וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי מעוז ימונה לסגן שר במשרד רה"מ - ויקבל תקציב של 285 מיליון שקל

עודכן לאחרונה: 24.5.2023 / 22:16

יו"ר מפלגת נעם התפטר מתפקיד שר במשרד רה"מ בסוף פברואר במחאה על שלא קיבל את התקציב שהובטח לו. כעת, הוא יקבל את הכסף לטובת הקמת הרשות לזהות יהודית במשרד רה"מ כפי שדרש. התקציב שיעמוד על סך 285 מיליון שקל אושר בשבוע שעבר במסגרת ההחלטה על הכספים הקואליציונים

אבי מעוז מציג את תוכניתו במערכת החינוך./ערוץ הכנסת

יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז ימונה לתפקיד שר במשרד ראש הממשלה ויקבל תקציב של 285 מיליון שקל לטובת הקמת רשות לזהות יהודית במשרד ראש הממשלה. הכספים לטובת הקמת הרשות אושרו בשבוע שעבר במסגרת הצעת ההחלטה על הכספים הקואליציונים שנלוותה לתקציב המדינה שאושר היום (רביעי) בכנסת.

מעוז התפטר מתפקיד סגן שר במשרד ראש הממשלה בסוף פברואר במחאה על כך שלא קיבל את התקציבים שהובטחו לו להקמת הרשות. בשבוע שעבר מעוז שלח מכתב למזכיר הממשלה יוסי פוקס ובו איים כי אם הרשות לא תקבל את התקציב שנקבע לטענתו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, הוא יצביע נגד התקציב. "משמעות הדבר היא שהקואליציה תצטמק ל-63 חברי כנסת", הוסיף.

אבי מעוז, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
סוף למשבר. מעוז/ראובן קסטרו

"בהמשך להודעתך מהבוקר כי לא תעלה לישיבת הממשלה הקרובה את ההחלטה על פירוט התקציב של הרשות לזהות לאומית יהודית, כמתחייב מהחלטת הממשלה מיום ראשון האחרון בדבר ההסכמים הקואליציוניים צר לי להודיעך כי אם לא תתקבל החלטת ממשלה המאשרת פירוט זה לפני אישור התקציב, לא אוכל לתמוך בתקציב ואף אתנגד לו", כתב מעוז למזכיר הממשלה.

"הפירוט הוא העתק זהה עם שינויים מתחייבים, מפירוט של סעיפים שאושרו על ידי הממשלה ביום ראשון האחרון ושמצויים ברובם במשרד למשימות לאומיות", הוסיף. "כיוון שהפירוט הוא העתק-הדבק, אינני רואה שיכולה להיות סיבה משפטית או הקשורה למשרד האוצר להתנגד לפירוט זה שנתתי. אשר על כן הנני חוזר על דרישתי להעביר החלטת ממשלה המאשרת את הפירוט עוד לפני אישור התקציב".

בסוף פברואר מעוז העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו מכתב התפטרות בו הוא מודיע על הפסקת תפקידו בממשלה כסגן שר, והמשך חברותו בקואליציה כח"כ מן המניין. התפטרותו של מעוז מגיעה שלושה ימים לאחר אישור התקציב בממשלה, בו לא קיבל את הכספים שהובטחו לו בהסכמים הקואליציוניים.

  • עוד באותו נושא:
  • אבי מעוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully