וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המתיחות הביטחונית, הדיונים בכנסת נמשכים: "לא נתפס, חסרי אמפתיה"

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 23:17

חרף ירי הרקטות הבלתי פוסק, בכנסת מתנהלים דיונים סביב תקציב המדינה וחוק ההסדרים. באופוזיציה תקפו: "לא נתפס שבעת לחימה ירוצו עם רפורמות בלי כל עין וקשב ציבורי". הדיונים מתקיימים בשל חשש קואליציוני שהכנסת תתפזר לבחירות, כפי שהחוק קובע במצב בו לא מועבר תקציב

"רה"מ תומך בחוק קרן הארנונה ומבקש מהקואליציה לתמוך בו"/דוברות הכנסת

למרות המתיחות הביטחונית וירי הרקטות הבלתי פוסק לעבר יישובי עוטף עזה, בכנסת מתנהלים הערב (חמישי) דיונים בכמה ועדות במקביל סביב תקציב המדינה וחוק ההסדרים.

בתוך כך, שבעה חברי כנסת מהאופוזיציה פנו ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה וליו"ר הקואליציה ח"כ אופיר כץ בבקשה לדחות את הדיונים בוועדות הכנסת בעקבות המצב הבטחוני. ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה, שיזמה את המכתב מסרה: "לא נתפס שבעת מצב לחימה וביטחון קשה ירוצו עם רפורמות בחוק הסדרים בלי כל עין וקשב ציבורי, ובלי כל אמפתיה למצב ולעובדי הכנסת שצריכים לחזור למשפחותיהם".

על המכתב המלא חתמו הח"כים: נעמה לזימי, פנינה תמנו שטה, ולדימיר בליאק, מיכל שיר, נאור שירי, יוראי להב הרצנו ואימאן ח'טיב יאסין.

בקואליציה נמצאים תחת לוח זמנים צפוף לאישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים. על פי החוק, עליה לקדם את התקציב לאישור בקריאה שניה ושלישית עד סוף החודש הנוכחי, אחרת הכנסת תתפזר לבחירות. לכן, הדיונים מתקיימים גם היום - יום חמישי, למשך שעות ארוכות ולמרות המצב הביטחוני, זאת כדי להספיק לעמוד בזמנים.

תיעוד: ירי רקטות מעזה, 10 במאי 2023. רויטרס
ירי רקטות מעזה, אתמול/רויטרס

אמש דיווחנו כי יו"ר ועדת הכספים משה גפני סירב לבקשת השלטון המקומי והאופוזיציה לדחות את הדיון בוועדת הכספים על קרן הארנונה, בצל מבצע "מגן וחץ" שמנע מראשי רשויות מהדרום להשתתף בדיון. גם ח"כים מהקואליציה הצטרפו וביקשו לדחות את הדיון או לפצל את החוק מחוק ההסדרים, אך גפני הבהיר כי קיבל הנחייה מיו"ר הכנסת אמיר אוחנה להמשיך בדיון בכל זאת. במהלך הדיון הסוער, יועץ ראש הממשלה נבו כץ הגיע והבהיר כי "ראש הממשלה תומך בחוק ומבקש מכל הח"כים של הקואליציה לתמוך בו".

קרן הארנונה היא אחד מהנושאים הנפיצים ביותר בחוק ההסדרים, שמעוררת התנגדות נחרצת בשלטון המקומי. משרד האוצר מקדם את קרן הארנונה, שנועדה לצמצם את הפערים בהכנסות מארנונה בין הרשויות המקומיות על ידי גביה מרשויות חזקות לטובת קידום בניה למגורים בפריפריה.

עוד בוואלה!

הקורבן הראשון של מבצע "מגן וחץ": אדם נהרג מפגיעת רקטה בבניין ברחובות

לכתבה המלאה
זירת נפילת רקטה על בית, רחובות, 11 במאי 2023. אורי סלע
זירת נפילת רקטה על בית ברחובות/אורי סלע

ח"כ זאב אלקין התרגז על עצם קיום הדיון. "מה אתה רוצה", פנה לגפני, "שראש העיר יעזוב את העיר עכשיו ויגיע להיאבק על התקציב של העיר שלו כשהוא תחת ירי הטילים? זה נורמלי? לא מתאים לך", אמר והציע "לעצור כאן, לעבור לסעיפים אחרים, ולחזור לנושא הזה כשיתאפשר לראשי הרשויות לבוא לכאן ולדבר באופן נורמלי ולהציג את מה שהם חושבים. אני חושב שהשתגעתם, יש דברים שלא עושים".

גם ח"כ אלי דלל מהליכוד הצטרף להתנגדות לחוק. "אין לו מקום בשלב הזה, גם היום החוק הזה לא משמעותי מבחינת לוח הזמנים, לא משנה אם יש אירועים או אין רשויות", טען. "מדובר בחוק שפוגע בהרבה מאוד רשויות". ח"כ אתי עטיה מהליכוד קראה לדחות את הדיון "ולאפשר לראשי רשויות מהדרום להגיע לכאן".

גפני הסביר כי נערכו כמה דיונים בנושא החוק, ולדבריו "כל מי שרצה לדבר דיבר". הוא טען, "יש חברים שהתנגדו לזה בלי קשר למצב ביטחוני ודרשו לדחות את זה וציינו כי זה לא קשור לחוק ההסדרים, ושזה לא יעבור".

באופן חריג, יועץ ראש הממשלה הצטרף לדיון והביע את תמיכתו של רה"מ בנימין נתניהו ואת בקשתו מכל חברי הקואליציה לתמוך בחוק. ההופעה החריגה של יועץ רה"מ בוועדה, העלתה את חמתם של חברי הכנסת מהאופוזיציה שטענו שמדובר בניסיון להלך אימים על הח"כים מהליכוד שמתנגדים לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully