וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת ישראל לנתניהו: אם משבר התקציב לא ייפתר, נתפטר מהממשלה

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 20:11

יו"ר אגודת ישראל ושר השיכון איים שהוא או השר פרוש יתפטרו מהממשלה במטרה לחזור לכנסת ולהצביע נגד התקציב בקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא - מה שעלול לגרום לפיזור הכנסת. זאת במידה ובסוף השבוע לא יימצא פתרון לדרישתם לקבל תוספת תקציבית עבור מוסדות ללא לימודי ליבה

בווידאו: הרב יצחק גולדקנופף בריאיון ליקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

יו"ר אגודת ישראל ושר השיכון יצחק גולדקנופף מאיים להתפטר מתפקידו ביום ראשון הקרוב, כחלק ממאבק הסיעה לתוספת של כחצי מיליארד שקלים בתקציב המדינה - כך נודע לוואלה היום (חמישי).

לפי גורמים בקואליציה, באגודת ישראל הבהירו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי במידה ובסוף השבוע לא יימצא פתרון לדרישת הסיעה לקבל תוספת תקציבית עבור מוסדות ללא לימודי ליבה, אחד משרי המפלגה - גולדקנופף או השר לענייני ירושלים ומסורת מאיר פרוש - יתפטר מהממשלה, במטרה לחזור לכנסת ולהצביע נגד התקציב בקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא.

גולדקנופף ופרוש התפטרו מהכנסת אחרי הקמת הממשלה במסגרת החוק הנורבגי, ואם אחד מהם יממש את האיום ויחזור לכנסת - תוך 48 שעות תחודש חברותו בכנסת והוא יחליף את ח"כ אליהו ברוכי, נציג דגל התורה, שלא מאיימת בפומבי להצביע נגד התקציב. כך, לאגודת ישראל יהיו ארבע אצבעות שיצביעו נגד התקציב במידה והמשבר לא ייפתר. לקואליציה יש עד סוף החודש הנוכחי לאשר את התקציב בכנסת בשלוש קריאות, אחרת הכנסת תתפזר וישראל תלך לבחירות.

יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
בסיעתו דורשים תוספת תקציבית עבור מוסדות ללא לימודי ליבה, גולדנקופף/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום, השרים וחברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל שיגרו מכתב משותף ליו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני. הם דרשו ממנו ליישר קו באשר לדרישתם להוסיף 600 מיליון שקלים לתקציב האברכים, הישיבות ומוסדות הפטור, ולקבל החלטה מפלגתית משותפת כי חברי המפלגה לא יצביעו בעד התקציב במקרה כזה.

במכתב הם כתבו בין היתר כי "מדובר בהפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני, הסכם אשר אמור להעניק לבוחרים את מה שהבטחנו להם בערב הבחירות. על כן דרישתנו ובקשתנו הנחרצת היא שכולנו סיעת יהדות התורה לא ניתן ידנו לתקציב כזה. עד לתיקון המצופה וההכרחי של כלל הסעיפים - הרי שנאלץ להצביע נגד התקציב". על המכתב חתומים השרים יצחק גודלקנופף ומאיר פרוש, סגן השר יעקב טסלר וחברי הכנסת ישראל אייכלר ומשה שמעון רוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully