנושא לסדר היום של ישיבת המרכז הקרובה שאמורה להתכנס ביום ראשון, ולאחר שלא קיבלו מענה הגישו עתירה דחופה לבית הדין של הליכוד להורות על דיון והצבעה על ההחלטה "על מנת למנוע בזבוז משווע של משאבי התנועה ובזמנם של חברי המרכז". אם בקשתם לגבי כינוס המרכז הקרוב לא תתקבל, פורום דרור מבקש מבית הדין להורות על כינוס המרכז לדיון עד 23 ביוני - 30 יום מאז גיוס החתימות הנדרשות לכינוס המרכז לפי חוקת הליכוד.

עוד בוואלה!

גנץ לא יציג מועמד לוועדה לבחירת שופטים: "לא הזמן למשחקי אגו"

לכתבה המלאה
אריאל קלנר בכנס הליכוד בבת ים, 15 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
הפורום שמזוהה עמו. ח"כ אריאל קלנר/ראובן קסטרו

יעקב וובנובוי, מראשי פורום דרור בליכוד שיזמו את המהלך, אמר לוואלה כי "גרירת רגליים מכוונת של מנגנון המפלגה פוגעת בדמוקרטיה הפנים ליכודית וגורמת לבזבוז משווע של כספי המפלגה ומשאביה. קולם של חברי המרכז חייב להישמע עכשיו. מדינת ישראל משוועת לרפורמה, אסור ששיקולים קטנים ובירוקרטיים יסתמו את קולם של חברי הליכוד גם במפלגה שלהם". יצוין כי גם אם תתקבל החלטה על ידי המרכז, אין לה משמעות מעשית אלא הצהרתית בלבד.

הלחץ הפנים ליכודי תואם את חלק מקולות בכירי הקואליציה, ובהם לוין ויו"ר וועדת החוקה שמחה רוטמן, שרוצים לקדם את הרפורמה המקורית שלהם גם ללא הסכמה עם האופוזיציה. בבית הנשיא עמלים עכשיו על מתווה שיאפשר את המשך שיחות ההידברות והמשך ההקפאה על החקיקה המקורית של המהפכה המשפטית, ומנסים לגבש הסכמות על נושאים כמו עילת הסבירות והייעוץ המשפטי לממשלה, כדי שהקואליציה תסכים להמשיך להקפיא את הרפורמה.

עם זאת, השיחות בבית הנשיא מדשדשות ברקע ההיערכות במערכת הפוליטית לבחירות בכנסת לוועדה לבחירת שופטים. בקואליציה דורשים מהאופוזיציה הסכמות על חלק מהנושאים לפני הבחירות - שיתקיימו ביום רביעי הבא, ומאיימים כי ללא הסכמות - יבחרו שני נציגים מטעמם לוועדה לבחירת שופטים, במקום נציג אחד לקואליציה ונציג אחד לאופוזיציה לפי הנוהג הפרלמנטרי ודרישת האופוזיציה. באופוזיציה, מנגד, מסרבים להתחייב להסכמות לפני שיתקיימו הבחירות לוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully