וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקורבן הראשון של מבצע "מגן וחץ": אדם נהרג מפגיעת רקטה בבניין ברחובות

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 22:05

לראשונה מאז החל המבצע, אדם נהרג לאחר שרקטה פגעה בבניין בעיר וחדרה לאחת הדירות. 13 נוספים נפצעו קל. במקביל, מטח רקטות שוגר לעבר עשרות מוקדים בעוטף עזה ובאזור השפלה, וכתוצאה מכך נפצעו כמה בני אדם ונזק נגרם לכמה מבנים. "הייתי בטוח שהטיל הולך ליפול עליי"

בווידאו: תיעוד מתוך הדירה שספגה פגיעה ישירה ברחובות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לראשונה מאז החל מבצע "מגן וחץ", אדם נהרג הערב (חמישי) לאחר שרקטה פגעה בבניין בן ארבע קומות ברחובות - וחדרה לאחת הדירות. 13 בני אדם נוספים נפצעו קל, חמישה מהם נפגעי חרדה. במקביל באותה השעה, מטח רקטות כבד שוגר מרצועת עזה לעבר עשרות מוקדים בעוטף עזה ובאזור השפלה, וכתוצאה מכך נפצעו כמה בני אדם ונזק נגרם לכמה מבנים.

בעוד בג'יהאד האיסלאמי טוענים כי הטיל שפגע ברחובות הינו טיל מתוצרת איראנית, "בוראק 85", מצה"ל נמסר כי נבדקת האפשרות לפיה הגא"פ שיגר תצורה חדשה של רקטות שבוצעו בהן שיפורים. בעקבות הנזק שנגרם לבניין בעיר, הדיירים פונו לבית מלון מחשש לקריסתו.

ד"ר ארקדי שקליאר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה של מרכז רפואי קפלן, אליו פונו כל הפצועים מרחובות סיפר: "כרגע יש לנו פה 13 פצועים, כאשר הפצועים במצב קל. חמישה מהם נפגעי חרדה. שאר המטופלים נפצעו כתוצאה מהנפילה. כן היו נפילות משמעותיות אבל בעצם הסתיים הכל בלי נפגעים קשים ובגלל זה בשעות הקרובות אחרי שנסיים את הטיפול, נשחרר את רוב המטופלים האלה. יכול להיות שחלק יישארו להשגחה נוספת".

זירת נפילת רקטה על בית, רחובות, 11 במאי 2023. איחוד הצלה
זירת הנפילה ברחובות/איחוד הצלה
זירת נפילת רקטה על בית, רחובות, 11 במאי 2023. אורי סלע
"זה היה הזוי"/אורי סלע

"הייתי מטרים ספורים מהאזעקה. יצאתי מהרכב, הסתכלתי למעלה, חיפשתי יירוטים וראיתי את הטיל. הייתי בטוח הוא הולך ליפול עליי", סיפר ששי אבודרהם, תושב המקום. "פתאום הוא נכנס לבית. זה היה הזוי", המשיך.

בהגיעו לזירת הנפילה, מפקד פיקוד העורף האלוף רפי מילוא סיפר כי בדירה שנפגעה מהרקטה היה מקלט ישן ולא פעיל, שהפך למעין מחסן. על כן, הדיירים לא נכנסו אליו בזמן האזעקה והיו חשופים לפגיעה.

מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי, שהגיע גם הוא לזירה אמר: "כרגע יש חלוקת אחריות בזירה. פיקוד העורף מטפל בזירה, גם מערך החבלה שלנו פועל במקום ואנחנו ערוכים. משטרת ישראל וכל כוחות הביטחון ייתנו מענה לכל תרחיש. אנחנו מצפים מהאוכלוסייה להישמע להנחיות פיקוד העורף. לא להגיע לזירות ולאפשר לכוחות הביטחון לפעול. המערכה לא הסתיימה, מי שנמצא במרחב המוגן שמר על חייו וזה הוכיח את עצמו".

נפילות בשטחי מועצה איזורית אשכול, מבצע מגן וחץ 11 במאי 2023. ביטחון אשכול, אתר רשמי
נפילות בשטחי המועצה האזורית אשכול, היום/אתר רשמי, ביטחון אשכול
ירי ויירוט רקטות,אשקלון, 11 במאי 2023. אבי רוקח
ירי ויירוט רקטות מעל שמי אשקלון. הערב/אבי רוקח

"הערב נרשמה פגיעה ישירה בשכונת מגורים בעיר רחובות. כוחות הביטחון העירוניים נמצאים בשטח ומחפשים אחר נפגעים. מהנדסים ואנשי מינהל ההנדסה בודקים את מסוכנות המבנה. אנו מבקשים מהתושבים לא להגיע למקום ולא להתקהל על מנת לאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם, ובשל החשש ממסוכנות המבנה. הדיירים בבניין יועברו למלון, וצוותי השירותים החברתיים עומדים בקשר עימם ועם משפחות הנפגעים", נמסר מעיריית רחובות.

ראש העיר רחמים מלול הוסיף: "תושבים יקרים, כל הכוחות העירוניים וכוחות הביטחון וההצלה נמצאים בשטח, על מנת לתת מענה ככל שיידרש לכולם, בכל תחום. אני מבקש מכם להמשיך להקפיד אחר הנחיות פיקוד העורף מצילות החיים".

"כשהגענו לרחוב ראינו הרס רב בבניין, נכנסנו והתחלנו בסריקה בדירות", סיפרו חובשי מד"א ידידיה חכמון ותומר פשקו. "בדירה בקומה השלישית אותר נפגע מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו. בדירה נוספת אותר גבר בן 74 שרגלו לכודה מתחת להריסות, והוא חולץ ופונה להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני. הכוחות העניקו טיפול רפואי גם לשלושה נפגעים נוספים במצב בינוני ופצועה במצב קל".

"כשהגענו לרחוב ראינו פגיעה ישירה בחזית הבניין. יחד עם צוותים של מד"א וכוחות כיבוי אש ומשטרה נכנסו לבניין וביצענו סריקות לאיתור נפגעים בזמן שאזעקות נוספות נשמעו באזור שלנו. אחד מהנפגעים היה מחוסר הכרה וסבל מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו", הוסיפו הפראמדיקים של מד"א גיא בובליל ויהודה בן אברהם. "5 נפגעים נוספים שנפגעו באורח בינוני וקל משברי בטון ו-2 נפגעי חרדה חולצו לרחוב והועברו לכוחות הגדולים של מד"א שהגיעו למקום ופינו אותם להמשך טיפול בבית החולים".

נפילות בשטחי מועצה איזורית אשכול, מבצע מגן וחץ 11 במאי 2023. ביטחון אשכול, אתר רשמי
נפילות בשטחי המועצה האזורית אשכול, היום/אתר רשמי, ביטחון אשכול
הריסות ביתו של אחמד אבו דקה, בכיר הג'יהאד האסלאמי, רצועת עזה, 11 במאי 2023. רויטרס
הריסות ביתו של אחמד אבו דקה, בכיר הג'יהאד האסלאמי שחוסל היום/רויטרס

באותו מטח מסיבי שכוון גם לעבר עוטף עזה ויישובים נוספים בשפלה, נגרם נזק לכל הפחות לשלושה מבנים שונים בשדרות, ביניהם: מבנה ציבורי בו שהו כמה עובדים, בית מגורים בו היו זוג מבוגר ופליט מאוקראינה כמו גם מתנ"ס בשדרות בו שהתה השרה למשימות לאומיות אורית סטרוק. בנוסף, נרשמה פגיעה בחצר בית בעיר. בכל האירועים לא היו נפגעים בגוף, ונפגעי החרדה טופלו על ידי כוחות ההצלה וצוותי "חוסן".

עוד כתוצאה מהמטח, עובד זר כבן 30 נפצע באורח בינוני לאחר שרסיס רקטה נפל בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. במקביל, רקטה פגעה בחצר בית במושב כפר מימון שבמועצה האזורית שדות נגב, ובת 82 נפצעה קל לאחר שרסיסים פגעו בה, גבר כבן 90 נפגע חרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully