וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ ומיכאלי ויתרו על נציג - מועמדת יחידה לאופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 8:52

יו"ר המחנה הממלכתי הודיע כי לא יציג מועמד, וקרא ללפיד ויו"ר העבודה להגיע להסכמות: "לא הזמן למשחקי אגו". זמן קצר לאחר מכן, הודיעה מיכאלי על הסרת מועמדות הנציגה מטעמה: "אסור לסכן את נציגות האופוזיציה". ההתפתחות תקשה על הקואליציה לבחור שני מועמדים מטעמה

בווידאו: גנץ עוד לא החליט לגבי סוגיית המועמד לוועדה לבחירת שופטים: "לא אטעה"/המכון הישראלי לדמוקרטיה

חברת הכנסת קארין אלהרר מיש עתיד היא הנציגה היחידה של האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים - כך נקבע הבוקר (רביעי), ביום האחרון להגשת מועמדות. תחילה, הודיע יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי לא יציג מועמד מטעמו לוועדה, וקרא ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד וליו"ר העבודה מרב מיכאלי, שהציגו מועמדת מטעמם, להגיע ביניהם להסכמות. זמן קצר לאחר מכן, הודיעה מיכאלי על הסרת מועמדותה של מועמדותה ח"כ אפרת רייטן.

"אני קורא ללפיד ומיכאלי לא לסכן את הדמוקרטיה בשביל משחקי אגו וחשבונות פוליטיים. מרגע שהקואליציה מעמידה יותר ממועמד אחד - אסור לקחת את הסיכון", כתב גנץ. "היעד המעשי החשוב ביותר שלנו בימים האלו כמי שרוצים בישראל יהודית, דמוקרטית, חזקה, צודקת וליברלית, הוא להביא להקמת הוועדה לבחירת שופטים במתכונתה, עם נציג אופוזיציה מכהן ולדאוג למינוי שופטים איכותיים, מגוונים ובלתי תלויים".

"אסור לקחת סיכון על חשבון מדינת ישראל, ויש רק דרך אחת למנוע אותו - לשים מועמדת אחת", כתב יו"ר המחנה הממלכתי. "על לפיד ומיכאלי להגיע להסכמה ביניהם ולעבוד כאגרוף אחד בכדי שהמועמדת שנעמיד כאופוזיציה תיבחר".

זמן קצר לאחר מכן, הודיעה מיכאלי על הסרת מועמדותה של רייטן. "הוועדה למינוי שופטים היא נכס אסטרטגי לדמוקרטיה הישראלית", כתבה מיכאלי. "לוועדה הזאת צריכה להגיע המועמדת המתאימה ביותר, אבל בשעה שהקואליציה מעמידה כמה מועמדים לבחירה, ולא אחד, אסור לנו לסכן את האפשרות לנציגות אופוזיציה בוועדה".

בני גנץ. ראובן קסטרו
"אסור לקחת את הסיכון". בני גנץ/ראובן קסטרו

רייטן עצמה מסרה כי "העמדתי את עצמי כמועמדת לוועדה לאור הניסיון שצברתי כחברה בקדנציה הקודמת והשמירה הבלתי מתפשרת שלי על בית משפט עצמאי ועל הדמוקרטיה. למרות זאת ואף שאני יודעת שסיכויי לנצח גבוהים מאוד, אסיר את מועמדותי משעה מפני שאין לי כל רצון לסכן ולו באחוז את האפשרות לנציג אופוזיציה בוועדה".

לפיד הודה לגנץ ומיכאלי על החלטתם. "נמשיך להיאבק בחזית אחת להגנת הדמוקרטיה ולשמירה על עצמאות מערכת המשפט", כתב.

כבר לאחר הודעת גנץ, אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי "תישאר בסוף מועמדת אחת". "אני נפגשתי לפני שבוע עם גנץ ולפיד", אמר בריאיון ב-103FM. "אמרתי שאנחנו לא יכולים ללכת לטרלול הזה שהאופוזיציה תציג שלושה מועמדים".

עוד בוואלה!

"זה יהיה איום ונורא": נתניהו זקוק להסכמות על המהפכה יותר מכולם ומתמיד

לכתבה המלאה
יאיר לפיד, מרב מיכאלי בישיבת ראשי האופוזיציה, כנסת, 13 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
המשבר תם. לפיד ומיכאלי/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני שבוע, נפגשו לפיד וגנץ ודנו בפיצול האופוזיציוני בעניין המועמד לוועדה למינוי שופטים. בהודעה משותפת של שתי המפלגות בסוף הפגישה נמסר כי הם "סיכמו להמשיך ולפעול ביחד ובתיאום בסוגיית הוועדה למינוי שופטים". קודם לכן באותו יום, נפגש גנץ גם עם מיכאלי, וסיכם עמה דברים דומים.

בתקופה האחרונה חלה מתיחות באופוזיציה סביב זהות המועמד לטעמה לוועדה. תחילה הציג לפיד מועמדת מטעם מפלגתו, וקרא ליתר ראשי האופוזיציה שלא להציג מועמד אחר. אולם, רייטן הודיעה זמן קצר לאחר מכן כי תתמודד גם היא לתפקיד מטעם העבודה.

בינתיים, הגישה הקואליציה שני מועמדים לוועדה - יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית. המהלך נועד לשמר לקואליציה את האפשרות ששני נציגים יתמודדו לתפקיד אם לא יגיעו להסכמות בשיחות בבית הנשיא. אולם, העובדה שהאופוזיציה תציג רק מועמד אחד מטעמה תקשה מאוד על הקואליציה לבחור שני מועמדים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully