וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעיני הפעוטות, קטטה אלימה פרצה בין סייעות בגן בבאר יעקב: "קו אדום"

עודכן לאחרונה: 18.5.2023 / 19:06

בתיעוד ממצלמות האבטחה ניתן לראות כי בטרם החלו להתקוטט, הסייעות התווכחו תוך שהן מטפלות בילדים. כעבור זמן מה, אחת מהן חסמה את דרכה של השנייה ובמהרה - האירוע נעשה אלים. לאחר המקרה, השתיים הורחקו ופוטרו: "המקרה מראה כמה פגיעים וחסרי אונים הילדים בגיל הרך"

בוידאו" סייעות רבו מכות לעיני הילדים בגן בשפלה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קטטה אלימה פרצה אתמול (רביעי) בין שתי סייעות בגן ילדים פרטי בבאר יעקב, זאת - לעיני הפעוטות המבוהלים. בתיעודים שצולמו במצלמות האבטחה, ניתן לצפות בשתי הסייעות נאבקות זו בזו, כשבמקביל - אנשי צוות נוספים ששהו במקום מנסים להפריד ביניהן.

שי אזולאי, אחד מבעלי הגן, שמיועד לגיל 3-0, סיפר לוואלה!: "אתמול בצהריים אירע ויכוח בין שתי סייעות שגלש לפסים אישיים, למשיכות בשיער ודחיפות. עוד באותו רגע, השתיים עברו שיחה והורחקו מהגן לצמיתות. כמובן ששתיהן פוטרו ויוגשו נגדן תלונות במשטרה".

"הגן שלנו הוא גן עם מצלמות אונליין. שקוף להורים, ומאפשר להם לראות את כל הפעילות", הדגיש אזולאי. "בגנים אחרים שהיה קורה מקרה כזה, היו משתיקים ומטאטאים מתחת לשטיח. אין קשר לפן המקצועי, הסיטואציה הזו יכלה לקרות גם בכביש, בבית קפה או בבית ספר. אני מגנה את זה, זה קו אדום. שיתפתי גם את המפקחת של הגן. אני מוכן ללמוד להבא כדי שגנים אחרים ילמדו גם".

בתיעוד שהופץ מהגן, ניתן לראות כי בטרם החלו להתקוטט, הסייעות התווכחו מילולית תוך שהן ממשיכות לטפל בילדים הקטנים. כעבור זמן מה, אחת מהן חסמה את דרכה של השנייה ובמהרה - האירוע התדרדר ונהפך אלים: סטירה, משיכת שיער, זריקת כוס וקריעת חולצה. שתי מטפלות שהיו בגן ניסו להפריד ביניהן, כשבמקביל - חלק מהילדים צופים במתרחש חסרי אונים.

בהודעה שהופצה להורים של הילדים בגן, אזולאי כתב: "המקרה בין שתי הסייעות הינו מקרה אישי שאינו קשור לפעילות הגן ואינו חלק ממנו המניעים היו אישיים ביניהן. אנו מגנים את האירוע. המקרה הינו חריג ולא מקובל בשום קנה מידה. לא אצלנו ולא בשום מערכת חינוכית פורמלית ולא פורמלית".

"אני מתנצל באופן אישי על חוסר המזל שזה קרה במסגרתנו. הטיפול בסייעות מעבר לסילוקן מהמערכת הינו גם תחת בחינה של תביעה אזרחית והגשת תלונה הן במשטרה והן במערכת החינוכית".

יו"ר הנהגת ההורים והורי הגנים בבאר יעקב, מורן דבש, אמרה כי "המקרה קשה לצפייה ומראה לנו ולמקבלי ההחלטות כמה פגיעים וחסרי אונים הילדים בגיל הרך, שדבר כזה מתחולל מעל הראש שלהם. זה יכול היה להסתיים הרבה יותר חמור". לדבריה, "זה עניין של זמן עד שנגלה את מקרה האלימות הבא. חסרה שקיפות ובקרה על המעונות, והילדים שלנו בינתיים משלמים את המחיר".

דבש סיפרה כי בימים אלה מוקמת הנהגת הגיל הרך ביישוב. "אני קוראת להורים לילדים בגילאי 3-0 לקחת חלק. ההנהגה החדשה קמה מתוך רצון לייצר עוגן להורים ולילדים במסגרות הפרטיות, ובמטרה לרתום לשיתוף פעולה את כל בעלי המעונות בעיר באר יעקב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully