וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרטג של ש"ס ימונה לקונסול בלוס אנג'לס, דובר הליכוד לשעבר לשגריר בסינגפור

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 23:06

הממשלה תאשר שני מינויים פוליטיים בשירות החוץ: ישראל בכר, הקמפיינר של דרעי בבחירות האחרונות שישוגר ללוס אנג'לס. אלי ורד חזן, דובר הליכוד לשעבר, ימונה לשגריר בסינגפור. מקורב נוסף של דרעי, ישראל אוזן, ימונה למנכ"ל משרד העבודה, ויהיה למנכ"ל הצעיר בממשלה

בווידאו: אחרי מגן וחץ- רה"מ נתניהו ביקר באשקלון/אבי רוקח, יניר יגנה

הממשלה תאשר בישיבתה השבועית ביום ראשון הקרוב שני מינויים פוליטיים בשירות החוץ: היועץ האסטרטגי ישראל בכר, שהוביל את קמפיין ש"ס בבחירות האחרונות, ימונה לקונסול הכללי של ישראל בלוס אנג'לס, ואילו דובר הליכוד לשעבר, אלי ורד חזן, ימונה לשגריר ישראל בסינגפור. זאת, במסגרת מכסת המינויים הפוליטיים של שר החוץ אלי כהן, ובהמשך להחלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

בכר, בן 50, שימש בעבר כיועץ אסטרטגי של נתניהו, יו"ר כולנו משה כחלון, ויועצו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, עמו הסתכסך לפני הבחירות השלישיות בעקבות פרסום הקלטה של בכר בחדשות 12, בה נשמע אומר לרב שגנץ "מסוכן לישראל". בבחירות האחרונות הוא הוביל את קמפיין ש"ס להישג של 11 מנדטים, ואחרי הבחירות, במסגרת המשא ומתן הקואליציוני, דרעי סיכם עם נתניהו כי המינוי בלוס אנג'לס יימסר לש"ס ויינתן לו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לשעבר אריה דרעי. מתוך ישיבת סיעה של ש"ס. 23 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
החליטו ביחד. ראש הממשלה נתניהו והשר לשעבר דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף לבכר, ימונה גם אלי ורד חזן, מנהל קשרי החוץ של הליכוד ודובר המפלגה בעבר. ורדן חזן ימונה לשגריר ישראל בסינגפור. שני המינויים עברו את אישור ועדת המינויים וביום ראשון כאמור, יובאו לאישור הממשלה.

לא זו בלבד, הממשלה צפויה לאשר ביום ראשון הקרוב גם את מינויו של איש ש"ס, ישראל אוזן, לתפקיד מנכ"ל משרד העבודה של השר יואב בן צור מהמפלגה. אוזן, בן 37, מקורב של דרעי שכיהן כראש מטה שר הפנים והבריאות מאז הוקמה הממשלה, יהיה המנכ"ל הצעיר ביותר בממשלה. מינוי פוליטי נוסף שיאושר הוא של מפלגת הציונות הדתית. שרת המשימות הלאומיות אורית סטרוק תמנה את אברהם מאיר למנכ"ל משרדה.

אוזן יחליף בתפקיד את תאיר איפרגן, שכיהנה כממלאת מקום מנכ"לית המשרד עד כה. עם החלפתה של איפרגן, נותרה רק אישה אחת בתפקיד מנכ"לית משרד, מבין כ-30 משרדי ממשלה, והיא - גלי סמבירא, מנכ"לית משרד ההסברה. מנתוני שדולת הנשים עולה כי מדובר בשפל בייצוג נשים בתפקיד הניהול הבכיר בממשלה מזה עשרים שנה.

עוד בוואלה!

אגודת ישראל לנתניהו: אם משבר התקציב לא ייפתר, נתפטר מהממשלה

לכתבה המלאה
יצחק גולדקנופף, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
יתפטר ביום ראשון? יו"ר אגודת ישראל ושר השיכון גולדקנופף/ראובן קסטרו

מוקדם יותר דיווחנו כי יו"ר אגודת ישראל ושר השיכון, יצחק גולדקנופף, מאיים להתפטר מתפקידו ביום ראשון הקרוב, כחלק ממאבק הסיעה לתוספת של כחצי מיליארד שקלים בתקציב המדינה.

לפי גורמים בקואליציה, באגודת ישראל הבהירו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי במידה ובסוף השבוע לא יימצא פתרון לדרישת הסיעה לקבל תוספת תקציבית עבור מוסדות ללא לימודי ליבה, אחד משרי המפלגה - גולדקנופף או השר לענייני ירושלים ומסורת מאיר פרוש - יתפטר מהממשלה, במטרה לחזור לכנסת ולהצביע נגד התקציב בקריאה שניה ושלישית בשבוע הבא.

גולדקנופף ופרוש התפטרו מהכנסת אחרי הקמת הממשלה במסגרת החוק הנורבגי, ואם אחד מהם יממש את האיום ויחזור לכנסת - תוך 48 שעות תחודש חברותו בכנסת והוא יחליף את ח"כ אליהו ברוכי, נציג דגל התורה, שלא מאיימת בפומבי להצביע נגד התקציב. כך, לאגודת ישראל יהיו ארבע אצבעות שיצביעו נגד התקציב במידה והמשבר לא ייפתר. לקואליציה יש עד סוף החודש הנוכחי לאשר את התקציב בכנסת בשלוש קריאות, אחרת הכנסת תתפזר וישראל תלך לבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully