וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר ואנשיו נעדרו - והאופוזיציה ניצחה בהצבעות בכנסת

עודכן לאחרונה: 17.5.2023 / 18:28

שתי הצעות חוק של האופוזיציה עברו בקריאה טרומית בעקבות ההחרמה של חברי עוצמה יהודית במחאה על אי העברת הכספים למשרד הנגב והגליל. בכירים בקואליציה תקפו את בן גביר: "אכפת לו יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה"

בווידאו: בן גביר עונה לנתניהו: "לא נגיע להצבעות"/צילום: אבי רוקח

חברי מפלגת עוצמה יהודית של השר איתמר בן גביר נעדרו היום (רביעי) מחלק מהצבעות במליאת הכנסת במחאה על כך שהתקציב בסך מאות מיליונים שדרשו למשרד הנגב והגליל בראשות השר יצחק וסרלאוף לא הוסדר. בעקבות זאת, שתי הצעות חוק של האופוזיציה אושרו בקריאה טרומית בכנסת. בהמשך לדרישה, בכירים באוצר אמרו כי "אין כוונה לפרוץ כעת מסגרות תקציב".

בכירים בקואליציה תקפו את בן גביר בעקבות ההפסדים בכנסת. "לאיתמר בן גביר אכפת יותר מסיקור תקשורתי מאשר לשמור על ממשלת הימין ושלמות הקואליציה", אמרו. "בממשלה פותרים בעיות יחד, ובניגוד לספינים שלו, הוא לא היחיד שאכפת לו מהנגב והגליל. אולי באמת עדיף שיפילו את הממשלה, נלך לבחירות, והציבור יעיף את מי שהפיל את ממשלת הימין. עליית ממשלת שמאל תהיה על ראשו".

עוד אמרו כי הדרישה של בן גביר לתקציבים למשרד של וסרלאוף היא פוליטיקה בלבד. "עם כל הכבוד זה כדי שהוא יוכל לגרוף קרדיט מול ראשי ראשויות", אמרו. "הניסיון שלו לסחוט כסף אחרי שכבר אושרו וסוכמו התקציבים בממשלה ובקריאה הראשונה בכנסת הוא ציני, דמגוגי ולא אחראי. בן גביר בחר לשים את כל כובד משקלו בהשקעה על המשטרה וקיבל שם את מלוא דרישותיו. אי אפשר לנהל ככה קואליציה, כל יומיים הוא שם וטו על דרישה אחרת - זה הגיוני? זה בעיקר לא רציני".

איתמר בן גביר ובנימין נתניהו. יונתן זינדל, פלאש 90
המתיחות בקואליציה גוברת. בן גביר ונתניהו בכנסת/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעת החוק הראשונה שעברה בקריאה טרומית היא של ח"כ מאיר כהן מיש עתיד וח"כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי. היא אושרה בקריאה טרומית לאחר שהקואליציה הבינה שאין לה רוב בגלל היעדרות בן גביר וחברי עוצמה יהודית, והיא הפכה את עמדתה ותמכה בהצעת האופוזיציה. מדובר בהצעה בעניין זכאות לאבחון לקויות למידה לילדים ממשפחות מעוטות יכולת. הצעת החוק שנייה שעברה בקריאה טרומית היא של ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד) להגנה על החופים.

אחרי ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקר היום בגליל, וסרלאוף צייץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "בצלאל, בלי סיסמאות ריקות. אם הגליל חשוב לך, אל תקצץ בתקציבים לקידום הנגב והגליל".

וסרלאוף הביע את מורת רוחו ממה שכינה "חלוקה לא הוגנת" של תקציב המדינה. "לסמוטריץ' קל לנהל משא ומתן עם עצמו", אמר. "ייהוד הגליל הוזנח ואי אפשר להציל את המצב בלי התקציב". השר דיבר עם ראשי רשויות בנגב ובגליל והתריע בפניהם, "תוכניות אסטרטגיות לפיתוח והזנקת הנגב והגליל ייסגרו".

עוד בוואלה!

רגע לפני סגירת התקציב: הדרישות והאיומים של השותפות הקואליציוניות

לכתבה המלאה
יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל. צילום: אסי אפרתי לע״מ, אתר רשמי
יצחק וסרלאוף, השר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל/אתר רשמי, צילום: אסי אפרתי לע״מ

"המשימה החשובה של ייהוד הנגב והגליל מוזנחת. איך נעשה אותה בלי כסף? בלב הגליל יש כיום 14% אחוזים יהודים בלבד ואיך זה קרה? חייל משוחרר בדואי או ערבי שמשתחרר מצה"ל זכאי להנחה של 90 אחוז בלב הגליל על הקרקע. למה יהודי חייל משוחרר שרוצה לקנות קרקע במועצה אזורית משגב לצורך העניין, למה הוא לא זכאי לאותם הנחות? המהלכים שנעשה זה לסבסד קרקעות לחיילים משוחררים באופן שווה. לא ביקשתי לקחת מהם את ההטבות, אבל תכילו את זה גם על יהודים. ולכן, אני חייב תקציב, בשביל להציל את המצב", הוסיף.

בתחילת מבצע "מגן וחץ" בעזה הודיע בן גביר על סיום חרם ההצבעות לאחר שיו"ר עוצמה יהודית דרש להפעיל "מדיניות ימין" כהגדרתו בטיפול בטרור. בזמן חרם ההצבעות, חברי סיעתו נעדרו מדיוני הוועדות וכן מדיוני המליאה והשרים לא השתתפו בישיבת ממשלה.

"בעקבות קבלת עמדתנו והמעבר מהכלה להתקפה בסיכולים הממוקדים של בכירי הג'יהאד האיסלאמי נחזור להצביע עם הממשלה. יש לקוות שההתקפיות תישמר לאורך זמן", נמסר מהמפלגה בפרוץ המבצע. בכירים בקואליציה ביקרו את התנהלות המפלגה ומסרו כי "המהלכים הבטחוניים של מדינת ישראל לא קשורים בשום צורה לצעד של מפלגה כזו או אחרת בקואליציה, ונעשים אך ורק על סמך שיקולים ביטחוניים ומדיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully