וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: גנץ גובר על נתניהו, מפת המנדטים חזרה לתוצאות של לפני המבצע

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 10:18

בסקר "מעריב" מסתמן שמפת המנדטים חזרה למבנה של לפני מבצע "מגן וחץ", כשהמחנה הממלכתי מובילה על הליכוד בשלושה מנדטים. לפי הסקר, אם היו מתקיימות היום בחירות לכנסת מפלגות הקואליציה היו מקבלות 54 מנדטים בלבד, בעוד באופוזיציה היו זוכים ל-66

בווידאו: אחרי מגן וחץ- רה"מ נתניהו ביקר באשקלון/אבי רוקח, יניר יגנה

בסקר "מעריב" שפורסם היום (שישי) מסתמן שמפת המנדטים חזרה למבנה של לפני מבצע "מגן וחץ", כשהמחנה הממלכתי מובילה על הליכוד בשלושה מנדטים. לפי הסקר שנערך על ידי ד"ר מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, אם היו מתקיימות היום בחירות לכנסת מפלגות הקואליציה היו מקבלות 54 מנדטים בלבד, בעוד באופוזיציה היו זוכים ל-66 מנדטים.

מהסקר עולה, כי המחנה הממלכתי עולה במנדט אחד ביחס לתוצאות הסקר שנערך בשבוע שעבר, אז קיבלה 27 מנדטים, בעוד מפלגת השלטון, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, יורדת ב־2 מנדטים. יש עתיד, בראשות יו"ר האופוזיציה, יורדת במנדט אחד ועומדת על 16 מנדטים.

דו"ח סקר מעריב. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
גנץ ממשיך להוביל/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

אצל המפלגות החרדיות, יהדות התורה נשארת באותו מצב עם 8 מנדטים, וש"ס עם 9. הציונות הדתית מתחזקת בשני מנדטים ומגיעה לשבעה, ככל הנראה על חשבון הליכוד. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר מתרחקת מאחוז החסימה עם חמישה מושבים בכנסת.

בדומה לסקר של שבוע שעבר, גם הפעם מרצ עוברת את אחוז החסימה, ומקבלת 5 מנדטים, מנדט אחד פחות מהסקר הקודם. מפלגת העבודה ובל"ד ממשיכות להתרסק וגם הפעם לא עוברות את אחוז החסימה. ישראל ביתנו ממשיכה לשמור על יציבות וגורפת שישה מנדטים, וחד"ש-תע"ל עם מספר דומה.

עוד נתון מעניין שעולה מהסקר, הוא ש-42% מהמשיבים חושבים שבני גנץ מתאים יותר לראשות הממשלה, לעומת 38% שבחרו בנתניהו. אולם, 13% ממצביעי מפלגות הקואליציה רואים בגנץ מועמד מתאים, לעומת 4% בלבד ממצביעי האופוזיציה, שמעדיפים את נתניהו כראש ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully