וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מעוז: אם לא יאושרו הכספים שהובטחו לי - אצביע נגד התקציב

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 15:29

יו"ר מפלגת נעם איים כי אם הרשות לזהות לאומית יהודית לא תקבל את התקציב שנקבע לטענתו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, הוא לא יתמוך כלל בתקציב. "איני רואה סיבה להתנגד לפירוט הסעיפים ששלחתי - משמעות הדבר היא שהקואליציה תצטמק ל-63 חברי כנסת"

אבי מעוז מציג את תוכניתו במערכת החינוך./ערוץ הכנסת

חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, שלח הבוקר מכתב למזכיר הממשלה יוסי פוקס ובו איים כי אם הרשות לזהות לאומית יהודית לא תקבל את התקציב שנקבע לטענתו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים, הוא יצביע נגד התקציב. "משמעות הדבר היא שהקואליציה תצטמק ל-63 חברי כנסת", הוסיף.

"בהמשך להודעתך מהבוקר כי לא תעלה לישיבת הממשלה הקרובה את ההחלטה על פירוט התקציב של הרשות לזהות לאומית יהודית, כמתחייב מהחלטת הממשלה מיום ראשון האחרון בדבר ההסכמים הקואליציוניים צר לי להודיעך כי אם לא תתקבל החלטת ממשלה המאשרת פירוט זה לפני אישור התקציב, לא אוכל לתמוך בתקציב ואף אתנגד לו", כתב מעוז למזכיר הממשלה.

"הפירוט הוא העתק זהה עם שינויים מתחייבים, מפירוט של סעיפים שאושרו על ידי הממשלה ביום ראשון האחרון ושמצויים ברובם במשרד למשימות לאומיות", הוסיף. "כיוון שהפירוט הוא העתק-הדבק, אינני רואה שיכולה להיות סיבה משפטית או הקשורה למשרד האוצר להתנגד לפירוט זה שנתתי. אשר על כן הנני חוזר על דרישתי להעביר החלטת ממשלה המאשרת את הפירוט עוד לפני אישור התקציב".

אבי מעוז בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"הקואליציה תצטמק". אבי מעוז/ראובן קסטרו

אתמול, נודע לוואלה כי יו"ר אגודת ישראל ושר השיכון יצחק גולדקנופף מאיים להתפטר מתפקידו ביום ראשון הקרוב, כחלק ממאבק הסיעה לתוספת של כחצי מיליארד שקלים בתקציב המדינה.

לפי גורמים בקואליציה, באגודת ישראל הבהירו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם בסוף השבוע לא יימצא פתרון לדרישת הסיעה לקבל תוספת תקציבית עבור מוסדות ללא לימודי ליבה, אחד משרי המפלגה - גולדקנופף או השר לענייני ירושלים ומסורת מאיר פרוש - יתפטר מהממשלה, במטרה לחזור לכנסת ולהצביע נגד התקציב בקריאה שנייה ושלישית בשבוע הבא.

גולדקנופף ופרוש התפטרו מהכנסת אחרי הקמת הממשלה במסגרת החוק הנורבגי, ואם אחד מהם יממש את האיום ויחזור לכנסת - תוך 48 שעות תחודש חברותו בכנסת והוא יחליף את ח"כ אליהו ברוכי, נציג דגל התורה, שלא מאיימת בפומבי להצביע נגד התקציב. כך, לאגודת ישראל יהיו ארבע אצבעות שיצביעו נגד התקציב אם המשבר לא ייפתר. לקואליציה יש עד סוף החודש הנוכחי לאשר את התקציב בכנסת בשלוש קריאות, אחרת הכנסת תתפזר וישראל תלך לבחירות.

  • עוד באותו נושא:
  • אבי מעוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully