וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו וסמוטריץ' נגד דרישות התקציב של בן גביר והחרדים: "יש גבול"

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 9:33

לקראת ההצבעה על התקציב בשבוע הבא, בכירים בקואליציה אמרו כי אין כוונה לפרוץ את מסגרות התקציב "בשקל אחד נוסף". זאת לאור הדרישות החדשות של השר לביטחון לאומי ושל אגודת ישראל. לדבריהם, בדרך הזאת, אפשר לקפל את הממשלה וללכת לבחירות"

שר האוצר הגיע לדיון וועדת הכספים - מהומה פרצה במקום/דוברות הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ מסרבים בינתיים להיענות לדרישות התקציביות החדשות של השר איתמר בן גביר ושל אגודת ישראל לקראת אישורו הסופי של תקציב המדינה בשבוע הבא. בכירים בקואליציה אמרו כי אין כוונה לפרוץ את מסגרות התקציב "בשקל אחד נוסף".

לדבריהם, "יש גבול. זה הזוי שאין טיפת אחריות וסבלנות". הם התייחסו לאיום שפרסמה אתמול הסיעה בראשה עומד השר יצחק גולדקנופף שביקשה תוספת של 600 מיליון שקלים רטרואקטיבי לאברכים, לישיבות ולמוסדות הפטור. "הישגים כאלה בתקציבים לציבור החרדי לא היו מאז קום המדינה וזה לא הגיוני שהם לא מסוגלים להבין את המגבלות".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מוביל ועידת ממשלה בלשכת ראש הממשלה בירושלים ב-14 במאי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
מסרבים לדרישות התקציביות החדשות. נתניהו וסמוטריץ' בישיבת ממשלה/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

באשר לדרישה של בן גביר לתוספת תקציב למשרד הנגב והגליל של השר יצחק וסרלאוף אמרו: "מראש היה ברור לכולם שאין דבר כזה לממש את כל ההסכמים הקואליציוניים שעמדו על 70 מיליארד שקלים והכל צריך להתכנס ועל כל אחד לתעדף את מה שהכי חשוב לו. לפתוח עכשיו את מה שאושר כבר בממשלה זה חוסר ישרות וחוסר הגינות משוועת ובנוסף לכל גם לא אחראי בכלל. אי אפשר שכל אחד ייכנס לחדר, יניח וטו וימשיך הלאה. בדרך הזאת, אפשר לקפל את הממשלה וללכת לבחירות".

מאחורי הדרישה של בן גביר מסתתרת גם מתיחות עם שר האוצר סמוטריץ'. בן גביר החליט בדיוני התקציב להתעקש על הכספים למשטרה כפי שהובטחו לו בערב הקמת הממשלה ורק לאחר שהממשלה אישרה השבוע את הכספים הקואליציוניים הוא העלה את האיום על משרדו של וסרלאוף ונעדר אתמול מההצבעות במליאה יחד עם שאר חברי מפלגתו.

בן גביר טען כי לא אפשרי שהמשרד של השרה אורית סטרוק ממפלגתו של סמוטריץ' יקבל תקציב עתק אבל משרדו של וסרלאוף נותר מאחור. השניים נאבקים באופן מסוים על אותו בייס פוליטי והתחושה של בן גביר כי בהיעדר כספים קואליציוניים הוא לא יוכל לזכות בקרדיט מול ראשי רשויות או גורמים אחרים בדומה ליריבו סמוטריץ'.

על רקע זה, בן גביר וחברי סיעתו החרימו אתמול את ההצבעות בכנסת ואפשרו לאופוזיציה להעביר שתי הצעות חוק בקריאה טרומית.

עוד בוואלה!

בן גביר ואנשיו נעדרו - והאופוזיציה ניצחה בהצבעות בכנסת

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי בהפגנת תושבי לוד מחוץ לכנסת, 19 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי בהפגנת תושבי לוד מחוץ לכנסת, 19 בפברואר 2023/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול בערב התכנסו חברי הכנסת של אגודת ישראל לישיבה בביתו של יו"ר המפלגה השר יצחק גולדקנופף, ובסופה הוחלט להתעקש על תוספת התקציב הרטרואקטיבי של האברכים, הישיבות ומוסדות הפטור. גולדקנופף חזר על האמירה לפיה "זה הובטח לנו בהסכמים הקואליציוניים" ובישיבה הובהר כי "לא נתמוך בתקציב בלי קיום ההסכם במלואו".

כפי שפורסם בוואלה!, מדובר ב-217 מיליון שקלים למוסדות הפטור החרדים שבחלקם לא מלמדים 100% לימודי ליבה ועוד כ-400 מיליון שקלים לתלמידי ישיבות ולאברכים. אגודת ישראל מסרה, "כידוע, מאז ומתמיד בהוראת גדולי ישראל נושא זה היה הראשון בהסכם הקואליציוני ודרישתנו היחידה היא יישום ההסכם במלואו. נאמנות ומחויבות קואליציונית חייבת להיות דו-צדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully