וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גנץ בשיא של מנדטים - ומשאיר את נתניהו הרחוק מאחור

עודכן לאחרונה: 9.6.2023 / 8:21

מסקר מעריב עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, המחנה הממלכתי הייתה מקבלת 31 מנדטים - חמישה יותר מהליכוד. 45% סבורים שגנץ המועמד הראוי ביותר לראשות הממשלה, 7% יותר מנתניהו. אילו מפלגות נחלשות - ומי קרובה לאחוז החסימה? | כל הנתונים

בווידאו: גנץ עוד לא החליט לגבי סוגיית המועמד לוועדה לבחירת שופטים: "לא אטעה"/המכון הישראלי לדמוקרטיה

המחנה הממלכתי הייתה מקבלת 31 מנדטים בבחירות לכנסת, אילו הן היו מתקיימות היום (שישי) - כך עולה מסקר מעריב. מדובר בשלושה מנדטים יותר בהשוואה לסקר הקודם, ובנתון שיא שהתקבל בפעם האחרונה והיחידה בחודש שעבר, בסמוך לחוסר תגובה לירי מעזה. התחזקות המפלגה מגיעה בעיקר ממתלבטים שיורדים מהגדר, וממי שבבחירות הקודמות לא הצביעו כלל.

הליכוד, לעומת זאת, שומרת על כוחה עם 26 מנדטים - בדיוק כמו בסקר הקודם - מה שמגדיל את הפער בינה לבין המחנה הממלכתי לחמישה מנדטים. גם בשאלת ההתאמה לרשות הממשלה עולה גנץ לנתון הגבוה ביותר בחודש האחרון, כש-45% מהציבור סבורים שהוא המתאים ביותר לתפקיד. זאת, לעומת נתניהו, שנותר יציב עם 38%.

בני גנץ. ראובן קסטרו
45% מהציבור סבורים שהוא מתאים יותר לתפקיד. גנץ/ראובן קסטרו

המפלגה השלישית בגודלה לפי סקר זה היא יש עתיד, שמקבלת 18 מושבים בכנסת, בדומה לשני הסקרים הקודמים. אחריה נמצאות ש"ס עם תשעה מנדטים ויהדות התורה עם שבעה - גם הן כמו בשבועיים שעברו.

עוד שומרת על כוחה ישראל ביתנו עם שישה מנדטים, כמו בשבוע שעבר. הציונות הדתית וחד"ש-תע"ל, לעומת זאת, יורדות שתיהן במנדט וזוכות לחמישה. רע"ם גורפת גם היא חמישה מנדטים, כמו בשבוע שעבר, אחד יותר ממרצ ועוצמה יהודית - שזוכות לארבעה בלבד.

עוד בוואלה!

בלינקן עידכן את נתניהו על שיחותיו עם יורש העצר הסעודי בנושא הנורמליזציה

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, רחבת מוזיאון ת"א,ת"א 1 ביוני 2023. ראובן קסטרו
יגרוף רק ארבעה מנדטים. בן גביר/ראובן קסטרו

מפלגות הקואליציה הנוכחית, לפי סקר זה, ממשיכות במגמת הירידה ומקבלות 51 מנדטים בלבד - אחד פחות לעומת הסקר הקודם, שניים פחות מזה שלפניו. מנגד, מפלגות האופוזיציה יכולות להקים ממשלה עם 69 מנדטים, ו-64 בלי חד"ש-תע"ל. מפלגות העבודה ובל"ד עדיין לא עוברות את אחוז החסימה, עם 2 אחוזים ו-1.8 אחוזים הצבעה להן הם זוכות בהתאמה.

הסקר נערך אתמול על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. השתתפו בו 502 ישראלים, וטעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully