וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: רק 29% מהציבור סבורים שתקציב המדינה משרת את כלל האזרחים

עודכן לאחרונה: 25.5.2023 / 5:45

מנתוני סקר מעריב עולה כי 53% מאמינים כי התקציב שאישרה הקואליציה משרת בעיקר את צרכי בוחריה. רק 43% בציבור הדתי חושבים שהוא מסייע לכלל הציבור, לעומת 71% בקרב החרדים. וגם: נתניהו מדביק את גנץ - וההתחזקות של לפיד

תקציב המדינה לשנים 2023 ו-2024 עבר בקריאה שנייה ושלישית/מעריב אונליין

רק 29% מהציבור סבורים שתקציב המדינה שאישרה אתמול הקואליציה משרת את כלל אזרחי ישראל - כך עולה הבוקר (חמישי) מסקר מעריב. 53% מהמשיבים חשבו שהתקציב משרת בעיקר את צרכי בוחרי מפלגות הקואליציה, ואילו 18% לא הביעו דעה בנושא.

89% מהסבורים כי התקציב לא משרת את כלל הציבור הם אזרחים שהצביעו למפלגות האופוזיציה, ו-72% מהם חילונים. אולם, רק 58% ממצביעי מפלגות הקואליציה סבורים כי התקציב מסייע לכולם. בקרב החרדים, 71% מאמינים כי התקציב משרת את כלל הציבור. בקרב הציבור הדתי, רק 43% סבורים שהתקציב מסייע לכלל הציבור, לעומת 31% שמאמינים שלא.

חברי הקואליציה בתום אישור תקציב המדינה לשנים 2023-2024. 24 במאי 2023. דוברות הליכוד, אתר רשמי
חברי הקואליציה בתום אישור תקציב המדינה/אתר רשמי, דוברות הליכוד

עוד עולה מהסקר כי אילו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, הליכוד והמחנה הממלכתי היו מקבלות 27 מנדטים כל אחת. זאת, לאחר שבסקר הקודם המפלגה של גנץ הייתה הגדולה ביותר. הקואליציה הנוכחית מקבלת 54 מנדטים, לעומת 66 לאופוזיציה - בדומה לתמונת המצב בתקופה האחרונה.

על פי הנתונים, יש עתיד מתחזקת וגורפת 18 מנדטים, בעוד ש"ס שומרת על כוחה כמפלגה הרביעית בגודלה עם תשעה מושבים בכנסת. יהדות התורה מאבדת מנדט ומקבלת שישה, בדיוק כמו חד"ש- תע"ל וישראל ביתנו.

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 15 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
המחנה הממלכתי עם אותה כמות מנדטים כמו הליכוד/פלאש 90, יונתן זינדל

עוצמה יהודית מקבלת חמישה מנדטים, בדומה למרצ, שלא נכנסה לכנסת הנוכחית. המפלגה הקטנה ביותר לפי הסקר היא רע"ם, שמתקרבת לאחוז החסימה עם ארבעה מנדטים. העבודה ובל"ד לא מצליחות לעבור את אחוז החסימה גם בסקר הזה.

בסקר, שנערך על ידי מנהל פאנלס פוליטיקס ד"ר מנחם לזר, השתתפו 531 חברים. הוא בוצע על מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב-24 במאי 2023. טעות הדגימה המרבית בו היא 4.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully