וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הבטיח: "המערכה תימשך ככל שיידרש". צה"ל תקף בעזה

עודכן לאחרונה: 12.5.2023 / 7:36

במהלך הלילה לא נורו רקטות מעזה. הפלסטינים דווחו על פצועים מתקיפת צה"ל במחנה הפליטים נוסייראת. גלנט ונתניהו אמרו כי ישראל תמשיך "לגבות מחיר כבד מהג'יהאד האסלאמי על תוקפנותו". בבית החולים קפלן טופלו 16 פצועים, 14 מהם שוחררו ושניים נותרו באישפוז, במצב קל

בווידאו:תיעוד ירי רקטות, שדרות, 11 במאי 2023/מערכת וואלה!

צה"ל תקף אמש והלילה מטרות בעזה בכמה גלים, זמן לא רב אחרי תום הערכת מצב ביטחונית שבה הנחו ראש הממשלה ושר הביטחון "להמשיך ולגבות מחיר כבד מהג'יהאד האיסלאמי על תוקפנותו נגד אזרחי ישראל". בהודעה שפרסמו השניים נאמר: "המערכה תימשך ככל שיידרש". הפלסטינים דווחו בשעות הערב המאוחרות על פצועים במחנה נוסייראת. במהלך הלילה לא נורו רקטות מעזה לעבר ישראל.

בשעות הערב נהרג אדם אחד לאחר שרקטה פגעה בקומה השנייה של בניין בן ארבע קומות ברחובות - וחדרה לאחת הדירות. 13 נוספים נפצעו קל. ברחובות וביבנה הודיעו על ביטול הלימודים מחר בשל המצב הביטחוני. מצה"ל נמסר כי נבדקת האפשרות לפיה הג'יהאד האסלאמי שיגר תצורה חדשה של רקטות שבוצעו בהן שיפורים.

יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023. רויטרס
יירוטים של כיפת ברזל באשקלון, 11 במאי 2023/רויטרס

בעקבות הדיווח על הפגיעה הוקפצו כוחות של חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף לסייע באיתור אחר הנעדרים וחילוץ הפצועים והלכודים.‏ חבר מועצת העיר רחובות, מתן דיל, שביקר בבית החולים קפלן את הפצועים אמר כי "כעשרה תושבים שנפגעו באורח קל מטופלים כרגע בידי צוות בית החולים. אנו ממוקדים כרגע בסיוע לפצועים ותושבי הבניין שניזוק קשות מפגיעת הרקטה, במציאת פתרון לינה וחזרה למסלול השגרה".

אמש טופלו במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי קפלן 16 מטופלים שנפגעו במהלך מבצע מגן וחץ. 14 שוחחרו, שניים אושפזו במצב קל להמשך טיפול ומעקב.

"כשהגענו לרחוב ראינו הרס רב בבניין, נכנסנו והתחלנו בסריקה בדירות", סיפרו חובשי מד"א ידידיה חכמון ותומר פשקו, שהגיעו לזירה ברחובות. "בדירה בקומה השלישית אותר נפגע מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. בדירה נוספת אותר גבר בן 74 שרגלו לכודה מתחת להריסות, והוא חולץ ופונה להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני".

עוד בוואלה!

למרות המתיחות הביטחונית, הדיונים בכנסת נמשכים: "לא נתפס, חסרי אמפתיה"

לכתבה המלאה
אחמד אבו דקה, בכיר הג'יהאד האסלאמי, חוסל ברצועת עזה, 11 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סגן ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האסלאמי אחמד אבו דקה, שחוסל אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל חיסל אתמול את אחמד אבו דקה, סגנו של ראש המערך הרקטי בג'יהאד האסלאמי - שחוסל אתמול בלילה. הוא פונה לאחד מבתי החולים ברצועה, שם נקבע מותו. מאוחר יותר, חודשו מטחי הרקטות למרכז ולדרום, ואדם נהרג מפגיעת רקטה בבניין מגורים ברחובות. בתגובה, טען גורם מדיני: "אש תיענה באש", ודובר הג'יהאד האסלאמי אמר כי "ההתנגדות לא תפסיק עם שום חיסול".

"הג'יהאד רוצה לנקום אחרי ההלוויה את הסיכול של הבכיר עלי חסן ראלי באמצעות מטחי רקטות. כל זמן שעובר ואין הפסקת אש - הארגון ופעיליו ישלמו מחיר כבד", מסר אמש גורם ביטחוני בכיר. מפקד פיקוד דרום, האלוף אליעזר טולדנו, התייחס לחיסולים וטען: "הרעיון הוא ללכת לסיכולים ממוקדים (של פעילי גא"פ) בעלי תפקוד גבוה. התחלנו בעלי ראלי שהיה מפקד המערך הרקטי, ועכשיו הסגן שלו. שניהם אחראים על הטפטופים של רקטות בחודשים האחרונים". בהמשך, הצהיר טולדנו על הכוונה להמשיך בסיכולים ממוקדים של בכירים בארגון. "הרגנו עד כה שישה מחבלים, מקווה שבזה נמשיך יותר. הקצב מתגבר בגלל הדחק שבו הם נמצאים".

מדובר צה"ל נמסר: "בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ סוכל סגן מפקד הכוח הרקטי בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ברצועת עזה, אשר לקח חלק משמעותי בפיקוד ובביצוע מטחי הירי לעבר ישראל. אבו דקה הוא סגנו של עלי ע'אלי, מפקד הכוח הרקטי של הגא"פ אשר סוכל לפנות בוקר בתקיפת צה"ל ושב"כ בחאן יונס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully