וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים בתל אביב בעד המהפכה המשפטית: "אסירים בגלל בג"ץ"

עודכן לאחרונה: 1.6.2023 / 21:44

מאות בני אדם צעדו בעיר תחת הכותרת "צעדת המשילות". המפגינים הגיעו למחות בעד המהפכה ולדבריהם, על מנת "שלא יגנבו לנו את הבחירות". את ההפגנה אירגנה תנועת "אם תרצו", כשהמפגינים קראו לקדם את חוקי המהפכה. "בג"ץ מונע מדוקטורינות מערביות של חופש הביטוי המוגזם"

הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, כיכר הבימה,ת"א 1 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"בלי יהדות, אין ציונות", מחאת תומכי המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

מאות בני אדם הפגינו היום (חמישי) בתל אביב תחת הכותרת "צעדת המשילות". לאחר שהתרכזו בכיכר הבימה, המוחים החלו לצעוד לכיוון רחבת מוזיאון תל אביב, שם גם הסתיימה הצעדה.

המפגינים הגיעו למחות בעד המהפכה המשפטית ולדבריהם, על מנת "שלא יגנבו לנו את הבחירות". את ההפגנה אירגנה תנועת "אם תרצו", כשהמסר המרכזי שלה הוא ללחוץ על חברי הכנסת של הקואליציה לקדם את חוקי המהפכה המשפטית.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, חברי הכנסת טלי גוטליב, בועז ביסמוט, ואוריאל קלנר הגיעו לצעדה, ובנוסף אליהם, חברי כנסת ושרים נוספים מהקואליציה הביעו תמיכתם במחאה. "לא יגנבו לנו את המדינה, העם דורש משילות עכשיו", נכתב בכרזה שהופצה בימים האחרונים הקוראת לציבור להגיע.

חה"כ בועז ביסמוט, הגיע לצעדה/ראובן קסטרו

אביעד ליזרוביץ', בן 57 מבית שמש, שהגיע לתל אביב על מנת לקחת חלק בצעדה, אמר: "אני מפגין בעד הרפורמה על מנת לעודד את חברי הכנסת מהימין להמשיך ולהוביל, ולהוציא את חוקי הרפורמה לפועל".

אריה, בן 59 מרמת גן הוסיף: "הגעתי בגלל השנאה שיש בעם היום נגד הציונות הדתית. בגלל שלמידת תורה זה אחד מהדברים הבסיסיים שקיימים. זו לא רק הפגנה בעד הרפורמה המשפטית. אני בעד להעביר רפורמה משפטית בהידברות. כרגע, אין מספיק לחץ על נבחרי הציבור".

מיכאל פעמוני סיפר לוואלה! מה הביא אותו להפגנה: "באתי לתמוך ביריב לוין. הוא מנהיג ראוי שמוליך מהלכים נכונים. כל הטענות של ההפגנות בקפלן לא נכונות. נוצר אי שיוויון עקב מדיניות אגרסיבית של בג"ץ, שבעצם מונעת מדוקטורינות מערביות של חופש הביטוי המוגזם. העיקר של דמוקרטיה זה גבולות. ברגע שעוברים גבולות - אז נהרסת הדמוקרטיה בשל הדמוקרטיה. אנחנו רואים את זה במצעד הבושה והחרפה (מתכוון למצעד הגאווה בירושלים - א"ה) בחסות גורמים אנטי יהודים, לא לשם הציונות כיוונה. כל הנושא של השמירה על זכויות המיעוטים זה רק דגל שנועד לנגח את היהדות".

עוד בוואלה!

מחקר חדש: מינוי נשיא עליון בשיטת הסניוריטי - לא ייחודי לישראל

לכתבה המלאה
הפגנת תומכי המהפכה המשפטית בתל אביב/ראובן קסטרו

אמיר אפרמוב, בן 23 מאשדוד התחפש לאסיר כחלק ממיצג "אסירי בג"ץ". "אני חושב שזה יהיה אפילו להקטין ולומר שאנחנו אסירים רק בגלל בג"ץ", אמר אפרמוב. "אנחנו תחת שלטון פקידים כבר שנים. יש פה מאפיה של פקידויות בלי קשר לאיזה מחנה אתה. פרקליטות שעושה יד אחת עם המשטרה, כל מה שקשור לממסד במדינה", הוסיף.

שי, בן 48 מתל אביב הגיע ל"צעדת המשילות" יחד עם בן זוגו והחזיק שלט עליו כתוב: "להט"בים וימנים". שי סיפר לוואלה!: "אני יצאתי מהארון בשנת 1995. לצאת מהארון כימני זה מאוד קשה. גדלתי בסביבה שמאלנית שלא מקבלת כל דעה אחרת. העם היהודי זו דת שמקבלת, יש פה הרבה חובשי כיפות ומקבלים אותי פה בחיבוק. אם אלך עם השלט הזה במצעד הגאווה אני אקבל יריקות".

"אני לא מפחד שיחוקקו חוקים נגד להט"בים, כי היהדות היא דת סובלנית. מי שיש לו את הפחד הזה, לא יודע מה זה להיות יהודי. אני בא ממשפחה ליכודניקית, מזרחית מדרום תל אביב. כל המשפחה שלי קיבלה את זה ישירות. אז ממה אני אמור לפחד?", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully