וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מעריב: רוב הציבור סומך על שיקול נתניהו בניהול המבצע

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 9:42

לפי סקר שנערך על ידי פאנלס פוליטיקס הליכוד מתחזק ומצמצם את הפער עם המחנה הממלכתי - כששתי המפלגות מקבלות 27 מנדטים. עם זאת, גנץ עדיין מוביל על נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה. מרצ מקבלת 6 מנדטים והעבודה ממשיכה להתרסק ולא עוברת את אחוז החסימה

סיכול סגן מפקד הכוח הרקטי בארגון הטרור הג׳יהאד האסלאמי. 12 במאי 2023/דובר צה"ל

על רקע מבצע מגן וחץ בעזה, מפלגת הליכוד הצליחה לסגור את הפער מהמחנה הממלכתי, ועומדת על 27 מנדטים - כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס, ד"ר מנחם לזר.

על פי הסקר, המחנה הממלכתי של בני גנץ יורדת ב־4 מנדטים ביחס לתוצאות הסקר שנערך בשבוע שעבר, אז קיבלה שיא של 31 מנדטים, בעוד מפלגת השלטון, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, עולה ב־2 מנדטים. יש עתיד, בראשות יו"ר האופוזיציה, נותרה ללא שינוי ועומדת על 17 מנדטים.

בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת במהלך מבצע מגן וחץ. 10 במאי 2023. ללא, לשכת העיתונות הממשלתית
סומכים על שיקול דעתו. נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, ללא

תוצאה מפתיעה במיוחד השיגה מרצ, שלא עברה את אחוז החסימה בבחירות האחרונות וכרגע אין לה יו"ר, המקבלת בסקר לא פחות מ־6 מנדטים, 2 מנדטים יותר מהסקר הקודם. מפלגת העבודה ממשיכה להתרסק אל מתחת לאחוז החסימה עם 2.2%, ולצדה בל"ד עם 1.9%.

המפלגות החרדיות נותרו ללא שינוי מהסקר הקודם: ש"ס עם 10 מנדטים, ויהדות התורה עם 8 מנדטים. ישראל ביתנו מקבלת 6 מנדטים, כמו בסקר הקודם, חד"ש־תע"ל מתחזקת במנדט ועולה ל־6 מנדטים, בעוד רע"ם נותרה ללא שינוי עם 4 מנדטים. בעוד הציונות הדתית לא הושפעה מהאירועים הביטחוניים ונותרה על 5 מנדטים, עוצמה יהודית של השר איתמר בן גביר נחלשה במנדט ומקבלת 4 מנדטים בלבד. גוש מפלגות האופוזיציה הנוכחית (כולל המפלגות הערביות) מגיע ל־66 מנדטים, לעומת 54 למפלגות הקואליציה.

עוד בוואלה!

סקר מעריב: רוב הציבור לא מרוצה מתגובת הממשלה לירי מעזה, המחנה הממלכתי מוסיף להתחזק

לכתבה המלאה
בני גנץ, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
גנץ/ראובן קסטרו

נתון מעניין נוסף בסקר הוא שאלת ההתאמה לראשות הממשלה: גנץ (41% - זהה לשבוע שעבר) עדיין גובר על נתניהו (38% לעומת 33% בשבוע שעבר), אבל הפער הצטמצם. עוד עולה מהסקר כי רוב המשיבים (55%) סומכים על שיקול דעתו של בנימין נתניהו בניהול מבצע מגן וחץ, 39% לא סומכים ו־6% חסרי דעה בעניין. כמעט כל מצביעי הקואליציה (86%) סומכים על נתניהו, במיוחד מצביעי הליכוד (98%). בקרב מצביעי האופוזיציה ישנו רוב מוחלט (66%) למי שלא סומכים על שיקול דעתו, אבל שיעור משמעותי של 29% כן סומכים עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully