וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדקנופף מאיים: לא נתמוך בתקציב בלי העברת תוספת תקציב לאברכים ולישיבות

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 23:41

יו"ר אגודת ישראל כינס ישיבה עם חברי הרשימה, שם חזר על האמירה לפיה הובטח בהסכמים הקואליציוניים תוספת תקציב רטרואקטיבי למוסדות החרדים. מדובר בכ-217 מיליון שקלים למוסדות הפטור וכ-400 מיליון שקלים לתלמידי ישיבות ולאברכים

צעדת מחאה נגד העברת כספי מדינה לחברה החרדית, מקניון איילון לבני ברק./יותם רונן, מישל בראונשטיין

חברי הכנסת של אגודת ישראל התכנסו הערב לישיבה בביתו של יו"ר המפלגה השר יצחק גולדקנופף, ובסופה הוחלט להתעקש על תוספת התקציב הרטרואקטיבי של האברכים, הישיבות ומוסדות הפטור. גולדקנופף חזר על האמירה לפיה "זה הובטח לנו בהסכמים הקואליציוניים" ובישיבה הובהר כי "לא נתמוך בתקציב בלי קיום ההסכם במלואו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבהירו לראשי המפלגה מוקדם יותר השבוע כי "לא יהיה" תוספת תקציב מעבר למה שכבר אושר או סוכם בממשלה. למרות זאת, באגודת ישראל ממשיכים להתעקש על כך.

כפי שפורסם בוואלה!, מדובר ב-217 מיליון שקלים למוסדות הפטור החרדים שבחלקם לא מלמדים 100% לימודי ליבה ועוד כ-400 מיליון שקלים לתלמידי ישיבות ולאברכים. אגודת ישראל מסרה, "כידוע, מאז ומתמיד בהוראת גדולי ישראל נושא זה היה הראשון בהסכם הקואליציוני ודרישתנו היחידה היא יישום ההסכם במלואו. נאמנות ומחויבות קואליציונית חייבת להיות דו-צדדית".

יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
לא יתמוך בתקציב? גולדקנופף/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו

גודלקנופף הביע ביום שני את דרישתו בפני נתניהו, לקבל כחצי מיליארד שקלים לטובת החינוך החרדי, וזאת, כך לדברי גולדקנופף, במסגרת מה שהובטח למפלגתו בהסכם הקואליציוני שחתמו עם הליכוד. כלומר, דרישתו של גולדקנופף לקבל את הכספים האלו היא בנוסף לכספים הקואליציוניים הנאמדים בסכום כולל של 13.6 מיליארד שקלים.

גולדקנופף דרש לקבל חלק מהכספים המדוברים כבר בשנת הלימודים הנוכחית, וחלק נוסף מהם באופן רטרואקטיבי. הדרישה של יו"ר יהדות התורה היא ש-217 מיליון שקלים יועברו למוסדות הפטור החרדים, שבחלקם לא מלמדים מאה אחוזים של לימודי ליבה, ועוד כ-400 מיליון שקלים שיועברו רטרואקטיבית לתלמידי ישיבות ולאברכים.

גורמים ביהדות התורה התייחסו לנושא ואמרו לוואלה!: "אין כאן דרישות חדשות, הכל בהסכמים הקואליציוניים. אנחנו רק עומדים על כך שמה שהובטח יינתן ויקוים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully