וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל החשדות התפוגגו": ביהמ"ש ביטל תנאים מגבילים שהוטלו על עצורי המחאה בקיסריה

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 22:58

בית משפט השלום בחדרה ביטל את ההגבלות על שני פעילי "אחים לנשק" שנעצרו בשבוע שעבר כשהפגינו בכניסה לתחנת משטרה בחדרה. השופטת קבעה שהתנאים היו בלתי חוקיים, וקצין משטרה אינו יכול להרחיק מפגין ל-30 ימים. הערב שבו שבו להפגין מתנגדי המהפכה המשפטית מול מעון נתניהו

בוידאו: ההפגנות נגד המהפכה המשפטית מתחדשות ברחבי הארץ/צילום: שלומי גבאי, גלעד פירסט, אמיר ששוני, שב"פ, אביב חסידוב.

בית משפט השלום בחדרה ביטל אתמול (חמישי) תנאים מגבילים שהוטלו על שני פעילי "אחים לנשק" שנעצרו בשבוע שעבר כשהפגינו בכניסה לתחנת משטרה בחדרה. השופטת קבעה כי התנאים היו בלתי חוקיים, ושקצין משטרה אינו יכול להרחיק מפגין ל-30 ימים. הערב ב-18:00 שבו להפגין מתנגדי המהפכה המשפטית מול מעון נתניהו בקיסריה. ממשטרת ישראל נמסר כי שוטרי מרחב מנשה פרוסים במקום במטרה לאבטח את קיום המחאה, לשמירה על ביטחון באי המקום והכוונת התנועה.

בניגוד לרוח הליברלית שמפגינים קציני משטרה בכירים בתמיכה בזכות להפגין וללא כל צורך באישור מוקדם - באולם הדיונים, נציג משטרת ישראל טען בדיוק ההיפך. "כשמגיעים ללא כל אישור לקיים הפגנות בשערי התחנה זו הפגנה שמתנהלת באופן לא חוקי", אמר רס"ב רועי מסורי מטעם תחנת חדרה לשופטת עידית פלד. אבל, השופטת נעתרה לעו"ד שירה קידר המייצגת את מערך עצורי המחאה נגד המהפכה המשפטית, וביטלה את כל התנאים.

עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול בית משפחת נתניהו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול בית משפחת נתניהו, שבוע שעבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אנחנו סבורים שהמטרה של התנאי היא בעצם 'לחנוק' את חופש ההפגנה", אמרה קידר לשופטת, "מתוכננות הפגנות נוספות באותם מקומות והמשטרה רוצה להרחיק את האדם מאותם הפגנות. אנחנו לא בהליך מעצר מנהלי". היא גילתה: "אנחנו פועלים באפיקים אזרחיים כדי למצות את הזכויות שלנו בנוגע להפרות שנעשו על ידי המשטרה במסגרת מעצרי השווא הללו".

"המשטרה איננה פוליטית, לא נוקטת ולא תנקוט שום עמדה פוליטית ושום דבר שמרמז על כך בבואה לבצע את תפקידיה", התקומם רס"ב רועי מסורי שייצג את תחנת המשטרה בחדרה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

אחד העצורים שערערו על תנאי השחרור שלו הוא אייל נווה, מראשי מחאת "אחים לנשק", שהשבוע ברדיו fm103 סיפר לאראל סג"ל ודוד ורטהיים על אלימות מצד שוטרים בהפגנה זו, ועל ההתנהלות. "קטפו אנשים כמו במשטרים אפלים בלי סיבה. הביאו אותנו לתוך חדרים סגורים, אחרי שעות העבירו אותנו לתחנות נידחות", סיפר.

המשטרה ייחסה לנווה עבירות של השתתפות בהתפרעות והתקהלות בלתי חוקית והחתימה אותו על כתב ערבות בעילות של שיבוש הליכי חקירה, ומסוכנות לביטחונו של הציבור. הוא הורחק מקיסריה למרות שכלל לא הפגין בקיסריה אלא הגיע ישירות לתמוך בעצורים כאמור, בשערי תחנת המשטרה בחדרה.

עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול בית משפחת נתניהו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עימותים אלימים בין שוטרים ומפגינים מול בית משפחת נתניהו, שבוע שעבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השופטת פלד צפתה בסרטון מאירוע שהציגה לה עו"ד קידר. "לא הוצגו בפניי דוח פעולה או ראיות נוספות", אמרה השופטת על דרישות המשטרה. "לא מצאתי שיש די ראיות לקיומו של יסוד סביר לחשד לביצוע העבירות בהן נחשד העורר וגם לא מצאתי חשש מהעורר לשיבוש החקירה או שקיימת ממנו מסוכנות שתצדיק את הותרת התנאים שנקבעו על ידי הקצין על כנם". היא קיבלה את הערר וביטלה את כל התנאים המגבילים שהוטלו על נווה.

כך גם בעניינו של יהודה פולק, מפגין אחר שנעצר. "הוא נלקח באופן אקראי, הוא לא התפרע בצורה חריגה, ולא היה שונה מהמפגינים האחרים", טענה עו"ד קידר. "אנחנו רואים פה איזה מדיניות. אני קוראת לזה אכיפה היסטרית. המשטרה פעלה באופן שלא הולם התנהגות שיטורית מבצעית".

נציג המשטרה נאלץ להסכים לביטול התנאים המגבילים, לאחר שהשופטת הסכימה עם קידר שהקצין בתחנת חדרה חרג מסמכותו. "ההסכמה היא על רקע הבעיה החוקית שקיימת. בלית ברירה". הוא גם הסכים להשיב תוף שהחרימה המשטרה.

דם של אחד המפגינים מרוח על ניידת משטרה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דם של אחד המפגינים מרוח על ניידת משטרה, שבוע שעבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"אחים לנשק" מסרו: "המשטרה חרגה מסמכותה בטיפול בהפגנה מול בית ראש הממשלה ביום שישי שעבר. עוד קבע בית המשפט שהמשטרה טעתה כשייחסה מסוכנות וחשש לשיבוש חקירה על ידי עצורי 'אחים לנשק' והורה לה להחזיר רכוש שהחרימה. כל החשדות התפוגגו. החלטת בית המשפט ניצבת כתמרור אזהרה בפני בן גביר ומלחכי פינכתו - את המחאה לא יבלמו באלימות ובהתעמרות. כפי שבלמנו את החקיקה הדיקטטורית ואת חוק ההשתמטות נמשיך למחות בכל זמן ומקום עד שנבצר את מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית לדורות".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "אין חולק על חשיבותה של הזכות להפגין, ומשכך, משטרת ישראל מלווה ומאבטחת את ההפגנות בכל רחבי הארץ, לרבות בקיסריה. הגם שהוסבר למפגינים בקיסריה כי הם מפרים את תנאי המתווה, גורמים לרעש בלתי סביר בליל שבת, חוצים תחומי האבטחה לבית רה"מ וחוסמים דרכים, הם סירבו להענות לדרישות המשטרה עד אשר הוחלט לפזרם. במהלך הפיזור האירוע הפך לאלים, שוטרים הותקפו והוכשלו מלבצע תפקידם. בנסיבות אלה נעצרו מספר מפגינים שבהמשך שוחררו בתנאים מגבילים. בהמשך הלילה הגיעו מאות מפגינים אל תחנת המשטרה בחדרה, נכנסו אל תחום התחנה, הפרו את הסדר, התעלמו מהוראות השוטרים, חסמו את שער התחנה והפריעו לפעילות השוטפת במקום. במסגרת הטיפול בהפרת הסדר נעצרו מספר מפגינים ששוחררו בתנאים מגבילים הנתונים לסמכות קצין משטרה. העובדה כי כלל חומרי תיק החקירה לא הוצגו ככל הנראה בפני בית המשפט וכן תקופת ההרחקה שנקבעה בתנאי השחרור בערובה שגויה הם ככל הנראה בשל שגגה שכן השוטרים פעלו על פי דין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully