וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד חוק העמותות: "יש לאפשר לארגונים אזרחיים לגייס כספים בעולם"

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 22:01

דובר משרד החוץ האמריקני אמר כי ארה"ב מתנגדת לחוק וסבורה כי הארגונים קריטיים לדמוקרטיה. "יש לאפשר להם לפעול ברחבי העולם ללא הפרעה", אמר. לפי הצעת החוק עמותה שתקבל תרומה מממשלה זרה לא תקבל הכרה כמוסד ציבורי ותהיה חייבת במס של 65% על הכנסותיה

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

ארצות הברית מתנגדת לחוק העמותות וסבורה כי יש לאפשר לארגונים אזרחיים לגייס כספים בעולם - כך אמר היום (רביעי) דובר משרד החוץ האמריקני במהלך התדרוך היומי לכתבים. "ארצות הברית סבורה שהארגונים קריטיים לדמוקרטיה ויש לאפשר להם לפעול ברחבי העולם ללא הפרעה", הדגיש. הצעת החוק הפרטית להגבלת תרומות של ממשלות זרות לעמותות שתעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון.

על פי הצעת החוק, שיזם אריאל קלנר חבר הכנסת מהליכוד, עמותה שתקבל תרומה מממשלה זרה לא תקבל הכרה כמוסד ציבורי, או כמוסד ללא כוונות רווח. כמו כן, עמותה כזו, לפי הצעת החוק, תהיה חייבת במס של 65% על הכנסתה, ותורמים לה לא יהיו זכאים לזיכוי מס.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. Shutterstock, עיבוד תמונה
ארה"ב נגד חוק העמותות. ביידן/עיבוד תמונה, Shutterstock

על פי דברי ההסבר בהצעת החוק, מטרת ההצעה היא "לצמצם את מעורבותן של ישויות מדיניות זרות בדמוקרטיה הישראלית".

העמותות או המוסדות ללא כוונות רווח המודברים הינם כאלה שפעילותם כוללת התערבות בסוגיות משפטיות ופוליטיות בישראל, או במדיניות הממשלה. על פי דברי ההסבר, התערבות כזו מהווה "פגיעה במאפייני היסוד של מדינת ישראל העצמאית וכן פגיעה בריבונות אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully