וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבוץ בעוטף עזה ספג 5 פצמ"רים תוך שעה: "אנחנו קהילה חזקה"

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 16:14

חמש פצצות מרגמה ששוגרו במטחים האחרונים נחתו סמוך לבתים במועצה האזורית אשכול. רוב התושבים התפנו מבעוד מועד, ואיש לא נפגע. עם זאת, נזק נגרם לבתים ואחד הלולים ניזוק קשות. "פה זה תלוי במזל, אבל אסור להיות חלשים"

יירוטי כיפת ברזל מעל שמי שדרות/יניר יגנה

חמש פצצות מרגמה נחתו היום (חמישי) בתוך שעה באחד היישובים שבמועצה האזורית אשכול שבעוטף עזה. זאת, כחלק מהמטחים שיורה הג'יהאד האסלאמי במקביל למגעים על הפסקת אש עם ישראל.

כל הפצמ"רים נפלו סמוך לבתי מגורים, אך בשל העובדה כי רוב התושבים התפנו מבעוד מועד, איש לא נפגע עד כה. עם זאת, נזק נגרם לכמה בתים בקיבוץ ואחד הלולים ספג נזק כבד.

פגיעה ישירה בלול תרנגולות במועצה איזורית אשכול, מבצע מגן וחץ 11 במאי 2023. ביטחון אשכול, אתר רשמי
"אנחנו קהילה חזקה". הלול שספג פגיעה קשה בקיבוץ/אתר רשמי, ביטחון אשכול

"היה עלינו מטח, יש פגיעות בבתים ובלולים יש נזק גדול. כל הקיבוץ נסע למעלה החמישה", סיפרה לוואלה רוני, אחת התושבות, והוסיפה כי "אנחנו קהילה חזקה, ולמרות המצב הזה מבקשים מאיתנו תושבים להיקלט בקיבוץ".

ניב, תושב הקיבוץ שנמצא בביתו, סיפר כי "לפעמים זה פוגע ולפעמים לא, פה זה תלוי מזל. לשמחתנו לא היו נפגעים בזכות המשמעת של תושבי הקיבוץ. אנחנו חזקים, אסור לך לאפשר לעצמך להיות חלש. אין הבדל במצב הביטחוני בין הקיבוץ לבין שדרות או לבין ירושלים - בכל מקום בארץ נשקפת סכנה. אנחנו אוהבים הקיבוץ, זאת המדינה שלנו - זה הבית שלנו. בכל עוטף עזה יש קהילות חזקות עם חוסן שנשארות ומפתחות את האזור".

עוד בוואלה!

ארה"ב לישראל: לבלום את ההסלמה בעזה

לכתבה המלאה
פגיעה ישירה בלול תרנגולות במועצה איזורית אשכול, מבצע מגן וחץ 11 במאי 2023. ביטחון אשכול, אתר רשמי
הנזק שספג הלול בקיבוץ בעוטף/אתר רשמי, ביטחון אשכול

גם היום, למרות המגעים להפסקת אש והדיווחים על התקדמות בהם, הג'יהאד האסלאמי ממשיך בירי לעבר יישובי העוטף. זאת, לאחר שהלילה צה"ל חיסל את מפקד מערך הרקטות של ארגון הטרור, עלי עאלי, בתקיפה של חיל האוויר בדרום רצועת עזה.

עאלי, שהיה אחראי למטחי הרקטות בזמן מבצע "מגן וחץ", חוסל בדירת המסתור שבה שהה בחאן יונס. הוא השתתף גם בירי לעבר ישראל בזמן המבצעים "עלות השחר" ו"שומר החומות" ונחשב לדמות מרכזית בארגון. על פי דיווחים פלסטיניים, בתקיפה נהרגו גם שני פעילים נוספים של הג'יהאד האסלאמי, שהיו עמו בדירה.

הג'יהאד האסלאמי הגיב לתקיפה: "חיסול מפקד מערך הרקטות לא יפסיק את ירי הרקטות, יש לנו את היכולת להרחיב את מעגל האש. מדיניות החיסול באמצעות הפצצת מבני מגורים לא תביא לאויב ניצחון, המכות הבאות יחשפו את חולשתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully