וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף ופרוש לוחצים על גפני: "לא לתת יד לתקציב הזה"

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 11:52

השרים וחברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל שיגרו מכתב ליו"ר דגל התורה, ודרשו ממנו ליישר קו עם דרישתם להוסיף 600 מיליון שקל לתקציב האברכים והישיבות. "הפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני, ניאלץ להצביע נגד התקציב"

עימות בין דוד ביטן למשה גפני בוועדת הכלכלה, 30 באפריל 2023/ערוץ הכנסת

השרים וחברי הכנסת של סיעת אגודת ישראל שאיימו אתמול להצביע נגד התקציב אם לא ייענו לדרישתם להוסיף 600 מיליון שקלים לתקציב האברכים, הישיבות ומוסדות הפטור - שיגרו היום (חמישי) מכתב משותף ליו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, ודרשו ממנו ליישר קו באשר לדרישתם ולקבל החלטה מפלגתית משותפת כי חברי המפלגה לא יצביעו בעד התקציב במקרה כזה.

במכתב הם כתבו בין היתר כי "מדובר בהפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני, הסכם אשר אמור להעניק לבוחרים את מה שהבטחנו להם בערב הבחירות. על כן דרישתנו ובקשתנו הנחרצת היא שכולנו סיעת יהדות התורה לא ניתן ידנו לתקציב כזה. עד לתיקון המצופה וההכרחי של כלל הסעיפים - הרי שנאלץ להצביע נגד התקציב". על המכתב חתומים השרים יצחק גודלקנופף ומאיר פרוש, סגן השר יעקב טסלר וחברי הכנסת ישראל אייכלר ומשה שמעון רוט.

יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
גולדקנופף: "זה הובטח לנו בהסכמים הקואליציוניים"/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

אמש התכנסו חברי הכנסת של אגודת ישראל לישיבה בביתו של גולדקנופף, ובסופה הוחלט להתעקש על תוספת התקציב הרטרואקטיבי של האברכים, הישיבות ומוסדות הפטור. גולדקנופף חזר על האמירה לפיה "זה הובטח לנו בהסכמים הקואליציוניים" ובישיבה הובהר כי "לא נתמוך בתקציב בלי קיום ההסכם במלואו".

כפי שפורסם בוואלה!, מדובר ב-217 מיליון שקלים למוסדות הפטור החרדים שבחלקם לא מלמדים 100% לימודי ליבה ועוד כ-400 מיליון שקלים לתלמידי ישיבות ולאברכים. אגודת ישראל מסרה, "כידוע, מאז ומתמיד בהוראת גדולי ישראל נושא זה היה הראשון בהסכם הקואליציוני ודרישתנו היחידה היא יישום ההסכם במלואו. נאמנות ומחויבות קואליציונית חייבת להיות דו-צדדית".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מוביל ועידת ממשלה בלשכת ראש הממשלה בירושלים ב-14 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו וסמוטריץ מסרבים להיענות לדרישות התקציביות של אגודת ישראל/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

לפי שעה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ מסרבים להיענות לדרישות התקציביות החדשות של אגודת ישראל וגם לאלו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר - לקראת אישורו הסופי של תקציב המדינה בשבוע הבא. בכירים בקואליציה אמרו כי אין כוונה לפרוץ את מסגרות התקציב "בשקל אחד נוסף".

לדבריהם, "יש גבול. זה הזוי שאין טיפת אחריות וסבלנות. הישגים כאלה בתקציבים לציבור החרדי לא היו מאז קום המדינה וזה לא הגיוני שהם לא מסוגלים להבין את המגבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully