וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פמיניסטית, בעד מדינה פלסטינית ולסבית: המנכ"לית החדשה של דיסטל

עודכן לאחרונה: 30.4.2023 / 11:51

הממשלה צפויה לאשר היום את מינויה של ד"ר גלי סמבירא לתפקיד מנכ"לית משרד ההסברה. סמבירא המגדירה עצמה כפמיניסטית ולסבית, תומכת במדינה פלסטינית ויצאה נגד מונופול החרדים על יהדות: "שיקום מנהיג דתי או חרדי שייקח אחריות על המקומות שבהן קהילות אחרות נפגעות"

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן אומרת בערוץ 14 כי "ערוץ 13 מכוונים לכך שאחד מאיתנו יחטוף ירייה", ב-16 במרץ 2023/ערוץ 14

שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן תביא לאישור הממשלה את מינויה של ד"ר גלי סמבירא כמנכ"לית משרד ההסברה. סמבירא, ד"ר למגדר, פעילה חברתית פמיניסטית, מסורתית ולסבית, היא יועצת אסטרטגית לתהליכים חברתיים וקהילתיים. היא הובילה וניהלה לאורך השנים שלל מיזמים ממשלתיים וחוץ ממשלתיים בתחומי חברה וחינוך והמגזר השלישי. בנוסף, היא הייתה ממייסדות מכון שחרית לקידום תפיסת הטוב המשותף וכיום משמשת כמנכ"לית עמותת יצחק נבון.

ד"ר גלי סמבירא, המנכ"לית המיועדת של משרד ההסברה. מרכז הספר והספריות, אתר רשמי
ד"ר גלי סמבירא/אתר רשמי, מרכז הספר והספריות

בשנת 2017 עוררה ד"ר סמבירא סערה בפוסט שפרסמה: "ממה אתם מפחדים? ממורה חיילת שתדליק נרות חנוכה עם הילדים בשדרה? מגננת שתלמד ילדי הגן את ברכת המזון?".

ד"ר סמבירא בין היתר תומכת בפתרון שתי המדינות. בפוסט שפרסמה בחודש פברואר האחרון כתבה: "אנחנו בעד שתי מדינות (עוד יש אופציה כזאת?) כשיש עם מי לדבר וכנראה שזה לא מספיק על סדר היום שלנו. אולי במקום מזרח תיכון חדש, אנחנו צריכים שגם האיסלאם וגם היהדות יהיו כאן קצת יותר דומים למרוקו".

באותו פוסט התייחסה גם לנושאים נוספים שנמצאים על סדר היום ובין היתר כתבה: "אנחנו לא רוצים ראש ממשלה חשוד בפלילים או שרים עם הרשעות, אבל גם לא רוצים שלטון של קבוצה אחת שיודעת מה טוב לכולם ורק היא הדמוקרטיה והיא הממלכתיות וכל דבר הוא אספסוף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ד"ר גלי סמבירא, המנכ"לית המיועדת של משרד ההסברה. "דרכים", אתר רשמי
ד"ר גלי סמבירא/אתר רשמי, "דרכים"

היא גם התייחסה לסוגיית הקהילה הגאה בפוסט שכתבה: "אנחנו רוצים שהילדות והילדים יגדלו בחברה שיש בה יותר אפשרויות מאשר 1 או 0 ויוכלו לגדל כאן את הילדים שלהם בכל משפחה שיבחרו ועם יותר אפשרויות מאשר כן ולא, שחור ולבן, לחזור בתשובה, לחזור בשאלה, להיות מסורתיים, להתחתן, בלי הורה 1 והורה 2 וכן עם אמא ואמא או אבא ואבא, בלי בושה ובלי (יותר מדי) גאווה".

במאמר שפרסה ב"מקור ראשון" בשנת 2021 התייחסה לחיכוך בין האוכלוסיה החרדית לאוכלוסיה החילונית וכתבה: "על כולנו להכיר בכך שהפלא שהוא מדינת ישראל שייך לכולם ושכולם בעלי הבית. אף אחד לא מבקש טובה, אף אחד לא כופה את תפיסת עולמו מתוך עליונות מוסרית או כלכלית וכל קהילה מאפשרת לקהילות אחרות ולמנהיגות שלהן להוביל תהליכים פנימיים. וכן, אני מצפה שבהמשך למסר הזה יקום מנהיג דתי או חרדי וייקח אחריות על המקומות שבהם יש ליהדות בישראל כוח שפוגע בקהילות אחרות - הגיור של יוצאי ברית המועצות, הזכויות של כולנו להתחתן באופן שווה ועוד".

לסיום כתבה באותו מאמר כי "אם נאמץ גישה אחרת שרואה בחרדים שותפים שווים, שרואה את הנכסים התרבותיים והרוחניים שהם מביאים לחברה הישראלית, שרואה את המגוון החרדי, אולי יתחיל שינוי ותתחיל שותפות חברתית חדשה".

השרה דיסטל אטבריאן הגיבה הבוקר בכניסה לישיבת הממשלה למינוי: "אני מכירה אותה כבר 6 שנים. ד"ר סמבירא היא באמת אחת הנשים שפועלה ופועלת עבור הציבור המזרחי בישראל. מכיון שמשרד ההסברה יעסוק לא מעט באיחוד וקירוב לבבות, אני חושבת שאין מתאימה ממנה לייצג את העולם שאני באה ממנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully