וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גנץ פותח פער מנתניהו - בן גביר על סף אחוז החסימה

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 7:05

מנתוני סקר מעריב עולה כי אם הבחירות היו נערכות היום, המחנה הממלכתי הייתה מקבלת 29 מנדטים - שלושה יותר מהליכוד. 43% מהציבור סבורים שגנץ ראוי יותר לכהן כראש ממשלה - לעומת 39% שמעדיפים את נתניהו. ומה עושה איחוד בין העבודה ומרצ ללפיד?

בווידאו: גנץ עוד לא החליט לגבי סוגיית המועמד לוועדה לבחירת שופטים: "לא אטעה"/המכון הישראלי לדמוקרטיה

המחנה הממלכתי הייתה מקבלת 29 מנדטים בבחירות לכנסת, אילו הן היו מתקיימות היום (שישי) - כך עולה מסקר מעריב. מדובר בשני מנדטים יותר בהשוואה לסקר הקודם. בכך, הייתה מפלגתו של בני גנץ פותחת פער על הליכוד, שגרפה רק 26 מנדטים - אחד פחות מהקודם.

בשאלת ההתאמה לרשות הממשלה, גנץ מוביל על בנימין נתניהו, כש-43% מהציבור סבורים שהוא מתאים יותר לתפקיד, לעומת 39% שמעדיפים את נתניהו. 14% ממצביעי מפלגות הקואליציה סבורים שגנץ ראוי מנתניהו לכהן כראש ממשלה. מנגד, רק 4% ממצביעי האופוזיציה סבורים שיו"ר הליכוד עדיף מיו"ר המחנה הממלכתי.

בני גנץ. ראובן קסטרו
מוביל על נתניהו, כש-43% מהציבור סבורים שהוא מתאים יותר לתפקיד. גנץ/ראובן קסטרו

המפלגה השלישית בגודלה לפי סקר זה היא יש עתיד, שמקבלת 18 מושבים בכנסת, בדומה לסקר הקודם. אחריה נמצאות ש"ס עם תשעה מנדטים ויהדות התורה עם שבעה - בדיוק כמו בשבוע שעבר.

עוד שומרות על כוחן הציונות הדתית, ישראל ביתנו וחד"ש-תע"ל, עם שישה מנדטים כל אחת. רע"ם מתחזקת במנדט ומגיעה לחמישה, אחד יותר ממרצ, שנחלשת ומגיעה לארבעה. גם בן גביר מאבד מכוחו, ולפי הסקר אם הוא ירוץ לבדו, מפלגת עוצמה יהודית תגרוף רק ארבעה מושבים לכנסת, לא רחוק מאחוז החסימה.

עוד בוואלה!

שגריר מולדובה נגד הח"כ מש"ס שהתבטא בגזענות כלפי ליברמן: "מזועזע מדבריך"

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, רחבת מוזיאון ת"א,ת"א 1 ביוני 2023. ראובן קסטרו
מאבד מכוחו ויגרוף רק ארבעה מנדטים. בן גביר/ראובן קסטרו

מפלגות הקואליציה הנוכחית, לפי סקר זה, מקבלות 52 מנדטים בלבד, אחד פחות לעומת הסקר הקודם. מנגד, מפלגות האופוזיציה יכולות להקים ממשלה עם 68 מנדטים, ו-62 בלי חד"ש-תע"ל.

מפלגות העבודה ובל"ד עדיין לא עוברות את אחוז החסימה. אולם, לפי הסקר, רשימה משותפת העבודה ומרצ תגיע לשמונה מנדטים, שרובם יבואו ממצביעי שתי המפלגות. במקרה כזה, יש עתיד צפויה להיחלש ולקבל רק 15 מנדטים. עם זאת, יש לציין כי גם שינוי כזה לא ישפיע על מפת הגושים.

הסקר נערך אתמול על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס. השתתפו בו 506 ישראלים, וטעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully