וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל המתיחות הביטחונית: מצעד הדגלים הסתיים ללא אירועים מיוחדים

בצל החשש מאלימות וטרור, מצעד הדגלים הסתיים ללא אירועים חריגים, והסתיים בתפילה המונית בכותל המערבי. בעת שהמצעד עבר בשער שכם, חלק מהצועדים קראו לעבר עיתונאים ערבים "שיישרף לכם הכפר", כמה מהצועדים אף השליכו מקלות ובקבוקים לעבר עמדת עיתונאים זרים

בווידאו: מצעד הדגלים בלוד/ניב אהרונסון

מצעד הדגלים בירושלים יצא לדרך (חמישי) בהשתתפות עשרות אלפי בני אדם. הצעדה המסורתית, שנערכה בתוואי זהה לזה של השנה שעברה, יצאה ממרכז העיר לכותל המערבי - והיא עברה דרך שערי העיר העתיקה וסמטאותיה. לקראת המצעד, מערכת הביטחון העלתה את רמת הכוננות בבירה, ולמעלה מ-3,200 שוטרים נפרסו בעשרות מוקדים ברחבי העיר. בצל המתיחות הביטחונית, מצעד הדגלים הסתיים ללא אירועים מיוחדים, והסתיים בתפילה המונית וחגיגה בכותל המערבי.

במקביל לאירועים בכותל, ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס הממלכתי לאיחוד ירושלים. "גם היום יש מי שמבקשים להשמיד אותנו - בלבנון, עזה וביהודה ושומרון. אבל גם היום אנחנו נדע להגן על עצמנו כמו במבצע מגו וחץ שסיימנו בהצלחה", אמר.

"הבטחנו להחזיר את הכבוד הלאומי וכך עשינו. השנה הנחתי לערוך את מצעד הדגלים כמו בכל שנה - למרות האיומים ובגלל האיומים. עוד מימי דוד המלך, ירושלים הייתה בירתו של העם היהודי ושלו בלבד. לא נחזור אחורה לירושלים מחולקת, ירושלים תהיה מאוחדת לעד", הוסיף.

איתמר בן גביר בצעדת ירושלים , שער שכם יום ירושלים. 18 במאי 2023. ראובן קסטרו
השר בן גביר במצעד הדגלים/ראובן קסטרו

במצעד השתתפו כמה חברי כנסת ושרים ביניהם שר האוצר בצלאל במוטריץ', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, השרה לקידום מעמד האישה מאי גולן, שר האנרגיה והתשתיות ישראל כץ וחברת הכנסת מעוצמה יהודית לימור סון הר-מלך.

"הממשלה הזאת תעשה רפורמה משפטית, והממשלה הזאת תחזק את ירושלים, תחזק את ארץ ישראל ואת עם ישראל", אמר לוואלה! השר כץ. "כל מי שיושב בעזה בבונקרים ובמנהרות ומאיים לפגוע בצעדה הזו שמניפה בגאווה את דגל ישראל, אז שיידע, וגם מנהיג החמאס יחיא סינוואר אם רק יעיז, גורלו יהיה כגורל החברים שלו מהג'יהאד האסלאמי. הראש שלו יהיה על שולחן הסיכולים הממוקדים", הוסיף.

עוד בוואלה!

הודעות משטרה מזויפות הופצו למשתתפי מצעד הדגלים: "היזהרו מחפצים חשודים"

לכתבה המלאה

מצעד הדגלים, יום ירושלים

שער שכם, מוקדם יותר היום/ראובן קסטרו

בעת שהמצעד עבר בשער שכם, חלק מהצועדים קראו לעבר עיתונאים ערבים שהגיעו למקום על מנת לסקר את האירועים, "שיישרף לכם הכפר" וקריאות גנאי נוספות. בהמשך, כמה מהצועדים אף השליכו מקלות ובקבוקים לעבר עמדת עיתונאים זרים שהייתה במקום.

במקביל למצעד הדגלים, מאות מפגינים התכנסו בכיכר החתולות בירושלים, כדי למחות נגד מעבר המצעד ברובע המוסלמי. "יום ירושלים הוא יום שחוגג כיבוש, עליונות וגזענות. שיאו - במופע הגזעני של מצעד הדגלים שעובר בלב הרובע המוסלמי", נמסר מתנועת "פרי ג'רוזלם". כמה מהשוטרים שהגיעו אל המקום החלו לבדוק את התיקים של המשתתפים ועצרו כמה מהם שנמצאו עליהם דגלי פלסטין.

גם ברצועת עזה, מאות בני אדם התכנסו בסמיכות לגדר ההפרדה והחלו לשגר בלונים אליהם קשורים דגלי פלסטין. צה"ל הפעיל הפעיל אמצעים לפיזור הפגנות, ובמקביל, כך לדברי גורמים צבאיים, כוחות "מגני הספאר" של חמאס פיזרו את המפגינים.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי מול שער שכם במצעד הדגלים. 18 במאי 2023. דוברות משטרת ישראל
מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי מול שער שכם במצעד הדגלים/דוברות משטרת ישראל

מוקדם יותר היום ובצל המתיחות הביטחונית לקראת המצעד, אירעו כמה עימותים בין יהודים לערבים ברחבי הבירה.

רמת הדריכות של הכוחות הפרוסים ביהודה ושומרון ובעוטף ירושלים עלתה על רקע החשש מהסתה לאלימות וטרור. ברשתות החברתיות הפלסטיניות הופצו דיווחים כוזבים אודות מסלול המצעד, במטרה להתסיס את הרחוב הפלסטיני. כמו כן, עלו טענות לשינוי הסטטוס קוו בהר הבית. במערכת הביטחון אף חששו מאפשרות לשיגור רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל.

אתמול, התייחס מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי להיערכות המשטרה לקראת מצעד הדגלים ואמר כי "מזה מספר ימים, גורמי טרור שמונעים מאיראן, דרך חיזבאללה, חמאס וג'יאהד אסלאמי קיצוני, זורעים ברשתות החברתיות מידע כוזב אודות מסלול מצעד הדגלים שיתקיים מחר בבירת ישראל ירושלים. מטרת אותם גורמי טרור ברורה, והיא לייצר הסתה פרועה לטרור כנגד רבבות הישראליים שיעלו לציין את יום ירושלים בשורה של אירועים. מסלול הצעידה מתקיים עשרות שנים ולא ישתנה".

מצעד הדגלים, יום ירושלים

ראובן קסטרו

לפני כמה ימים, גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי "הסתה פרועה ברשתות החברתיות, חיבור להר הבית וירושלים ושיח שקרי על שינוי הסטטוס קוו, יכול להצית אש ולהוביל לפיגועי טרור. לכן, רצוי ששרים כמו בן גביר ופוליטיקאים אחרים ימנעו מהתבטאויות קיצוניות. יש חשש גדול שיעשו בזה שימוש כדי להדליק את הגזרה".

"מספיק שתהיה התבטאות אחת מיותרת שתחבר בין הר הבית, רובע המוסלמים למצעד הדגלים כדי להצית אש. כל מי שמעורב בסיפור הזה צריך לגלות אחריות ולא להדליק את האזור, זה מיותר ומסוכן", אמר גורם ביטחוני נוסף.

במקביל למצעד בירשולים, ביפו, כ-150 בני אדם הלכו במסגרת צעדת הדגלים המקומית, ביניהם חניכי מכינות, תלמידי ישיבות ותושבי העיר. "אנחנו כאן לשמוח על ירושלים. באנו לרקוד ולשיר. הצעדה מלווה בכוחות ביטחון", אמר ראש ישיבה. במקביל, התקיימה הפגנת נגד למצעד הדגלים ביפו. "מצעד הדגלים הוא מופע פרובוקציה מתוכנן שמטרתו הכנסת אצבע בעין לתושבים הפלסטינים בירושלים", נמסר מתנועת "עומדים ביחד" שארגנה את הפגנת הנגד.

החכים עמית הלוי, דן אילוז ואריאל קלנר מהליכוד בעליה הבוקר להר הבית. 18 במאי 2023. ללא, אתר רשמי
הח"כים עמית הלוי, דן אילוז ואריאל קלנר מהליכוד בעליה הבוקר להר הבית/אתר רשמי, ללא

במסגרת אירועי יום ירושלים, מוקדם יותר היום ביקרו בהר הבית השר יצחק וסרלאוף מעוצמה יהודית וחברי הכנסת עמית הלוי, דן אילוז ואריאל קלנר מהליכוד. משרדי החוץ של ירדן, טורקיה, איחוד האמירויות ומצרים גינו את עלייתם של חברי הכנסת להר הבית ואת מצעד הדגלים.

גם חבר הכנסת גפני יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו למנוע את המשך העלייה של נבחרי ציבור להר הבית. "לאחרונה חברי כנסת ושרים עולים להר הבית" אמר גפני. "הנני פונה ומבקש ממך למנוע את העלייה להר הבית, הן בנושא המדיני, הן בנושא הביטחוני, והעיקר כי אין סיבה לכך, היא לא מגלה ריבונות, להיפך היא מהווה חילול הקודש במקום הקשור ביותר לעם היהודי והקדוש ביותר עבורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully